Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-04-27, 21:27   #1891
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben Visa inlägg
https://twitter.com/JordanIva

https://www.washingtonpost.com/world...=.6d5c718eb192

I Macedoninen stormas parlamentet av maskerade män.

I Montenegro skulle man storma parlamentet och ta över.

I Montenegreo skulle man mörda den serbiska regeringschefen.

Vet du vad alla dessa tre länder, Macedonien, Serbien och Montenegro, har gemensamt? Montenegro är nu NATO-medlem. Macedonien har lyft och vill in i Nato och EU-vänlig regering. Serbien rör sig mot EU och är Nato-neutral/lutande positiv. Gissa vilket land som inte gillar EU eller Nato?

... fast nu är jag juh en sill och allt det där igen.
Vad alla de länderna har gemensamt? Stark nationalism (hej inbördeskriget) och stark organiserad brottslighet.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2017-04-27, 21:30   #1892
ApexProcyon
Biggus Dickus

ApexProcyons avatar

Reg.datum: Nov 2016
Gammal 2017-04-27, 21:30   #1893
Snubben
är en liten legend.

Snubbens avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Vad alla de länderna har gemensamt? Stark nationalism (hej inbördeskriget) och stark organiserad brottslighet.
Utan tvekan.

Vad tror ni detta kommer att leda till?

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad  
Gammal 2017-04-27, 21:38   #1894
ApexProcyon
Biggus Dickus

ApexProcyons avatar

Citat:
Utan tvekan.

Att samtliga länder springer till NATO/EU för skydd.

Undrar vilka det var som tjänade mest på det här i sådana fall.
Gammal 2017-04-27, 21:38   #1895
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Utan tvekan.

Antagligen inte så mycket alls.
Gammal 2017-04-27, 22:06   #1896
Snubben
är en liten legend.

Snubbens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av ApexProcyon Visa inlägg
Att samtliga länder springer till NATO/EU för skydd.

Undrar vilka det var som tjänade mest på det här i sådana fall.

Montenegro är redan med i EU och har sedan 10 år bakåt försökt bli en del av NATO, nu ser det ut som att de blir det 2017. Varför skulle de plötsligt börja springa nu när de väl har kommit in? Ryssland verkar inte digga det däremot..

Serbien har sedan tidigare sökt sig till EU men fått ett nej, pga. relationerna med Kosova. Nu har man bearbetat dessa relationer och lyfts upp till en kandidat (man ahr väl förhandlat sedan 2013/2014 nu om medlemskap?).

Makedonien har ansökt om medlemskap i EU ... 2003(?) men sedan stoppats av Grekland på grund av namntvist. Samma sak med NATO-medlemskap.

Varför skulle de springa till NATO/EU när de redan närmar sig NATO/EU av egen fri vilja (Bortsett från Serbien > NATO)?

Citat:
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!

Senast redigerad av Snubben den 2017-04-27 klockan 22:08.
Gammal 2017-04-27, 22:11   #1897
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Fast du ger ingen direkt koppling till Ryssland mer än att länderna vill gå med i Nato och att ryssland inte gillar det. Det betyder inte att ryssland är bakom allt som händer i dessa länder, det är ganska konspiratorisk nivå på det hela.

Allt handlar inte om USA vs Ryssland och att Ryssland försöker manipulera allt. Det blir liksom lite "kolla vilka som styr media och bankerna" på det hela.
Gammal 2017-04-27, 22:35   #1898
Snubben
är en liten legend.

Snubbens avatar

Citat:
Fast du ger ingen direkt koppling till Ryssland mer än att länderna vill gå med i Nato och att ryssland inte gillar det. Det betyder inte att ryssland är bakom allt som händer i dessa länder, det är ganska konspiratorisk nivå på det hela.

Allt handlar inte om USA vs Ryssland och att Ryssland försöker manipulera allt. Det blir liksom lite "kolla vilka som styr media och bankerna" på det hela.
Du har länkar i texten.

Helt rätt i att allt inte handlar om USA/Ryssland, det handlar även ibland om EU/Ryssland. Fast det är svårt att inte dra den koppling när något händer i ett land som närmat sig EU/Nato och det finns en part, i närheten, som inte gillar det.

Men absolut, jag är väldigt fokuserad på att se ryss-spöken och nato-monster så nog tusan ser jag spöken bakom varje hörn - inte direkt en hemlighet.

Citat:
Gammal 2017-04-27, 22:37   #1899
ApexProcyon
Biggus Dickus

ApexProcyons avatar

Det var nationalister som stormade parlamentet i Makedonien på grund av att en alban valts in som talman för första gången sedan Jugoslaviens sammanbrott 1991.

Föga sannolikt att Ryssland har ett finger med i spelet.
http://www.dn.se/nyheter/varlden/val...-i-makedonien/

Spontant så skulle jag säga att det är vettigt att makedoniska nationalister sätter ned foten i tid då majoriteten av alla albaner är muslimer. Att få in en alban som talman kan således bli en viktig symbolisk seger, ett sätt att flytta fram gränserna.

Senast redigerad av ApexProcyon den 2017-04-27 klockan 22:41.
ApexProcyon är inte uppkopplad  
Gammal 2017-04-27, 22:42   #1900
Snubben
är en liten legend.

Snubbens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av ApexProcyon Visa inlägg
Det var nationalister som stormade parlamentet i Makedonien på grund av att en alban valts in som talman för första gången sedan Jugoslaviens sammanbrott 1991.

Föga sannolikt att Ryssland har ett finger med i spelet.
http://www.dn.se/nyheter/varlden/val...-i-makedonien/
Jo, det står i länkarna som postades. Man kan undra varför dom inte bara sa "..inte min talman".

Hur som, får nog sluta sniffa på mitt rysslim.

Citat:
Ledamöter tillhörande nationalistpartiet VMRO-DPMNE, förkortning för Inre makedoniska revolutionära organisationen – demokratiska partiet för nationell enighet
Varför kan inte svenska partier ha liknande namn?

Citat:
Gammal 2017-04-27, 23:14   #1901
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Du har länkar i texten.

Helt rätt i att allt inte handlar om USA/Ryssland, det handlar även ibland om EU/Ryssland. Fast det är svårt att inte dra den koppling när något händer i ett land som närmat sig EU/Nato och det finns en part, i närheten, som inte gillar det.

Men absolut, jag är väldigt fokuserad på att se ryss-spöken och nato-monster så nog tusan ser jag spöken bakom varje hörn - inte direkt en hemlighet.
I närheten? Hur ser din karta ut om ryssland är nära makedonien? Det kan ju bara vara i närheten om man är flykting från en krigszon och du byter ut ryssland mot sverige. Alltså om nu ett land närmar sig EU/NATO så innebär det inte att allt som händer där kan kopplas till ryssland.
Gammal 2017-04-28, 06:29   #1902
Snubben
är en liten legend.

Snubbens avatar

Citat:
I närheten? Hur ser din karta ut om ryssland är nära makedonien? Det kan ju bara vara i närheten om man är flykting från en krigszon och du byter ut ryssland mot sverige. Alltså om nu ett land närmar sig EU/NATO så innebär det inte att allt som händer där kan kopplas till ryssland.
Fasen jag glömde, om ett land inte gränsar till ett annat då är det helt ointressant för ett av länderna.

Citat:
Gammal 2017-04-28, 07:39   #1903
Snubben
är en liten legend.

Snubbens avatar

Jag backar nog på hela tanken på att Ryssland är involverad nu när det har kommit fram mer information om den invalda talmannen, en person som - om jag förstår allt rätt - valde att kriga mot makedoniska staten. Då kan man förstå att nationalisterna blir sura.

Citat:
Gammal 2017-04-28, 17:10   #1904
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Fasen jag glömde, om ett land inte gränsar till ett annat då är det helt ointressant för ett av länderna.
Det jag undrade om var "närheten" och ja det är beroende av fysiska saker. På vilket sätt är makedonien nära Ryssland?
Gammal 2017-04-28, 17:11   #1905
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Jag backar nog på hela tanken på att Ryssland är involverad nu när det har kommit fram mer information om den invalda talmannen, en person som - om jag förstår allt rätt - valde att kriga mot makedoniska staten. Då kan man förstå att nationalisterna blir sura.
Och det här är inte första gången det blir såhär. Är det inte vettigare att chilla lite tills du får fakta som pekar på ryssland istället för att dra fram det varje gång något händer någonstans i världen?

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:26.