Handboll för yngsta grabben igår eftermiddag så då var jag och den andra på gymmet. Han är mer och mer självgående så jag kan köra på lite mer jag med.
Tråkigt att vara klen, men det är inte så konstigt. Har ju inte direkt prioriterat styrka eller det estetiska på flera år.
Löpningen idag var faktiskt oväntat tung de första 6-7km. Fick ta det lugnt upp för backarna då benen verkligen var påverkade av styrketräningen i fredags. Lite sämre sömn än önskat de senaste nätterna och att ha lämnat blod kan såklart ha påverkat en del det med.
Det var först när Micke började bli trött och tempot sjönk en aning som jag började bli stark igen. Från 11km och upp till 14 där vi var färdiga då kände jag att det här skulle jag kunna göra en stund till.
Nu hade vi varit ute över 2tim så lite energi hade såklart inte suttit fel. Typ ett gäng våfflor eller liknande
Dagens traillöpning med ett gäng galningar och ett stycke dreglande hund var totalt sett riktigt trevligt. Att jag fastnade i en djup lerpöl, blev en bonus som jag får bjuda på.
På eftermiddagen idag har jag försökt åka rullskidor. Samma visa varje år. Jag kan inte!! Hatar skiten!
Men det är nog ändå det bästa sättet för mig att kanske bli en aning bättre skidåkare. Borde inte vara något problem för mig egentligen att kunna träna upp mig till sub7 på Vasaloppet. Men jag har tydligen för stora problem med både motorik och kroppen.
Blev en seg mil totalt. Bävar för nästa gång