Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-02-07, 19:44   #2341
Ozziking
Registered User

Ozzikings avatar

Reg.datum: Jul 2013
2016-02-07

16.00-18.00

Hängande ryck:
50x2
52,5x2
55x2
57,5x0
52,5x3x2

Vändning + chinapuff (Squat jerk)
20x3
40x1
50x2
60x1
70x6x2

splistöt från rack:
70x2
72,5x2
75x2x2

Marklyft:
100x3
120x3
130x1
140x1
151x0 ***
130x3x3

Frontböj 3s paus:
80x3
80x3
80x3
80x3
80x3

Sälrodd 42,5x5x5
Chins m gummiband stirkta 3x8
biceps
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-08, 12:02   #2342
Ozziking
Registered User

Ozzikings avatar

Har problem. Inte kunnat sova alls inatt pga stress.

Sen tjafsade jag med tjejen. Jag lägger ner mycket tid på träning, kanske lite för mycket för andras bästa. Jag älskar det, men ibland kan det bli knivigt särskilt tillsammans med att plugga så jag får bra betyg. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra.

Även om jag skulle dra ner träningen till 4-5 dagar i veckan så skulle hon nog ändå känna sig bortprioriterad. Men jag kan liksom inte sköta skolan, träningen och henne och jag vill definitivt inte ge upp tyngdlyftningen nu när jag har dragit igång klubben på ön igen.

Jag uttryckte mig skitdumt och tänkte högt "du kanske kan sysselsätta dig med något sålänge" och då kom vulkanutbrottet.

Jag är helt lost just nu och det ändå som får mig att må riktigt bra är att repa med bandet och träna.

Advice pls

Gammal 2016-02-08, 13:20   #2343
extra kakao
Speciell

extra kakaos avatar

Reg.datum: Aug 2012
behöver hon också smsa med dig ständigt osv?
extra kakao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-08, 13:21   #2344
Ozziking
Registered User

Ozzikings avatar

Citat:
Ursprungligen postat av extra kakao Visa inlägg
behöver hon också smsa med dig ständigt osv?
Vi smsar i princip hela tiden. Få "pauser" under dagen. Dock uppskattar jag det. Bara roligt

Men jag menar om jag bemöter henne med att dra ned på träningen 2-3 dagar så tycker jag att hon borde kunna.. Vad ska man säga.. Gilla läget? Annars så kommer jag inte orka med ett förhållande känner jag mest.

Gammal 2016-02-08, 13:30   #2345
Paperbasket
Registered User

Paperbaskets avatar

Reg.datum: Mar 2009
Hur gamla är ni?

Gymnasiet eller högskola/uni?

Facebook

Instagram
Paperbasket är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-08, 13:40   #2346
Ozziking
Registered User

Ozzikings avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Paperbasket Visa inlägg
Hur gamla är ni?

Gymnasiet eller högskola/uni?
18-19 år. Gymnasiet.

Har funderat på att lägga ner mycket av träningen, bli vegan och duktigare musiker. Men jag vet inte, mina rutiner tar över för mycket eller något

Gammal 2016-02-08, 13:51   #2347
extra kakao
Speciell

extra kakaos avatar

Reg.datum: Aug 2012
Du älskar att träna, enligt dig själv i alla fall. Sluta inte med att träna för nån annan vill det.

Tänk dig om du var den som var lite rastlös då och då för du inte har någon hobby, din flickvän däremot älskar gymnastik och tränar det sex dagar i veckan. Skulle du be henne sluta göra något hon älskar för att fylla din tid när du inte har något annat att göra?

Jag hoppas ditt naturliga svar på andra stycket är att du aldrig någonsin skulle be någon du tycker om att sluta med något de älskar för att fylla din egna vardag bara för du inte har något att göra.
extra kakao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-08, 13:56   #2348
arogen
Registered User

arogens avatar

Reg.datum: Jan 2013
Jag vet hur det är, hade samma sits som du för ett par år sedan med dåvarande tjejen. En lösning hade ju kunnat vara om hon hade lite samma intressen som dig, tex musik eller träningen. Har hon inte det? Då skulle ni ju kunna utöva hobbyn tillsammans ibland. Sen bor ni inte ihop va?

Instagram; aarogen
arogen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-08, 14:07   #2349
Ozziking
Registered User

Ozzikings avatar

Citat:
Ursprungligen postat av extra kakao Visa inlägg
Du älskar att träna, enligt dig själv i alla fall. Sluta inte med att träna för nån annan vill det.

Tänk dig om du var den som var lite rastlös då och då för du inte har någon hobby, din flickvän däremot älskar gymnastik och tränar det sex dagar i veckan. Skulle du be henne sluta göra något hon älskar för att fylla din tid när du inte har något annat att göra?

Jag hoppas ditt naturliga svar på andra stycket är att du aldrig någonsin skulle be någon du tycker om att sluta med något de älskar för att fylla din egna vardag bara för du inte har något att göra.

Nej du har rätt, och så tycker jag med men jag menar hon behöver ju också
Uppmärksamhet ..

När jag lade upp förslaget
Om sysselsättning så tolkade hon det som att jag tycker hon är en klängig flickvän .. Förstår inte

Är ju kär i henne och så, men jag kan inte vara med henne hela dagarna, varje dag

Citat:
Ursprungligen postat av arogen Visa inlägg
Jag vet hur det är, hade samma sits som du för ett par år sedan med dåvarande tjejen. En lösning hade ju kunnat vara om hon hade lite samma intressen som dig, tex musik eller träningen. Har hon inte det? Då skulle ni ju kunna utöva hobbyn tillsammans ibland. Sen bor ni inte ihop va?

Hon sjunger och spelar piano och så, men inte jättemycket på fritiden. Annars
Fotar hon mycket och hon är en väldigt reflekterande person och tänker oerhört mycket, både i vaket tillstånd och i icke-vaket.

Hon har problem med sin nacke och har svårt att utöva träning.. Vet inte riktigt. De flesta förslag jag ger känns
Aldrig riktigt som de fastnar

Gammal 2016-02-08, 14:12   #2350
StarkaUlf
Längtar till jul.

StarkaUlfs avatar

Reg.datum: Nov 2008
Först: Hur pass seriöst satsar du på tyngdlyftningen? Har du planer på att tävla i framtiden, eller är det bara för skojs skull?

Har du planer på att tävla, då tycker jag absolut att du ska fortsätta träna så pass mycket. Men annars kan du ta dig en funderare på om du inte kan få ut lika mycket om du går ner på 3-4 pass i veckan (alternativt dra ner tiden du är på gymmet), för att spendera lite mer tid med henne. Efter en tid så kommer du få mer tid över igen, då kan du återgå till fler träningspass. Tro mig, ingen kvinna vill spendera varje minut med sin kille dom ledsnar på det också!

Ska du tävla i framtiden, förklara detta för henne och se vad hon säger. Vill man hävda sig mot andra i en idrott så måste man öva mycket. Kan hon inte förstå det så är det hon som måste ta sig en funderare också.

Ni måste på något sätt mötas halvvägs, om ni båda är väldigt seriösa i ert förhållande och prioriterar det.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-08, 14:17   #2351
arogen
Registered User

arogens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Först: Hur pass seriöst satsar du på tyngdlyftningen? Har du planer på att tävla i framtiden, eller är det bara för skojs skull?

Har du planer på att tävla, då tycker jag absolut att du ska fortsätta träna så pass mycket. Men annars kan du ta dig en funderare på om du inte kan få ut lika mycket om du går ner på 3-4 pass i veckan (alternativt dra ner tiden du är på gymmet), för att spendera lite mer tid med henne. Efter en tid så kommer du få mer tid över igen, då kan du återgå till fler träningspass. Tro mig, ingen kvinna vill spendera varje minut med sin kille dom ledsnar på det också!

Ska du tävla i framtiden, förklara detta för henne och se vad hon säger.
Vill man hävda sig mot andra i en idrott så måste man öva mycket. Kan hon inte förstå det så är det hon som måste ta sig en funderare också.

Ni måste på något sätt mötas halvvägs, om ni båda är väldigt seriösa i ert förhållande och prioriterar det.
WORD. Gillar hon verkligen dig så ska hon acceptera att du gör det du älskar och gör det bästa av situationen. Hon måste också vara villig att hitta bästa möjliga lösningar på hur ni kan ses oftare om nu det ä problemet för henne

Instagram; aarogen
arogen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-08, 15:46   #2352
pepplez
Registered User

pepplezs avatar

Känns som ett rätt vanligt problem när man är ung och inte varit ihop så länge. Det du säger om att hon borde hitta ett eget intresse är ju sant även om det kanske låter lite harsch att få det slängt i ansiktet :P

Jag löser "problemet" genom att träna på morgonen. Hade jag tränat på kvällen varje dag hade det nog uppstått lite konflikter mellan mig och tjejen om att jag alltid är borta osv. Eftersom jag tränar innan jobbet är jag ju bara borta medan hon sover. Konsekvensen är att jag går och lägger mig tidigt (runt 21) men det funkar. Beroende på hur öppettiderna och transportmöjligheterna ser ut på/till ditt gym kanske det kan vara värt att testa?

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-08, 16:58   #2353
MackeJuve
Registered User

MackeJuves avatar

Reg.datum: Dec 2008
"Dra ner träningen till 4-5 gånger i veckan." Tränar du mer än det nu? 4 gånger i veckan borde du väl kunna klara dig bra på? Snacka med henne om hur ofta hon tycker att det är okej att du tränar. Lägg fram det så som att det inte är ett alternativ att sluta helt, poängtera att det är en av få saker i livet som du verkligen tycker är kul. Är hon vettig så borde ni kunna mötas halvvägs. Då menar jag inte att hon säger en gång och kompromissen blir två gånger i veckan utan att du kanske får stå ut med en mer "svensson-dos" av träning, d.v.s. fyra gånger. Spoon på forumet gick ned till tre gånger per vecka, helkroppspass. De dagarna är han i princip hemifrån hela kvällen. Han tyckte att det var ett av hans bästa beslut i livet. Nu älskar du nog träning ännu mer än honom men men

5K: 17:43 6-timmars: 75,1 km 24-timmars: 186,91 km
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-08, 17:55   #2354
Ozziking
Registered User

Ozzikings avatar

Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg

Ska du tävla i framtiden, förklara detta för henne och se vad hon säger. Vill man hävda sig mot andra i en idrott så måste man öva mycket. Kan hon inte förstå det så är det hon som måste ta sig en funderare också.

Alltså eftersom det var jag som fick igång klubben igen här på ön så har det blivit ganska seriöst. Vi ska upp till uppland Väsby och tävla i maj och får vi ihop ett lag så innebär det tävling i princip varje månad.

Ja, det är det jag tänker också. Men jag tvivlar på att det kommer hålla i längden och att samma problem kommer uppkoma trots träning 3-5 dagar i veckan.

Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Känns som ett rätt vanligt problem när man är ung och inte varit ihop så länge. Det du säger om att hon borde hitta ett eget intresse är ju sant även om det kanske låter lite harsch att få det slängt i ansiktet :P

Jag löser "problemet" genom att träna på morgonen. Hade jag tränat på kvällen varje dag hade det nog uppstått lite konflikter mellan mig och tjejen om att jag alltid är borta osv. Eftersom jag tränar innan jobbet är jag ju bara borta medan hon sover. Konsekvensen är att jag går och lägger mig tidigt (runt 21) men det funkar. Beroende på hur öppettiderna och transportmöjligheterna ser ut på/till ditt gym kanske det kan vara värt att testa?
Man kan ju tolka det som man vill, jag tyckte det var ganska bra sagt ändå. Istället för att sms med mig och längta efter mig under hela mina träningspass så kan hon ju hitta på något annat.

Det är inte ett alternativ då jag har skola 08.00 5 dagar i veckan och inte har tillgång till träningshallen förens 16.00. och det tar ett tag att cykla dit hemifrån.

Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
"Dra ner träningen till 4-5 gånger i veckan." Tränar du mer än det nu? 4 gånger i veckan borde du väl kunna klara dig bra på? Snacka med henne om hur ofta hon tycker att det är okej att du tränar. Lägg fram det så som att det inte är ett alternativ att sluta helt, poängtera att det är en av få saker i livet som du verkligen tycker är kul. Är hon vettig så borde ni kunna mötas halvvägs. Då menar jag inte att hon säger en gång och kompromissen blir två gånger i veckan utan att du kanske får stå ut med en mer "svensson-dos" av träning, d.v.s. fyra gånger. Spoon på forumet gick ned till tre gånger per vecka, helkroppspass. De dagarna är han i princip hemifrån hela kvällen. Han tyckte att det var ett av hans bästa beslut i livet. Nu älskar du nog träning ännu mer än honom men men
Ja, oftast 7 gånger i veckan.

Om hon ens vill prata. Hon behövde en paus och sade att det sista hon vill vara är en klängig flickvän så jag låter henne bara vara ett tag.

vet inte riktigt.. Har även tänkt på att dra ner ganska mycket på träningen och hänga mer med folk och öva mer musik. Även bli vegan. Har hållit på såhär ett bra tag nu, att träningen är en sådan prio etc etc etc.

Gammal 2016-02-09, 14:48   #2355
Ozziking
Registered User

Ozzikings avatar

Alright, vi har snackat, blev ganska hetsigt men iallafall. Nu säger hon att hon uppskattar det jag sagt, bett om ursäkt, berättat läget och allt. Hon säger att hon inte vill att jag ska ändra på något men ändå känner hon sig bortprioriterad och i vägen ibland och sen skriver hon asmkt "jag vet inte". Alltså hon är nog den mest reflekterande och kloka personen jag känner men just nu är allt 150% oklart

KVINNOR

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:25.