Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-02-01, 13:46   #16306
PureWhey
Banned User

Reg.datum: Oct 2012
Kvinnliga präster och motsvarande i andra religioner. Förstår inte hur det är "moraliskt" försvarbart (moraliskt försvarbart, religion? I know.) öht. Cherrypickingen går förbi idioti, förbi x2 idioti och till någon ny nivå.
PureWhey är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-01, 15:09   #16307
Jakobson
Registered User

Reg.datum: Aug 2014
http://svenskajihadister.story.aftonbladet.se/#tv

Jihadister som försöker locka nya krigare till kriget, här på svenska. Synd att man inte kan släcka internet för dessa
Jakobson är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-01, 15:35   #16308
Gerdler
Bleksvag, fet och osymmetrisk

Reg.datum: Jul 2015
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Kvinnliga präster och motsvarande i andra religioner. Förstår inte hur det är "moraliskt" försvarbart (moraliskt försvarbart, religion? I know.) öht. Cherrypickingen går förbi idioti, förbi x2 idioti och till någon ny nivå.
Jag accepterar islam i Sverige den dagen då vi har kvinnliga Mullor och Imamer som är allmänt accepterade av den breda majoriteten svenska muslimer, samt att mullor, Imamer och alla andra ledande muslimer samt den breda majoriteten förkastar Hadith och Koranen som livsguider och använder dem endast för spirituell, kontextuell och historisk vägledning. De ska även avsäga alla ambitioner på att vare sig politiken eller samhället utanför deras hem och deras moskéer ska på minsta sätt påverkas av deras tro.
Kvinnor vare sig de är troende muslimer, kristna, judar, ateister, agnostiker eller annat ska kunna vara ute i svenska städer utan att hånas, tråkas, trakasseras eller våldtas av hatiska skäl som att de klär sig utan slöja eller har kjol.
Muslimska kvinnor ska tillåtas precis som männen att ha sexuella kontakter innan äktenskapet med både kvinnor och män utan att deras heder står på spel.
Alla muslimer ska också acceptera att porträtt av Muhammed vare sig de är nidbilder,skisser, skulpturer eller ett försök att återskapa verkligheten ska få målas, ritas, skulpteras eller etsas. Naturligtvis ska ingen muslim tvingas måla av Muhammed eller ens titta på en sådan bild mot sin vilja.

Sen kräver jag att djurrättsaktivister slutar blunda för halalslakt och problematiserar det lika mycket som de problematiserar all annan mer skonsam slakt.

Muslimer ska även anamma samma deklaration av mänskliga rättigheter som resten av världen och inte skapa sin egen med olika rättigheter för kvinnor och män och utan att acceptera homosexualitet.

Eftersom vi går i motsatt riktning så antar jag att detta aldrig kommer hända utan att islam kommer behöva tryckas ned för eller senare om vi ska behålla våra friheter, tyvärr.
Gerdler är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-01, 15:38   #16309
Jakobson
Registered User

Reg.datum: Aug 2014
Citat:
Ursprungligen postat av Gerdler Visa inlägg
Jag accepterar islam i Sverige den dagen då vi har kvinnliga Mullor och Imamer som är allmänt accepterade av den breda majoriteten svenska muslimer, samt att mullor, Imamer och alla andra ledande muslimer samt den breda majoriteten förkastar Hadith och Koranen som livsguider och använder dem endast för spirituell, kontextuell och historisk vägledning. De ska även avsäga alla ambitioner på att vare sig politiken eller samhället utanför deras hem och deras moskéer ska på minsta sätt påverkas av deras tro.
Kvinnor vare sig de är troende muslimer, kristna, judar, ateister, agnostiker eller annat ska kunna vara ute i svenska städer utan att hånas, tråkas, trakasseras eller våldtas av hatiska skäl som att de klär sig utan slöja eller har kjol.
Muslimska kvinnor ska tillåtas precis som männen att ha sexuella kontakter innan äktenskapet med både kvinnor och män utan att deras heder står på spel.
Alla muslimer ska också acceptera att porträtt av Muhammed vare sig de är nidbilder,skisser, skulpturer eller ett försök att återskapa verkligheten ska få målas, ritas, skulpteras eller etsas. Naturligtvis ska ingen muslim tvingas måla av Muhammed eller ens titta på en sådan bild mot sin vilja.

Sen kräver jag att djurrättsaktivister slutar blunda för halalslakt och problematiserar det lika mycket som de problematiserar all annan mer skonsam slakt.

Muslimer ska även anamma samma deklaration av mänskliga rättigheter som resten av världen och inte skapa sin egen med olika rättigheter för kvinnor och män och utan att acceptera homosexualitet.

Eftersom vi går i motsatt riktning så antar jag att detta aldrig kommer hända utan att islam kommer behöva tryckas ned för eller senare om vi ska behålla våra friheter, tyvärr.
+1
Lägg till att man ska kunna fällas för pedofili oavsett om ens profet hade en fru som var 9 år!
Jakobson är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-01, 15:42   #16310
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen

ceejays avatar

Reg.datum: Oct 2007
Ah, du vill avskaffa islam helt enkelt . Det tycker jag låter som en bra idé.
Gammal 2016-02-01, 16:18   #16311
Gerdler

Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Ah, du vill avskaffa islam helt enkelt . Det tycker jag låter som en bra idé.
Nej, jag vill bara avskaffa fundamentalistisk islam. Det jag beskriver är moderat islam.

Jag har träffat moderata muslimer, men de är sjukt få. Jag hade sex med en, hon var jättetrevlig. Hon har inte slöja men ber (oftast) 5 gånger om dagen av egen fri vilja, hon tycker sharialagar är fel och att man ska respektera homosexuella. Hon följer Ramadan, äter Halal och tycker inte att alla judar förtjänar att dödas eller drivas från Israel. En tolerant muslim alltså, en av mycket få. De finns, och dem kan jag acceptera, respektera, tolerera och till och med vänslas med. Däremot så har hon ingen heder, vanärar sin religion och förtjänar att dö för det enligt de flesta muslimer i världen. Grattis världen!
Gammal 2016-02-01, 16:35   #16312
Wormzie
Registered User

Wormzies avatar

Reg.datum: Aug 2011
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
Nej det gör det inte. Det sker utifrån ett: detta är fel, detta bryter mot både lagar och en känsla för vad som är riktigt eller ursäktbart. Att ta till Hitler-kortet på det där viset är mest skadligt och man undrar vilken _din_ agenda är mer än något annat.

Varför skulle det göras utifrån ett feministiskt perspektiv? Du blandar ihop huruvida något är rätt eller fel med sagespersonens intentioner. Även en människa med den sämsta av karaktärer eller politiska ideologier kan ju rimligen ha rätt, eller hur? Även en blind höna, osv, så redan i utgångsläget blir lusten att relativisera helt missriktad.

Angående din sista paragraf: vad tycker du att ett sådant förtydligande betyder efter att du precis associerat traditions- och religionskritik med ut med packet-vibbar? Kan du inte se att du precis åt samma kaka du har kvar?
Men vad är rätt i det här fallet då? Avskaffa religion? Att stänga gränserna och skicka ut alla flyktingar? Det är det som inläggen handlar om. Att det är fel att ofreda en kvinna, eller en vit man för den delen, vet dom allra flesta. Jag håller såklart med om att det är fel, men jag tar gärna avstånd från grova generaliseringar av folkgrupper och religioner.

Jag håller inte med dig om att jag motsäger mig själv. Jag förstår frustrationen kring politikernas undvikande och myndigheternas mörkande av information osv. Det motverkar en konstruktiv debatt. Jag är alltså inte emot tradition- eller religionskritiken men just nu sker den i en obehaglig främlingsfientlig jargong där folk eldar upp varandra mer och mer och pekar fingrar snarare än problematiserar och försöker diskutera hur man på ett värdigt sätt kan påbörja arbete för att lösa situationen.

För att förtydliga har moderatorerna här t.ex fått stänga och låsa trådar för att jargongen blir obehaglig.

Då jag själv är usel på att formulera mig citerar jag Ann Heberlein:
http://www.expressen.se/debatt/rasis...ssbrukade-ord/

Citat:
Vi har gjort ett gott arbete i Sverige. Sverige är ett, relativt sett, jämställt land. Män och kvinnor åtnjuter samma fri- och rättigheter. Det finns problem även här, inte minst med sexuellt våld, men vi har kommit en bit på väg.
Andra kulturer har andra värderingar och normer angående manligt och kvinnligt, angående sexualitet. Detta måste diskuteras, på riktigt, inte trivialiseras och relativiseras.

Tävlings-pb bänkpress: 150kg @90kg kroppsvikt.

Journal SL/Bänkpress
Wormzie är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-01, 16:44   #16313
Luca Brasi
Banned User

Reg.datum: Feb 2010
Windows 10
Luca Brasi är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-01, 17:15   #16314
Gerdler

Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
Men vad är rätt i det här fallet då? Avskaffa religion? Att stänga gränserna och skicka ut alla flyktingar? Det är det som inläggen handlar om. Att det är fel att ofreda en kvinna, eller en vit man för den delen, vet dom allra flesta. Jag håller såklart med om att det är fel, men jag tar gärna avstånd från grova generaliseringar av folkgrupper och religioner.

Jag håller inte med dig om att jag motsäger mig själv. Jag förstår frustrationen kring politikernas undvikande och myndigheternas mörkande av information osv. Det motverkar en konstruktiv debatt. Jag är alltså inte emot tradition- eller religionskritiken men just nu sker den i en obehaglig främlingsfientlig jargong där folk eldar upp varandra mer och mer och pekar fingrar snarare än problematiserar och försöker diskutera hur man på ett värdigt sätt kan påbörja arbete för att lösa situationen.

För att förtydliga har moderatorerna här t.ex fått stänga och låsa trådar för att jargongen blir obehaglig.

Då jag själv är usel på att formulera mig citerar jag Ann Heberlein:
http://www.expressen.se/debatt/rasis...ssbrukade-ord/
Det är ju inte ens våldtäkterna, hederskulturen och trakasserierna som är det stora i samhället. Vi måste ha en ärlig faktabaserad debatt om kostnader också. Där har det hittills mest varit lögner från båda sidor. Men de nationalekonomer, mestadels i Danmark, Norge, Storbritannien och Tyskland som har studerat saken har kommit fram till att kostnaderna vida överväger vinsterna om inte arbetslösheten är mycket låg (läs 'risk för överhettning, så kring 4% arbetslöshet') och integrationen fungerar ypperligt på grund av incitament från staten och ambition hos invandrarna. Så är det inte i Sverige. Det tar 8 år för att hälften av de som kommer hit ska få jobb, för några år sedan tog det 7 år, det har alltså blivit sämre. I Danmark fungerar det mycket bättre men fortfarande inte bra nog för att det ska bli ekonomiskt lönsamt.

Ska vi snacka lösningar så handlar det om att med morötter och piskor visa flyktingarna att om de gör rätt för sig så går det bra för dem och annars blir det troligen bättre att åka hem. Det är inte svårt att tolka flyktingkonventionens undantag för allmänfarliga personer så att man kan vägra asyl till de som lyckas begå brott innan asylprocessen är klar. Det är heller inte olagligt att ge temporära uppehållstillstånd som kan göras permanenta efter att vederbörande haft jobb i X år, eller att ta bort de temporära uppehållstillstånden då situationen i hemlandet löst sig om de inte får jobb.
Naturligtvis kan vi applicera samma princip som vi gör med socialbidragen dvs att om man har tillgångar så ska man leva för dem först innan man börjar tära på staten.
Som ytterligare morot förutom att stanna så kan man efter man haft jobb i X+Z år och kan visa att man kan stå för uppehället ta hit sin närmsta familj.
LAS borde slopas och en låglönesektor borde skapas. Dessutom bör fackens rätt att förhandla om kollektivavtal som innehåller frågor om lön tas bort.

Tada! Nu talade vi om lösningar. Men som jag ser det så är tokvänsterns problem att de vägrar se problemets omfattning och därför vägrar diskutera lösningar. Istället säger de att man är rasist om man föreslår nåt sånt här. Därför är vi fast i arbetet med problemtbeskrivningen, som vi har varit fast i i kanske 15 år. Om det sen slår över fel på detta hållet som det kanske blir nu så är det bara bra, för det har varit totalt överslag åt andra hållet innan.
Gammal 2016-02-01, 18:08   #16315
Nordenator
:D

Nordenators avatar

Reg.datum: Apr 2006
Klådan är tillbaka. Jävla läkemedel som ska tas en gång om dagen men inte håller i mer än runt femton timmar. Att vara relativt storvuxen är ingen fördel när man får medicin utskrivet gissar jag.
Gammal 2016-02-01, 18:43   #16316
Wormzie
Registered User

Wormzies avatar

Reg.datum: Aug 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Gerdler Visa inlägg
Det är ju inte ens våldtäkterna, hederskulturen och trakasserierna som är det stora i samhället. Vi måste ha en ärlig faktabaserad debatt om kostnader också. Där har det hittills mest varit lögner från båda sidor. Men de nationalekonomer, mestadels i Danmark, Norge, Storbritannien och Tyskland som har studerat saken har kommit fram till att kostnaderna vida överväger vinsterna om inte arbetslösheten är mycket låg (läs 'risk för överhettning, så kring 4% arbetslöshet') och integrationen fungerar ypperligt på grund av incitament från staten och ambition hos invandrarna. Så är det inte i Sverige. Det tar 8 år för att hälften av de som kommer hit ska få jobb, för några år sedan tog det 7 år, det har alltså blivit sämre. I Danmark fungerar det mycket bättre men fortfarande inte bra nog för att det ska bli ekonomiskt lönsamt.

Ska vi snacka lösningar så handlar det om att med morötter och piskor visa flyktingarna att om de gör rätt för sig så går det bra för dem och annars blir det troligen bättre att åka hem. Det är inte svårt att tolka flyktingkonventionens undantag för allmänfarliga personer så att man kan vägra asyl till de som lyckas begå brott innan asylprocessen är klar. Det är heller inte olagligt att ge temporära uppehållstillstånd som kan göras permanenta efter att vederbörande haft jobb i X år, eller att ta bort de temporära uppehållstillstånden då situationen i hemlandet löst sig om de inte får jobb.
Naturligtvis kan vi applicera samma princip som vi gör med socialbidragen dvs att om man har tillgångar så ska man leva för dem först innan man börjar tära på staten.
Som ytterligare morot förutom att stanna så kan man efter man haft jobb i X+Z år och kan visa att man kan stå för uppehället ta hit sin närmsta familj.
LAS borde slopas och en låglönesektor borde skapas. Dessutom bör fackens rätt att förhandla om kollektivavtal som innehåller frågor om lön tas bort.

Tada! Nu talade vi om lösningar. Men som jag ser det så är tokvänsterns problem att de vägrar se problemets omfattning och därför vägrar diskutera lösningar. Istället säger de att man är rasist om man föreslår nåt sånt här. Därför är vi fast i arbetet med problemtbeskrivningen, som vi har varit fast i i kanske 15 år. Om det sen slår över fel på detta hållet som det kanske blir nu så är det bara bra, för det har varit totalt överslag åt andra hållet innan.
Tack. Väldigt välformulerat och jag håller med dig och hoppas verkligen att vänstern, men också att många fler från de mer liberala partierna, vågar ta itu med frågan på det sättet.

Tävlings-pb bänkpress: 150kg @90kg kroppsvikt.

Journal SL/Bänkpress

Senast redigerad av Wormzie den 2016-02-01 klockan 18:44.
Wormzie är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-01, 19:31   #16317
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Restauranger som inte kan tillaga kött, vilket är alla billigare restauranger och en hel del dyrare ställen.

Jag menar, ibland har man helt enkelt cravings efter en riktigt god köttbit. Skitsamma om det är en enkel måltid med lite klyftpotatis och bea, bara jag får mitt kött.
När de sen frågar hur jag vill ha köttet och jag svarar "medium-rå" förväntar jag mig köttbit som har en fin stekyta, som övergår i en fin rosa och lite rött i mitten. Standard-köttbiten är dock grå rakt igenom, trådig och smaklös.
Varför frågar de ens om de inte kan leverera? Och hur kan någon som har betalt för att steka kött, dag ut och dag in, inte se när den är klar?

Det är så upprörande att jag tappar min monokel.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-01, 19:41   #16318
shut teh face
Mother love bone

shut teh faces avatar

Reg.datum: Aug 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Restauranger som inte kan tillaga kött, vilket är alla billigare restauranger och en hel del dyrare ställen.

Jag menar, ibland har man helt enkelt cravings efter en riktigt god köttbit. Skitsamma om det är en enkel måltid med lite klyftpotatis och bea, bara jag får mitt kött.
När de sen frågar hur jag vill ha köttet och jag svarar "medium-rå" förväntar jag mig köttbit som har en fin stekyta, som övergår i en fin rosa och lite rött i mitten. Standard-köttbiten är dock grå rakt igenom, trådig och smaklös.
Varför frågar de ens om de inte kan leverera? Och hur kan någon som har betalt för att steka kött, dag ut och dag in, inte se när den är klar?

Det är så upprörande att jag tappar min monokel.
Det är ju värre om man är på något halvdyrt ställe och de inte ens frågar. Då vet man ju direkt att det är kört.
shut teh face är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-01, 19:52   #16319
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av shut teh face Visa inlägg
Det är ju värre om man är på något halvdyrt ställe och de inte ens frågar. Då vet man ju direkt att det är kört.
Haha, sant. Då kan man inte ens be dem göra och göra rätt.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-01, 21:44   #16320
Alexton
Registered User

Alextons avatar

Reg.datum: Oct 2006
Ännu en badhus incident.
Börjar kännas som det är dags med avskräckande straff snart så folk drar sig ens att chansa på leva ut sina äckliga pedo-fantasier på badhus.

Vi har ju så många som vurmar över mellanöstern att vi kanske skulle importera lite straff därifrån.
“If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality.”

/ Desmond Tutu
Alexton är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:02.