"The Expanse will charge into interplanetary battle before the year concludes.
The sci-fi drama’s sixth and final season will kick off on Friday, Dec. 10, it was announced Friday during the show’s New York Comic Con panel. The six-episode swan song will roll out weekly on Fridays, wrapping with the series finale on Jan. 14, 2022."
En blandning av Peaky Blinders och Deadwood tillsammans lite action i stil med The Raid. Kineser som kan slåss på riktigt! Väldigt välgjord action och rapp dialog. Inte samma tyngd i manuset som tidigare nämnda serier men väldigt bra för vad den är. Som en perfekt kebabpizza.
... ingen av er som störde på de extremt dåliga "vip"-skådespelarna? Serien gick från att vara över förväntan till skrattretande..
Såg igenom serien på 2 dar, första avsnitten var så bra så jag stannade uppe till 04 och ville egentligen se igenom allt direkt och de sista var så brutalt dåliga så jag inte var intresserad längre. Sjukt hur det blev så dåligt i slutet.
... ingen av er som störde på de extremt dåliga "vip"-skådespelarna? Serien gick från att vara över förväntan till skrattretande..
Jag tror du underskattar hur sjuka i huvudet "Jeffrey Epstein" och den typen av rika människor faktiskt är. Eller menar du att skådespeleriet var dåligt?
Jag tror du underskattar hur sjuka i huvudet "Jeffrey Epstein" och den typen av rika människor faktiskt är. Eller menar du att skådespeleriet var dåligt?
Absolut, sjuk amänniskor. Det jag syftar på var skådespelarna och skådespeleriet. Från att bara ha skådespelare som faktiskt är - well - trovärdiga och man kan relatera till så komemr det in 4 eller 5 stycken bugetskådespelare som bara är helt fel placerade, pratar som om de har förstoppning och allt är bara fel med dom.
Läste något om att det är ganska vanligt att de pratar sådär överdrivet när det är amerikaner i koreanska serier. Dialogen är ju fruktansvärd också, känns som det är folk som inte kan engelska så bra som skrivit den.
Läste något om att det är ganska vanligt att de pratar sådär överdrivet när det är amerikaner i koreanska serier. Dialogen är ju fruktansvärd också, känns som det är folk som inte kan engelska så bra som skrivit den.
Jag tänkte faktiskt på det också och tyckte att är det en hel koreansk produktion så får man ju utgå ifrån att Amerikanska inte blir så bra på samma sätt som att svenska aldrig blir bra i en amerikansk produktion med amerikanska skådespelare.
Jag gillade serien, den hade ett väldigt fint budskap om pengar och lycka.
Har man sett nog med anime och hong kong-acion så lär man sig att helt enkelt igornera sådana där fåniga instick.
Jag tyckte squid var bra totalt sett.
Jag fattar fan knappt vad den handlar om, på riktigt alltså. Hoppar den inte mycket fram och tillbaka i tiden eller somnar jag bara på vissa ställen?
Citat:
Ursprungligen postat av Wain
På ett mycket dåligt sätt. Dessutom verkar del tre följa en annan tidslinje än del ett och två. De verkar inte veta vad de har klippt ihop.
Jag gissar att ni inte har läst böckerna? Foundation utspelar sig över 100-tals år. Huvudkaraktärerna hinner dö och bli legender inför nästa fokuspunkt i berättelsen.
I avsnitten har vi en tillbablick till Cleon I äldre dagar (alltså "den första"), vilket hände långt tillbaka i tiden (nu är det kanske Cleon 12?). Tjejen Demozel är en robot och åldras inte. Cleons är perfekta kloner och spelas av samma skådespelare i samma livsfas, varför det kanske blev svårt. Den vuxna "day" Cleon i tredje avsnittet var barnet "dawn" Cleon i första avsnittet.
Det är samma tidslinje. Om ni slår på close caption så ser ni tidshoppen lättare. Det lär bli många fler tidshopp framöver, med tanke på hur böckerna är upplagda.
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn
Det är som att jag har sett tre olika serier i tre olika avsnitt.
Skulle inte dom resa till den där planeten och börja om från scratch? Nu är det redan en stad där? Jag fattar inget!
Jag gissar att ni inte har läst böckerna? Foundation utspelar sig över 100-tals år. Huvudkaraktärerna hinner dö och bli legender inför nästa fokuspunkt i berättelsen.
I avsnitten har vi en tillbablick till Cleon I äldre dagar (alltså "den första"), vilket hände långt tillbaka i tiden (nu är det kanske Cleon 12?). Tjejen Demozel är en robot och åldras inte. Cleons är perfekta kloner och spelas av samma skådespelare i samma livsfas, varför det kanske blev svårt. Den vuxna "day" Cleon i tredje avsnittet var barnet "dawn" Cleon i första avsnittet.
Det är samma tidslinje. Om ni slår på close caption så ser ni tidshoppen lättare. Det lär bli många fler tidshopp framöver, med tanke på hur böckerna är upplagda.
Har läst böckerna och tv-serien är skräp och oerhört rörig. Tredje avsnittet blev det sista för min del.