Formbesked från Tian Tao i kinesiska mästerskapen. Hoppas bara han kan bibehålla samma glöd i internationella sammanhang. Karln är väldigt inkonsekvent i sitt lyftande, och jag ser honom inte som den enorma framgång andra verkar göra.
Jag är för övrigt tveksam till att se Liao Hui inför VM 2017. Han hade tre bommar på 150kg, och konkurrenten Shi Zhiyong har redan nosat på rekord i totalen.
Sen har vi Yuan Chengfei som möjligtvis kommer 'ta över' när Lu Xiaojun pensionerar sig. Han vann klass -77kg i asiatiska med en total på 160/195. Det är en bit kvar till Lu-status, men vikterna är respektabla.
Hur räknar man ut poängen i lyftningen?
Hittade en kalkylator där man skrev in sin ålder, vikt i totalen så räkande den ut sinclairpoängen men i listorna på förbundets hemsida så är det "poäng" som är svartlackerat och dessa är högre än sinclairpoängen. Hur räknar man ut sin poäng?
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
Hittade en kalkylator där man skrev in sin ålder, vikt i totalen så räkande den ut sinclairpoängen men i listorna på förbundets hemsida så är det "poäng" som är svartlackerat och dessa är högre än sinclairpoängen. Hur räknar man ut sin poäng?
Poäng och sinclairpoäng är samma sak. Vi är mitt i skiftet mellan sinclairtabeller. Det kommer normalt en efter OS. Den gamla heter då "2013-2016" och den nya "2017-2020". Den här gången var det så att den nya blev sen, jag tror den kom i februari eller så, så i sverige bestämdes att den gamla skulle gälla för hela serien och lagfinalen. Riktigt när den nya börjar gälla vet jag inte riktigt men jag noterar att den gamla ligger kvar på Rickards länk. Det kan alltså skilja lite beroende på vad som används i olika kalkylatorer. Ålder är för övrigt ointressant om man inte tävlar som veteran.
Jag vill inte på något sätt nedvärdera någons prestation. Men det kanske är dags att höja kvalgränserna till SM. Särskilt på damsidan.
Ett SM är ändå ett SM. Jag personligen tycker det är stor skillnad mellan herrarnas kvalgränser och damernas.
Många i damernas klasser kräver knappt någon tidigare träningserfarenhet alls. Jag tycker att det sänker nivån på själva sporten.
Samtidigt vill jag betona att många tjejer gör det fantastiskt bra.
Senast redigerad av An Iron Soul den 2017-07-02 klockan 18:29.