Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-10-08, 19:20   #19816
Magnus N
Skånsk

Reg.datum: Jan 2004
Inte så långt kvar , syndmed så få avsnitt bara

"The Expanse will charge into interplanetary battle before the year concludes.

The sci-fi drama’s sixth and final season will kick off on Friday, Dec. 10, it was announced Friday during the show’s New York Comic Con panel. The six-episode swan song will roll out weekly on Fridays, wrapping with the series finale on Jan. 14, 2022."

https://tvline.com/2021/10/08/the-ex...e-date-amazon/

Senast redigerad av Magnus N den 2021-10-08 klockan 19:27.
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-10-09, 22:26   #19817
Frantic
Registered User

Frantics avatar

Reg.datum: Mar 2004
Warrior - https://www.imdb.com/title/tt5743796/

En blandning av Peaky Blinders och Deadwood tillsammans lite action i stil med The Raid. Kineser som kan slåss på riktigt! Väldigt välgjord action och rapp dialog. Inte samma tyngd i manuset som tidigare nämnda serier men väldigt bra för vad den är. Som en perfekt kebabpizza.
Frantic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-10-09, 22:45   #19818
Snobbe
Registered User

Reg.datum: Sep 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben Visa inlägg
... ingen av er som störde på de extremt dåliga "vip"-skådespelarna? Serien gick från att vara över förväntan till skrattretande..
Såg igenom serien på 2 dar, första avsnitten var så bra så jag stannade uppe till 04 och ville egentligen se igenom allt direkt och de sista var så brutalt dåliga så jag inte var intresserad längre. Sjukt hur det blev så dåligt i slutet.
Snobbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-10-11, 19:33   #19819
Magnus N
Skånsk

Narcos: Mexico | Season 3 Trailer | Netflix

Gammal 2021-10-12, 09:22   #19820
skyffelmördarn
Registered User

skyffelmördarns avatar

Reg.datum: Dec 2019
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben Visa inlägg
... ingen av er som störde på de extremt dåliga "vip"-skådespelarna? Serien gick från att vara över förväntan till skrattretande..
Jag tror du underskattar hur sjuka i huvudet "Jeffrey Epstein" och den typen av rika människor faktiskt är. Eller menar du att skådespeleriet var dåligt?
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-10-12, 09:30   #19821
Kabuto
man vänjer sig

Kabutos avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
På ett mycket dåligt sätt. Dessutom verkar del tre följa en annan tidslinje än del ett och två. De verkar inte veta vad de har klippt ihop.
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Jag fattar fan knappt vad den handlar om, på riktigt alltså. Hoppar den inte mycket fram och tillbaka i tiden eller somnar jag bara på vissa ställen?
Vad menar ni? ni får inte surfa på mobilen när ni tittar, det står ju vilken tid som utspelas. Tycker serien är bra och intressant.
Kabuto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-10-12, 09:41   #19822
Snubben
är en liten legend.

Snubbens avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Jag tror du underskattar hur sjuka i huvudet "Jeffrey Epstein" och den typen av rika människor faktiskt är. Eller menar du att skådespeleriet var dåligt?
Absolut, sjuk amänniskor. Det jag syftar på var skådespelarna och skådespeleriet. Från att bara ha skådespelare som faktiskt är - well - trovärdiga och man kan relatera till så komemr det in 4 eller 5 stycken bugetskådespelare som bara är helt fel placerade, pratar som om de har förstoppning och allt är bara fel med dom.

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-10-12, 09:48   #19823
Snobbe
Registered User

Reg.datum: Sep 2008
Läste något om att det är ganska vanligt att de pratar sådär överdrivet när det är amerikaner i koreanska serier. Dialogen är ju fruktansvärd också, känns som det är folk som inte kan engelska så bra som skrivit den.
Snobbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-10-12, 09:53   #19824
skyffelmördarn
Registered User

skyffelmördarns avatar

Reg.datum: Dec 2019
Citat:
Ursprungligen postat av Snobbe Visa inlägg
Läste något om att det är ganska vanligt att de pratar sådär överdrivet när det är amerikaner i koreanska serier. Dialogen är ju fruktansvärd också, känns som det är folk som inte kan engelska så bra som skrivit den.
Jag tänkte faktiskt på det också och tyckte att är det en hel koreansk produktion så får man ju utgå ifrån att Amerikanska inte blir så bra på samma sätt som att svenska aldrig blir bra i en amerikansk produktion med amerikanska skådespelare.

Jag gillade serien, den hade ett väldigt fint budskap om pengar och lycka.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-10-12, 11:16   #19825
Ett Orm
Silver lifter

Ett Orms avatar

Reg.datum: Jun 2011
Har man sett nog med anime och hong kong-acion så lär man sig att helt enkelt igornera sådana där fåniga instick.
Jag tyckte squid var bra totalt sett.
Gammal 2021-10-12, 13:35   #19826
Skidåkaren
Banned User

Reg.datum: Oct 2021
@FoundationTV
Citat:
Jag fattar fan knappt vad den handlar om, på riktigt alltså. Hoppar den inte mycket fram och tillbaka i tiden eller somnar jag bara på vissa ställen?
Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
På ett mycket dåligt sätt. Dessutom verkar del tre följa en annan tidslinje än del ett och två. De verkar inte veta vad de har klippt ihop.
Jag gissar att ni inte har läst böckerna? Foundation utspelar sig över 100-tals år. Huvudkaraktärerna hinner dö och bli legender inför nästa fokuspunkt i berättelsen.

I avsnitten har vi en tillbablick till Cleon I äldre dagar (alltså "den första"), vilket hände långt tillbaka i tiden (nu är det kanske Cleon 12?). Tjejen Demozel är en robot och åldras inte. Cleons är perfekta kloner och spelas av samma skådespelare i samma livsfas, varför det kanske blev svårt. Den vuxna "day" Cleon i tredje avsnittet var barnet "dawn" Cleon i första avsnittet.

Det är samma tidslinje. Om ni slår på close caption så ser ni tidshoppen lättare. Det lär bli många fler tidshopp framöver, med tanke på hur böckerna är upplagda.
Citat:
Det är som att jag har sett tre olika serier i tre olika avsnitt.

Skulle inte dom resa till den där planeten och börja om från scratch? Nu är det redan en stad där? Jag fattar inget!
Skidåkaren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-10-13, 20:40   #19827
Magnus N
Skånsk

Curb Your Enthusiasm (2021) | Season 11 Official Trailer | HBO

Gammal 2021-10-14, 13:01   #19828
lördagsgrogg
Registered User

Reg.datum: Jun 2010
Succession s3 är tydligen ute, har inte hunnit titta ännu.
lördagsgrogg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-10-14, 18:15   #19829
-squat-
Registered User

-squat-s avatar

Reg.datum: Apr 2002
Citat:
Ursprungligen postat av lördagsgrogg Visa inlägg
Succession s3 är tydligen ute, har inte hunnit titta ännu.
s1 och s2 var riktigt bra, men väntar nog med s3 tills HBO Max kommit, så att man får bättre bild.
-squat- är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-10-14, 18:18   #19830
Wain
Three apples high and rising

Wains avatar

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Skidåkaren Visa inlägg
@FoundationTV

Jag gissar att ni inte har läst böckerna? Foundation utspelar sig över 100-tals år. Huvudkaraktärerna hinner dö och bli legender inför nästa fokuspunkt i berättelsen.

I avsnitten har vi en tillbablick till Cleon I äldre dagar (alltså "den första"), vilket hände långt tillbaka i tiden (nu är det kanske Cleon 12?). Tjejen Demozel är en robot och åldras inte. Cleons är perfekta kloner och spelas av samma skådespelare i samma livsfas, varför det kanske blev svårt. Den vuxna "day" Cleon i tredje avsnittet var barnet "dawn" Cleon i första avsnittet.

Det är samma tidslinje. Om ni slår på close caption så ser ni tidshoppen lättare. Det lär bli många fler tidshopp framöver, med tanke på hur böckerna är upplagda.
Har läst böckerna och tv-serien är skräp och oerhört rörig. Tredje avsnittet blev det sista för min del.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:59.