Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-05-15, 19:15   #6016
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Misstänker att mina Power Perfect 2 börjar sjunga på sista versen snart. Vad använder ni för skor i dagsläget? Kommentarer och tankar kring det?

PS: "Känns bra" är lite fattigt. Försök beskriva hur skorna känns, sitter, osv.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-15, 19:35   #6017
Hjulet
Registered User

Reg.datum: Mar 2016
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Misstänker att mina Power Perfect 2 börjar sjunga på sista versen snart. Vad använder ni för skor i dagsläget? Kommentarer och tankar kring det?

Jag tränar i Romaleos 2:or men har ett par PP2:or också. Romaleos är mindre allround än PP2:orna då de är ganska tunga och bastanta. Stabiliteten och stödet, särskilt i hålfoten upplever jag istället som klart bättre med Romaleos och kvalitetskänslan är även den snäppet högre. Kan inte uttala mig riktigt om Rom3:orna annat än att jag hört talas om en del kvalitetsproblem.

Adidas har ju både Leistung I och II om man nu gillar BOA-spännet. Även dem är nog snäppet lättare och smidigare än Rom2:orna.
Hjulet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-15, 19:46   #6018
Bob90
?

Bob90s avatar

Reg.datum: Apr 2016
Citat:

Adidas Adipower. Sitter som formgjutet. Jag minns yttersulan på power perfect II kändes "mjukare" än Adipower, likaså lästen och överdelen. Adipower är alltså, enligt mitt tycke, lite "styvare" i hela konstruktionen än vad pp2 är.

Pp2 var mina första lyftarskor, har inte ångrat en sekund när jag bytte till adipower. Tror också "vinkeln" eller "klacken" eller vad man ska kalla det är en gnutta större på adipower än på pp2.
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-15, 19:50   #6019
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Hjulet Visa inlägg
Jag tränar i Romaleos 2:or men har ett par PP2:or också. Romaleos är mindre allround än PP2:orna då de är ganska tunga och bastanta. Stabiliteten och stödet, särskilt i hålfoten upplever jag istället som klart bättre med Romaleos och kvalitetskänslan är även den snäppet högre. Kan inte uttala mig riktigt om Rom3:orna annat än att jag hört talas om en del kvalitetsproblem.

Adidas har ju både Leistung I och II om man nu gillar BOA-spännet. Även dem är nog snäppet lättare och smidigare än Rom2:orna.
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Adidas Adipower. Sitter som formgjutet. Jag minns yttersulan på power perfect II kändes "mjukare" än Adipower, likaså lästen och överdelen. Adipower är alltså, enligt mitt tycke, lite "styvare" i hela konstruktionen än vad pp2 är.

Pp2 var mina första lyftarskor, har inte ångrat en sekund när jag bytte till adipower. Tror också "vinkeln" eller "klacken" eller vad man ska kalla det är en gnutta större på adipower än på pp2.
Just AdiPower är något jag funderat på. Leistung hade jag faktiskt helt missat, men den prisklassen är också lite väl hög för dagens budget.

Bör nämnas för de oinvigda: jag är saligt nöjd med mina Power Perfect II, men känner samtidigt att jag vill pröva något nytt efter mer än 6 års användande.

*Edit* Verkar lite klurigare att hitta ett bra utbud på Romaleos för övrigt.

Senast redigerad av Rahf den 2017-05-15 klockan 19:52.
Gammal 2017-05-15, 19:57   #6020
Hjulet
Registered User

Reg.datum: Mar 2016
Citat:
Just AdiPower är något jag funderat på. Leistung hade jag faktiskt helt missat, men den prisklassen är också lite väl hög för dagens budget.

Bör nämnas för de oinvigda: jag är saligt nöjd med mina Power Perfect II, men känner samtidigt att jag vill pröva något nytt efter mer än 6 års användande.

*Edit* Verkar lite klurigare att hitta ett bra utbud på Romaleos för övrigt.
AdiPower är ganska smal i foten, vilket självklart kan vara både bra och dåligt. Kvalitetsmässigt så är min uppfattning att de inte riktigt är på topp då spruckna klackar respektive tåboxar inte verkar vara helt ovanligt. Men de börjar komma ner mer och mer i pris så det kanske är vettigt ändå.
Hjulet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-16, 11:27   #6021
Plaad
Registered User

Plaads avatar

Reg.datum: Jul 2012
Citat:

Bytter i början på året till AdiPower efter nästan 5 år med PP2. De var för mig helt identiska i både storlek/passform som PP2.
Jag upplevde i början att de kändes något klumpigare (vet inte om de är tyngre?) vid dynamiska rörelser men stabilare vid de statiska. Eventuellt något styvare i sulan.
Allt som allt så gillar jag verkligen skon och ångrar inte att jag köpte den.

A journey to the world of gains.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=191267
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
fokuserar själv enbart på snabbhet vid samlag.. men kör på det i träningen du!
Plaad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-17, 19:28   #6022
An Iron Soul
Galten från Mjölby

An Iron Souls avatar

Reg.datum: Feb 2014
https://www.youtube.com/channel/UCI3...9GJVjxg/videos

Preniumerera gärna på Milko Tokola YouTube kanal om ni inte redan gör det. Rekommenderas.
Nyupptäckt för mig. Vad har jag levt under för sten?
Kanske ingen super teknisk lyftare (å andra sidan måste han ha gjort något rätt som tagit sig till OS)
Otrolig glöd och en jävla attityd. Sånt är alltid inspirerande att se!

En annan sak jag gillar är att det är är så flashiga redigerade videoklipp ala hook grip slowmo. Utan det blir verkligen en mer ursprunglig och äkta på något sett.

An Iron Soul är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-17, 19:54   #6023
Bob90
?

Bob90s avatar

Mja inte en lyftare i min smak, och fasen vad han stampar i golvet
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Gammal 2017-05-17, 20:20   #6024
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Milko var en stapel under en period . Lite synd att han har problem med sin medvetandeförlust efter lyft där han firar lite väl hårt.

Annars kan man också ofta se Milko vara stöd för grannen Mart Seim när denne lyfter i internationella sammanhang. Estländarna och finnarna måste ha något samarbete för att de grabbarna ska vara så bundis.
Gammal 2017-05-19, 21:21   #6025
Bob90
?

Bob90s avatar

https://www.facebook.com/crossliftin...4367992933979/
Klokov..
Citat:
Gammal 2017-05-19, 22:17   #6026
-squat-
Registered User

-squat-s avatar

Reg.datum: Apr 2002
Rebecka Koha,Mirco Scarantino, Mirko Zanni och Alessandra Pagliario

Senast redigerad av -squat- den 2017-05-19 klockan 22:20.
-squat- är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-01, 20:32   #6027
Bob90
?

Bob90s avatar

Klokov https://www.facebook.com/crossliftin...7911141579664/
Citat:

Senast redigerad av Bob90 den 2017-06-01 klockan 20:40.
Gammal 2017-06-06, 20:27   #6028
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Jag skulle vilja slå ett slag för kanalen Juggernaut Training Systems som en källa med programmering (ej grenspecifik), tekniktips, och allmän träningsfilosofi. Jag finner deras attityd helt fantastisk, lugn, jordnära, och saklig. Även en hel del resurser gällande alla plan av träning, med gästande experter.

Ta er en kik. Om ni inte redan gjort det. https://www.youtube.com/user/CWSmith52
Gammal 2017-06-15, 10:09   #6029
Ozziking
Registered User

Ozzikings avatar

Reg.datum: Jul 2013
Citat:
Jag skulle vilja slå ett slag för kanalen Juggernaut Training Systems som en källa med programmering (ej grenspecifik), tekniktips, och allmän träningsfilosofi. Jag finner deras attityd helt fantastisk, lugn, jordnära, och saklig. Även en hel del resurser gällande alla plan av träning, med gästande experter.

Ta er en kik. Om ni inte redan gjort det. https://www.youtube.com/user/CWSmith52

Hittar inte riktigt någon video ang. ARM-bending i cleans.

Finns det någon som har några bra tips/videos eller liknande? :-)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-15, 14:27   #6030
Rickard
Registered User

Rickards avatar

Reg.datum: Feb 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Hittar inte riktigt någon video ang. ARM-bending i cleans.

Finns det någon som har några bra tips/videos eller liknande? :-)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
http://www.catalystathletics.com/art...-Solution-to-/

http://www.catalystathletics.com/vid...t-Be-An-Error/

Har för mig det där är rätt vettigt.
Rickard är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:55.