Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-12-11, 08:47   #5641
Gober
Surgubbe

Gobers avatar

Reg.datum: Feb 2010
Personligen tyckte jag avsnittet med Jim i body Radio var jävligt märkligt där olika ämnen undveks vilket gjorde intervjun väldigt konstig.
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-11, 10:03   #5642
Mantus
småmysigt slampig

Mantuss avatar

Reg.datum: Jul 2006
Så, jag tror däremot att tillförordnad förbundskapten Svensson kan komma att göra ett bra arbete. Även om det är ett tufft sådant i dagsläget. Han är i vilket fall som helst bra på kommunikation och har, vad jag vet, inga direkta intressekonflikter som påverkar hans förmåga att fatta lämpliga beslut.
Gammal 2016-12-11, 10:40   #5643
Nanderöd
Registered User

Nanderöds avatar

Reg.datum: Dec 2011
Är det bänkpressaren Fredrik Svensson som är tillförordnad?
Nanderöd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-11, 15:18   #5644
Tomas W
Nambla-SYD

Tomas Ws avatar

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Nanderöd Visa inlägg
Är det bänkpressaren Fredrik Svensson som är tillförordnad?
Nej .
Tomas W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-11, 21:28   #5645
Leifallan
Registered User

Leifallans avatar

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Gober Visa inlägg
Personligen tyckte jag avsnittet med Jim i body Radio var jävligt märkligt där olika ämnen undveks vilket gjorde intervjun väldigt konstig.

Han väl varit med fler än en gång va?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kirksman
Leifallan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-11, 21:36   #5646
Leifallan
Registered User

Leifallans avatar

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
Kan du länka grejerna du läst på Flashback? Här eller via PM.

Varför? Är det bara de som hatar och vill ha Jim Gyllenhammar som ska få uttrycka sig? Ska alla med kritik mot Carita bara vara tysta?

Människor är ju får och följer strömmen. Ett skolboksexempel är ju nu när flera svalde Caritas version med hull och hår, utan kritisk reflektion. Därför är det bra med fiskar som lever (Ako Rahim, t ex) och inte bara flyter med strömmen.

Och detta skriver jag helt utan att ta ställning i sakfrågan. Det Carita skriver kan mycket väl stämma, men det ska krävas mer än ett blogginlägg för att bli säker på det.

Jo men som Ceejay skriver så bidrar de ingenting förutom att de säger att folk är korkade. Ingen dementi eller bidrag till sakfrågan.

Kirksman
Leifallan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-11, 21:55   #5647
Gober
Surgubbe

Gobers avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Leifallan Visa inlägg
Han väl varit med fler än en gång va?

Minns bara ett avsnitt.
Gammal 2016-12-12, 19:33   #5648
An Iron Soul
Galten från Mjölby

An Iron Souls avatar

Reg.datum: Feb 2014
Idag frågade jag ett par tyngdlyftare på klubben om dom visste något mer om det som hänt.
Alla sa samma sak "Nämen det har inte varit någon hemlighet, det har pågått länge.
Konflikten mellan Jim och Carita har varit allmänt känd. Det är bara nu det har blivit en grej när Carita gick ut med det".

Jag blev helt ställd. Men varför i helvete sitter folk och håller käften om en sån sak? Helt handlingsförlamade eller vad är det frågan om? Jag fattar inte..
Jag visste ingenting men hade mina aningar efter en intervju i Tyngre där jag hörde Carita fått kämpa med gråten i sin hals. Det är ungefär ett halvår sedan.

Anledningen till att förbundet är så oproffsigt (tror jag) är att klubbarna är svaga. Det är iallafall min uppfattning.
Om dom nu varit medvetna om vad som har hänt utan att agera så är det bara fegt.

O.B.S
Jag har ännu inte hört något om vad Jim har att säga. Det hade varit intressant att få höra honom bemöta vad som skrivits om honom.

Senast redigerad av An Iron Soul den 2016-12-12 klockan 19:37.
An Iron Soul är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-12, 19:41   #5649
Bob90
?

Bob90s avatar

Reg.datum: Apr 2016
Citat:
Ursprungligen postat av An Iron Soul Visa inlägg
Idag frågade jag ett par tyngdlyftare på klubben om dom visste något mer om det som hänt.
Alla sa samma sak "Nämen det har inte varit någon hemlighet, det har pågått länge.
Konflikten mellan Jim och Carita har varit allmänt känd. Det är bara nu det har blivit en grej när Carita gick ut med det".

Jag blev helt ställd. Men varför i helvete sitter folk och håller käften om en sån sak? Helt handlingsförlamade eller vad är det frågan om? Jag fattar inte..
Jag visste ingenting men hade mina aningar efter en intervju i Tyngre där jag hörde Carita fått kämpa med gråten i sin hals. Det är ungefär ett halvår sedan.

Anledningen till att förbundet är så oproffsigt (tror jag) är att klubbarna är svaga. Det är iallafall min uppfattning.
Om dom nu varit medvetna om vad som har hänt utan att agera så är det bara fegt.

O.B.S
Jag har ännu inte hört något om vad Jim har att säga. Det hade varit intressant att få höra honom bemöta vad som skrivits om honom.
Jag har iof hört att Carita har haft lite "relationsproblem" (bara för att vara övertydlig, bara problem med mentala biten) med sina tränare? Att hon bytt ganska ofta? Jag har dock varken källa eller säkerhet på det.. Enbart omklädningsrumssnack.
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-12, 19:44   #5650
An Iron Soul
Galten från Mjölby

An Iron Souls avatar

Reg.datum: Feb 2014
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Jag har iof hört att Carita har haft lite "relationsproblem" (bara för att vara övertydlig, bara problem med mentala biten) med sina tränare? Att hon bytt ganska ofta? Jag har dock varken källa eller säkerhet på det.. Enbart omklädningsrumssnack.
Jo det är precis vad jag hört med..
An Iron Soul är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-12, 19:49   #5651
anvihl
Registered User

anvihls avatar

Reg.datum: Apr 2012
Citat:
Ursprungligen postat av An Iron Soul Visa inlägg

O.B.S
Precis det här jag var inne på tidigare i tråden, rötägg finns alltid, det som oroar mest är att förbundet inte gjort ett skit trots vetskap.
Gammal 2016-12-13, 18:12   #5652
Bob90
?

Bob90s avatar

Lite "nytt" ang situationen med Carita (dock från blaskorna).

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cera-sanningen
http://www.expressen.se/sport/avslut...d-av-mobbning/
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Gammal 2016-12-13, 19:29   #5653
Gober
Surgubbe

Gobers avatar

Ska man tro på blaskan så nämner inte C att hon är allvarligt skadad och enligt läkare inte kan komma tillbaka på samma nivå. Om det stämmer har hon väl slutat och tagit med sig sin mobbare i fallet, typ. Verkar vara ganska tragiskt och illa skött hela sörjan.
Gammal 2016-12-13, 19:46   #5654
Bob90
?

Bob90s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Gober Visa inlägg
Ska man tro på blaskan så nämner inte C att hon är allvarligt skadad och enligt läkare inte kan komma tillbaka på samma nivå. Om det stämmer har hon väl slutat och tagit med sig sin mobbare i fallet, typ. Verkar vara ganska tragiskt och illa skött hela sörjan.
Ja, det gör ju inte saken lättare att välja sida.
Men det behöver man ju inte heller göra, vore ju dock kul att få alla fakta på bordet för att se vart det brister i huvudsak. Nu är det ju bara uttalanden och ord mot ord.
Citat:
Gammal 2016-12-13, 21:29   #5655
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Ja, det gör ju inte saken lättare att välja sida.
Men det behöver man ju inte heller göra, vore ju dock kul att få alla fakta på bordet för att se vart det brister i huvudsak. Nu är det ju bara uttalanden och ord mot ord.
Kommer nog inte vara så mycket mer heller. Hela händelsen har småstadsvibbar med ryktesspridning och uttalanden från berörda parter. Carita kommer ha sympatin på sin sida, tack vare sitt blogginlägg.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:22.