Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-11-04, 12:58   #6916
944RS
Musklig

944RSs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Är nu nere i stugan över helgen och kommer mest ta det lugnt. Båtarna ska upp och studsmatta plockas bort.
Kratta löv och kanske klippa lite gräs blir nog det värsta i trädgårdscardio

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-04, 13:37   #6917
BJM
Registered User

BJMs avatar

Reg.datum: Aug 2014
Kratta löv och stapla ved = Z1.
10 km 45 min.
VR 2017 7:31.
BJM är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-04, 17:18   #6918
944RS
Musklig

944RSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av BJM Visa inlägg
Kratta löv och stapla ved = Z1.
Ja med tanke på att jag lät barnen köra gräsklipparen och även trädgårdstraktorn medan jag satt på soffan, så fanns det ingen risk att jag hamnade i någon högre zon.

Dagens värsta utmaning var förmiddagen i Ullared

Gammal 2017-11-06, 11:48   #6919
944RS
Musklig

944RSs avatar

12km rullskidor igår med en trist avslutning då jag bröt av ena staven i ett hål.

Riktigt svettiga löpbandsintervaller före jobbet idag. Sänkte hastigheten till 3:55tempo men ökade upp till 500m. Valde först 45s vila på de första 5, men det var för långt så jag minskade till 30s på de sista 3.
Lite lättare än senast enligt plan inför 6-timmars!

Gammal 2017-11-08, 11:40   #6920
944RS
Musklig

944RSs avatar

Riktigt pissväder för cykling igår. Kallt om näsan på morgonen och regn när jag körde hem

Smet bort till gymmet på kvällen och lekte lite i konditionsmaskinerna.
5km /25min stakning var riktigt svettigt
25min crosstrainer var bara tråkigt
10min i trappmaskinen var döden för mina vader. Kan inte fatta hur Skuggan gör som går där som värsta fitnessbruden hur länge som helst.
5min rodd bara för att slippa gå mer i trappmaskinen

Med tanke på gårdagens regn var det ingen större skräll att vägarna skulle vara hala idag. De var så obehagligt hala att jag fick cykla en kortare väg än vanligt. Tog nästan 40min istället för 25 som det gör annars denna sträcka.

Gammal 2017-11-08, 15:49   #6921
wesaft
Registered User

wesafts avatar

Reg.datum: May 2008
Bra jobbat med cykelpendling trots väder! Bra jobbat i konditionsmaskinerna med!
Rulltrappan den är go den
Gammal 2017-11-09, 21:27   #6922
944RS
Musklig

944RSs avatar

Vilodag med en trevlig föreläsning nu med kvällen med först Mattias Reck och sedan sportdrycksföretaget Maurten.

Mattias pratade både om hur det är att vara tränare i ett proffsteam och en del om hur han tyckte man skulle träna och äta som cyklist. Inte så mycket nytt, men ändå inspirerande.
Maurten är man såklart nyfiken på då de har kommit fram på marknaden som raketer tack vare sin marknadsföring. Självklart ska det bli intressant att se vad de pågående studierna kommer visa för siffror.
Vi fick smaka på drycken i 2 olika koncentrationer och jag upplevde dem som väldigt smaklösa och därmed lättdruckna. Fick med 2 påsar som prover och funderar på att göra ett skarpt test redan under 6-timmars på lördag

Gammal 2017-11-09, 22:04   #6923
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Vilodag med en trevlig föreläsning nu...
Vad fick ni för fika?

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-09, 22:28   #6924
944RS
Musklig

944RSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Vad fick ni för fika?
Inget!!!!

Gammal 2017-11-12, 08:29   #6925
944RS
Musklig

944RSs avatar

Borås 6-timmars 2017

Efter 2 dagars vila var det nu dags för årets ultralopp.
Uppladdningen stördes lite av en smärta i trampdynan. Troligtvis något kring ett ben mellan foten och tån som protesterar. Kan ha kommit från passet jag körde på gymmet där jag lekte i Ski-Ergen och trappmaskinen. Lite ovan med den sortens träning.
Var osäker in i det sista om jag skulle kunna springa då varje steg jag tar gör ont. Speciellt barfota.

Vaknade upp med lite mindre smärta så jag beslutade mig för att ge det ett försök. Men packade med varma kläder, för det fanns ändå risk att jag skulle få agera publik/support åt Mathias.
Läskigt halt på motorvägen utanför Bollebygd. En bil hade fått sladd och stod med baken rätt in i ett broräcke och andra bilar "kröp" fram i 30-40km/h med varningsblinkers på. Vi kom fram någon minut senare än planerat till Borås, men hade ändå okej med tid för utjämning av chip och nummerlapp.
Flera av bilarna på parkeringen var täckta av snö och det var precis så det var över nollan i luften.

Placerade våra ombyteskläder och extra energi ungefär 20m före varvningen och den ordinarie buffén. Hade med mig Redbull, DrPepper som dryck och ett gäng med gels + bars. Det behövs egentligen inte att man tar med sig något själv, men jag ville gärna ha lite mer koll på energimängden.

Gammal 2017-11-12, 08:53   #6926
944RS
Musklig

944RSs avatar

Racet:

Startade med handskar, buff och vindväst ovanför t-shirten. På startlinjen kunde man verkligen se allt från t-shirt och shorts till de som gått all-in med flerlagersprincipen.

Väldigt trångt parti just där starten var, till skillnad mot tidigare år då loppet gått runt Ramnasjön. I år sprang vi istället runt Byttorpssjön och den mätte strax under 1900m/v.
Första kilometern gick såklart väldigt långsamt men strax därefter så blev det en liten lucka och jag tryckte mig fram till den framförvarande gruppen och la mig bakom en tjej som såg ut att kunna hålla ett jämnt tempo.
Hon höll sig mellan 5:45 och 5:50 nästan hela tiden så det blev perfekt för mig. Jag var på väg att springa om henne flera gånger, men hejdade mig och kunde spara på krafterna.
Efter 3varv så började hon dock att tappa tempot och vi blev omsprungna av de nya annan tjej som verkade hålla "rätt" tempo. Så jag bytte tjej
Hade en mycket trevlig position och även om jag stannade vid min låda varannat varv för att fylla på med energi så hamnade jag strax bakom henne igen. Kilometertiderna var väldigt jämna och det var sällan man tappade mer än 15-20s på att stanna vid depån och fylla på med blåbärssoppa, buljong eller sportdryck.
Minns inte riktigt när som även denna tjej började tappa tempot, men jag märkte det i den minimala backen som där fanns. Låg säkert bakom henne i 4-5 varv totalt innan jag sprang om.
Hade inte några större problem med smärtan i foten och det var först vid 18 km som baksida lår först märktes av. Det tror jag beror på att jag höll så jämn och lugn fart.
Jag räknade ut att om både jag och Mathias håller våran tänkta fart så borde jag varva honom kring 22km. Uträkningen stämde ganska bra. Före 23km så var han passerad och verkade vara i gott mod.

Gammal 2017-11-12, 09:12   #6927
944RS
Musklig

944RSs avatar

Fortsatte i önskat tempo och tiden rullade på. Vid 30km så hade jag några minuter tillgodo på att nå mitt mål för dagen som löd 60km.

Det var tyvärr något varv efter "halvtid" som benen började kroknar en aning och jag började fundera på att besöka en bajamaja. Kilometertiderna låg nu kring 6:05-6:09 och när jag stannade för att kissa fick jag plötsligt en tid på nästan 07:00.
Humöret var sämre och jag började planera att bryta vid maradistansen. Varvade Mathias igen och han hade det plötsligt väldigt kämpigt.
Trampade på fram till 42km och kände att tiden var så dålig (4tim 10min) att jag lika gärna kunde fortsätta springa ett eller två varv till. Tempot var ganska oförändrat.
Varvade Mathias igen som hade det ännu tuffare.
Började sedan tänka att det fortfarande fanns en möjlighet att slå PB om jag inte klappade igenom. 60km kändes tyvärr helt kört.

Gammal 2017-11-12, 21:53   #6928
944RS
Musklig

944RSs avatar

Kroppen kändes sliten, men inte förstörd. Fortsatte att springa hela tiden förutom vid varvningen där jag tog några få gångsteg varje gång jag drack. Tog jag bara lite chips eller godis så började jag jogga nästan direkt.

Vid 48km hade jag 1timme och 12min på mig för att nå mitt gamla PB. Kändes rimligt.
Tempot var ungefär samma och så länge jag inte tappade något så visste jag att det skulle gå vägen.
Vid 52km så kändes allt mycket bättre och jag hade börjat öka tempot. Speciellt när jag sprang om vissa klungor med folk så kändes det så jäkla skönt att kunna känna sig stark.
Många som gick sista timmen och det var flera som kämpade rejält med att jogga i snigeltempo.
Nu vill jag inte påstå att jag var speciellt snabb, men betydligt snabbare än fler och fler.
Vid varje varvning så såg man fler och fler personer som hade valt att avbryta. Vissa hade bestämt sig för en distans redan innan och andra var helt enkelt för slutkörda.
Jag räknade att jag hade en knapp minut tillgodo för att hinna stanna och ta på mig en jacka inför avslutningsskottet. Så skönt att ha något varmt på sig medans man väntar in de som kontrollmäter sträckan och tar ens chip. Den korta stund vi stod där var skön, men ändå riktigt tuff för benen. Nu när man slappnade av så blev de stela direkt.

Har ännu inte sett den officiella sträckan. Men jag vet att det blev nytt PB med några hundra meter och att jag var några hundra meter från att nå 60km.

Besviken? Nja, lite. Men det kommer kanske fler tillfällen, och då är jag ännu bättre.

Gammal 2017-11-13, 00:28   #6929
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Grym rapport och bra jobbat! Galet snopet ändå om du bara var "några hundra meter" från tänkta målet. Hade du fått en maxburgare i näven 5 min innan så hade du kunnat kräma på med en spurt kanske

Bra "nötning" ändå och att du gick så lite som du gjorde.

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-13, 06:36   #6930
wesaft
Registered User

wesafts avatar

Reg.datum: May 2008
Kul läsning. Verkligen imponerande nötning som skuggan säger.
Lät som att du sprang jämnt, även om det är intressant att höra hur kropp och sinne går i vågor i hur det känns.
Du är bra

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:37.