Hur ofta rengör ni era telefoner? Kör desinfektionsmedel en gång i veckan, men känns som att det är för sällan. Mobiler borde väl vara rena smittohärden?
Slicka inte på telefonen? Och stoppa inte tassarna i några kroppsöppningar.
Slicka inte på telefonen? Och stoppa inte tassarna i några kroppsöppningar.
Även om man inte gör det så borde det ju bli ganska vidrigt.
T.ex.
Du curlar lite på gymmet. Personen som använde hanteln innan dig hade inte tvättat händerna ordentligt på två dagar. Telefonen ringer, du svarar. Vipps, så har du den där personens smuts och bakterier över hela mobilen.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Folk är snuskiga.
Senast redigerad av Brofessorn den 2016-08-10 klockan 11:30.
T.ex.
Du curlar lite på gymmet. Personen som använde hanteln innan dig hade inte tvättat händerna ordentligt på två dagar. Telefonen ringer, du svarar. Vipps, så har du den där personens smuts och bakterier över hela mobilen.
Det kommer inte påverka min telefon, och inte mig heller för jag stoppar inte fingrarna i munnen, tvättar mig innan måltid och matlagning mm.
Är man så orolig för bakterier så bör man ju undvika allmänna lokaler som gym där man delar luft med allmänt löst folk.
T.ex.
Jag har nästan aldrig med mig min telefon på gymmet, men de få gånger jag har det och om jag pillar på den, så rengör jag den direkt jag kommer hem.
Jag gör det iofs alltid när jag har varit på något ställe som jag finner smutsigt och där jag har hanterat telefonen samtidigt. Nu är det ändå få gånger, ingen ringer till mig
Senast redigerad av StarkaUlf den 2016-08-10 klockan 11:42.
Hur ofta rengör ni era telefoner? Kör desinfektionsmedel en gång i veckan, men känns som att det är för sällan. Mobiler borde väl vara rena smittohärden?
Torkar av den med blött hushållspapper om jag hållit i den med äckliga händer.
När skärmen blir för smutsig så andas jag på den och torkar av med papper, d.v.s. precis samma princip som med mina glasögon. Har aldrig ens reflekterat över att jag borde göra något utöver det.
T.ex.
Svarar man i telefon när man är på gymet får man inte ha Arnold som profilbild. Rätt säker på att det står i forumreglerna.
Svarar man i telefon när man är på gymet får man inte ha Arnold som profilbild. Rätt säker på att det står i forumreglerna.
När har jag sagt att jag svarar i telefon?
Citat:
Hatar att få samtal på gymmet, och klickar av princip alltid bort samtalet då. Blir nästintill lite förbannad när det händer, även fast den som ringer givetvis inte vet att jag är upptagen.
Senast redigerad av Brofessorn den 2016-08-10 klockan 14:24.
Mobilen är av plast och plast är generellt en ganska dålig grogrund för bakterier.
Mobilen är av plast och plast är generellt en ganska dålig grogrund för bakterier.
I din tråd om shakers så skrev någon att mikrorepor i plasten kan bli en grogrund för bakterier och skit. Mobiler är ju än mer utsatta för potentiella repor och småskador, än insidan på en shaker.
I din tråd om shakers så skrev någon att mikrorepor i plasten kan bli en grogrund för bakterier och skit. Mobiler är ju än mer utsatta för potentiella repor och småskador, än insidan på en shaker.