och jag som tänkte skriva i min journal att det hade gått bra i marklyft men det var inget jmf med detta! xD
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0
Grattis!
Glöm inte att du drog marken efter massa böj och bänk (utmattad inför marken?)!
@Guckenn Jag är väldigt nöjd med att passerat 600 men det är långt kvar till sm kvalgränserna!
@Frys Haha du vet vad jag tycker om dina mark
@1x0 Tack! Det innebär att jag förhoppningsvis har en del kvar i tanken! Jag var så jävla sur och helt utmattad efter missen på 195 i böjen och högrepsen i bänken dödade mig verkligen.. i början på marken så kändes 100 som 200 men sedan hände något på 180 och pannbenet visade sig
Bra djup på böjarna. tkr att dina 190+:are brukar ha lite att önska :P
0.02 på bänkklippet för oss "klagare" XDD
Tack! Ja ibland kan ser bli lite grunt på 190+ men mitt pb skall iaf vara godkänt! Det är lite svårt också att berömma eftersom jag filmar underifrån så jag vet inte alltid ^^
Så du uppskattar också långa män med bra persikor?
Tack! Ja ibland kan ser bli lite grunt på 190+ men mitt pb skall iaf vara godkänt! Det är lite svårt också att berömma eftersom jag filmar underifrån så jag vet inte alltid ^^
Så du uppskattar också långa män med bra persikor?
(no homo)
märker själv att man också kapar djup på tunga vikter. kanske är man lite rädd att man ska faila eller är obekväm på en viss vikt. som 150+ för mig är kanske 190 för dig.
märker själv att man också kapar djup på tunga vikter. kanske är man lite rädd att man ska faila eller är obekväm på en viss vikt. som 150+ för mig är kanske 190 för dig.
Ja iaf på reps, singlar brukar jag fokusera att verkligen få till djupet eftersom det är så jävla onödigt att göra ett PB försök och så blir det för grunt :p
Chins varvat med raka mark på 60 och 100.
10 reps x 5?set
4334 chins
Böj:
Tänkte ta det lugnt eftersom ryggen är heltjurig, känns ner i vänster skinka. Arslet väldigt stelt också, får inte upp knät till bröstet med sittande strech, inte ens nära..
Men jag improviserade lite.. fan jag behöver verkligen välja ett schema snart. Jag är helt opålitlig.
Bänk:
Märks skillnad på orken att köra bänk efter böj. Helt slut på 12e repen.. Jag klarar fan inte 15 reps på 65% pinsamt dåligt.
Mark:
Pga ryggen körde jag lite annat.
Körde någon form av ryck på 60kg också upp till raka armar, kändes häftigt iaf xD
Chins: ingen smärta i ryggen där det gjorde ont förra gången! Lite bättre rom också men inte godkända.
Jag vet inte vad jag skall lägga fokus på.. min asdåliga Bänk? Böjen som jag platåat i? Båda? Tips mottages tacksamt.
kan du inte testa sheiko då? det är ganska snäll träning ifall du kanske nu får ont av dina maxningar och tunga 3or/5or
annars ifall du tycker att du ökar ganska lätt kanske du ska köra något schema där du lägger på vikt 1 gång i månaden men ändå har chansen att sätta rep-pbn varje vecka ifall formen finns
kan du inte testa sheiko då? det är ganska snäll träning ifall du kanske nu får ont av dina maxningar och tunga 3or/5or
annars ifall du tycker att du ökar ganska lätt kanske du ska köra något schema där du lägger på vikt 1 gång i månaden men ändå har chansen att sätta rep-pbn varje vecka ifall formen finns
man kan ju ändra runt lite ifall man vill. Skulle kunna gå in på det lite djupare här ifall du har fler frågor.
Hur tjocka är era viktskivor på gymmet? Du kan lägga en under varje sida så stången höjs upp lite ifall du förstår vad jag menar. Man behöver inte ha ett jättehögt "kronlyft" men då kmr du antagligen behöva sänka vikterna lite. runt 5-10% för varje set och anpassa sen under passets gång
man kan ju ändra runt lite ifall man vill. Skulle kunna gå in på det lite djupare här ifall du har fler frågor.
Hur tjocka är era viktskivor på gymmet? Du kan lägga en under varje sida så stången höjs upp lite ifall du förstår vad jag menar. Man behöver inte ha ett jättehögt "kronlyft" men då kmr du antagligen behöva sänka vikterna lite. runt 5-10% för varje set och anpassa sen under passets gång
är det 3 dagar medium(över 80kg) du kollar på?
De tjockaste skivorna jag har på alla mina filmer, vet inte hur tjocka dem är faktiskt. Jag skulle kunna sätta safetyracket på lägsta och köra kronlyft där ifrån? Upphöjda mark så kommer jag stå på en platta.