Tänkte ta det lugnt hem från jobbet. Misslyckades...
Det här med Live-segment från Strava direkt i cykeldatorn kommer förstöra mina planer
Det var återigen det mellan Anneberg och Lindome (4,6km) som jag ser hur jag ligger bra till mot mitt tidigare PB. Tänkte att jag ökar lite fram till första backen iallafall för att avbryta där och glida fram igen. Men jag fick så många sekunder till goda inför backen att jag blev nyfiken på att se hur det skulle vara direkt efter.
Låg ännu bättre till plötsligt och då började jag trycka på lite mer. 8-9s blev upp till 17-18 inför sista backen och där visste jag att ett annat segment slutade strax nedanför. Så jag höll farten uppe även över krönet och hela vägen ner. Den manövern gjorde att jag plötsligt låg 32-33s före mot tidigare PB. Därifrån var det knappa 1700m kvar på segmentet så då höll jag bara fortsatt tempo utan att trycka på för fullt. Gick aldrig ner i bocken och hade min stora ryggsäck på mig, så det blev ett skönt PB med mer att hämta
Kanske inte optimalt att köra på så under cyklingen även om det bara var i 7min när fokuset idag skulle vara på löpning. Vet inte hur mycket det spelade in, men dagens runda blev sämsta på länge. Nåja, nu glömmer jag bort den känslan och tar en extra vilodag igen. Race på lördag!