2019-02-26, 19:21
|
|
|
special snowflake
Reg.datum: Nov 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew
Finns det ingen stödgrupp för narcissister?
|
Haha! Touché
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
|
Brevis esse laboro, obscurus fio
|
|
|
2019-02-26, 20:05
|
|
|
Nope! Chuck Testa
Reg.datum: Sep 2011
|
Citat:
|
+1
TS nick "Succes"..
|
|
|
2019-02-26, 21:30
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2018
|
Citat:
|
Nja, tror inte att en (riktig) narcissist skulle skriva detta:
tl;dr: vill omge mig med fler människor som har driv, var hittar jag dessa profiler?
Narcissister vill väl helst bara ha folk (aka medberoende) som håller med och är för svaga för att syna deras bullshit.
|
|
|
2019-02-26, 22:24
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Succes
Ödmjuk trådtitel...
På kritan: på jobbet och bland mina vänner så upplever jag mig oftast vara den smartaste, mest drivna eller den som vill mest, den som gör mest.
När man sedan flera år försöker ha konstant utveckling i utbildning, karriär, aktiesparande, träning, relationer osv så blir det rätt tradigt att resonera om vilka mina kamrater har legat med, vilken grogg som biter bäst, vem som renoverat snyggast badrum, köpt ballast bil. Jag vill känna mig inspirerad och ha någon att bolla med.
Jag undrar hur jag ska söka mig till mer likasinnade människor.
tl;dr: vill omge mig med fler människor som har driv, var hittar jag dessa profiler?
|
Känner igen mig helt i detta, de flesta människor är naturligt ointressanta för den men intellektuellt sinne. Du får skaffa en generisk hobby, typ engelska ligan i fotboll eller något så du kan ha något utbyte, alternativt börja dricka på jobbet.
|
|
|
2019-02-26, 23:44
|
|
|
Lägg in nått kul
Reg.datum: Nov 2016
|
Är aktier så intressant? Jag kan nog beskrivas som den ''vanlige'' i mitt umgänge, men jag tycker att det låter för jäkla tråkigt att diskutera aktier, vilket varenda kotte verkar vilja göra. Kanske ska ge mig in i det?
|
|
|
2019-02-27, 07:51
|
|
|
special snowflake
Reg.datum: Nov 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av geoff
Narcissister vill väl helst bara ha folk (aka medberoende) som håller med och är för svaga för att syna deras bullshit.
|
Sant, men samtidigt krävs nog ett visst mått av narcissism (kanske i kombination med ett visst mått av ångest/självtvivel) för att sträva mot självutveckling. För mer altruistiskt lagda människor kan det räcka med att göra andra glada samt att uppnå ett status quo av en allmänt trevlig tillvaro. Tror jag iaf.
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
|
Brevis esse laboro, obscurus fio
|
|
|
2019-02-27, 08:26
|
|
|
är en liten legend.
Reg.datum: Nov 2003
|
Du tänker helt fel. Skälet till att du har gjort karriär, haft framgångar mm. är för att du arbetar med folk som inte vill samma. Om det är det du vill ha - karriär och framgångar - så ska du jobba precis där du är. Möjligen söka nytt jobb uppåt men se då till att de redan anställda där är värdelösa.
För när du kommer i en grupp med människor som är drivna och liknande så kommer du vara den som inte är driven mm.
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
|
|
|
|
2019-02-27, 08:44
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben
Du tänker helt fel. Skälet till att du har gjort karriär, haft framgångar mm. är för att du arbetar med folk som inte vill samma. Om det är det du vill ha - karriär och framgångar - så ska du jobba precis där du är. Möjligen söka nytt jobb uppåt men se då till att de redan anställda där är värdelösa.
För när du kommer i en grupp med människor som är drivna och liknande så kommer du vara den som inte är driven mm.
|
yes men var finns dem ? Har du sådan jobb där det är massor av denna typen av människor ? De arbetsplatser jag varit på finns en del "guldkorn" men de är få. Jag har 1 vän i mitt liv som har extra allt, de andra är bara helt vanliga människor.
|
2019-02-27, 09:16
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Nov 2013
|
Framgångsrika personer väljer att flytta från Sverige av en enkel anledning: högt skattetryck. Samma gäller de stora företagen eller småföretag som snabbt växer.
Trådskaparen bör överväga att flytta till något land där du faktiskt får pengar för ditt arbete, som exempelvis USA eller Thailand. Andorra är också riktigt schysst. Där kommer trådskaparen att kunna hitta andra med samma tankesätt och drivande kraft.
I Sverige blir du helt enkelt bestraffad av att tjäna (för) mycket pengar och uppmuntras mer till att ta socialbidrag än att arbeta hårdare och/eller mer. Något måste ju finansiera det importerade interna hotet mot Sverige som både SÄPO och Försvarsmakten får för lite resurser att kunna förhindra.
Om trådskaparen bara vill ha slaviska följare som beundrar allt denne säger och gör så är det bara att skapa en YouTube-kanal där du attackerar en viss målgrupp som dina tittare håller med. Välj vad som passar dig bäst!
|
|
|
2019-02-27, 09:46
|
|
|
är en liten legend.
|
Citat:
Ursprungligen postat av TheOne1994
yes men var finns dem ? Har du sådan jobb där det är massor av denna typen av människor ? De arbetsplatser jag varit på finns en del "guldkorn" men de är få. Jag har 1 vän i mitt liv som har extra allt, de andra är bara helt vanliga människor.
|
Jag har jobbat ... typ 80% av mitt "arbetsliv" inom offentlig sektor.
Där finns dom. Överallt, hela tiden. Jag har mer än dubblat min lön under de .. 7 åren jag varit här, och min arbetsinsats är diskutabel.
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
|
|
|
|
2019-02-27, 10:02
|
|
|
är en liten legend.
|
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer
Framgångsrika personer väljer att flytta från Sverige av en enkel anledning: högt skattetryck. Samma gäller de stora företagen eller småföretag som snabbt växer.
Trådskaparen bör överväga att flytta till något land där du faktiskt får pengar för ditt arbete, som exempelvis USA eller Thailand. Andorra är också riktigt schysst. Där kommer trådskaparen att kunna hitta andra med samma tankesätt och drivande kraft.
I Sverige blir du helt enkelt bestraffad av att tjäna (för) mycket pengar och uppmuntras mer till att ta socialbidrag än att arbeta hårdare och/eller mer. Något måste ju finansiera det importerade interna hotet mot Sverige som både SÄPO och Försvarsmakten får för lite resurser att kunna förhindra.
Om trådskaparen bara vill ha slaviska följare som beundrar allt denne säger och gör så är det bara att skapa en YouTube-kanal där du attackerar en viss målgrupp som dina tittare håller med. Välj vad som passar dig bäst! 
|
Fast nja, skattetrycket på företag i Sverige är inte direkt högt vad jag vet. Det är skattetrycket på individen som är högt men företag har det rätt chill (bortsett från vad nu som kommer med JÖK:en). Om du blir snuskigt rik, och vill ha ut mycket $$$ från ditt företag är det vettigt att flytta till t.ex. Schweiz, Österrike eller annat liknande land där sjukvård, skolsystem mm. är av hög klass. Att flytta till USA när du är "medelrik" är som att skjuta sig i foten för kostnader för barnvård, sjukvård, skola mm. kräver avsevärt mer kapital än att vara svensk medelrik person.
|
|
|
|
2019-02-27, 10:31
|
|
|
Living the good life
Reg.datum: Jul 2004
|
Du nämner aktier ett antal gånger, kom in i börstråden här på forumet och diskutera lite..
Gå på denna killes nästa aktiepub, du missade just en träff: http://gustavsaktieblogg.blogspot.co...-november.html
|
2019-02-27, 10:33
|
|
|
är en liten legend.
|
Citat:
Ursprungligen postat av The_RobRoy
|
Pratar man om att bygga handelsrobotar där? Börjat få ett intresse för att bygga någon robot som handlar lågfrekvent men vill ta del av hur andra har tänkt tidigare.
|
|
|
|
2019-02-27, 10:37
|
|
|
Living the good life
Reg.datum: Jul 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben
Pratar man om att bygga handelsrobotar där? Börjat få ett intresse för att bygga någon robot som handlar lågfrekvent men vill ta del av hur andra har tänkt tidigare.
|
Har aldrig varit där  Du får maila och fråga
|
2019-02-27, 10:43
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2007
|
Prova att ta ett jobb på en offentlig arbetsplats med 50 plussare.
|
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:01.
|

|