Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-01-28, 10:19   #5746
944RS
Musklig

944RSs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Pannlampa på hjälmen för att se/synas lite bättre. Men mot motvinden hjälpte det inte mycket. Inte heller mot punktering...
Hade knappa 2km kvar till jobbet när jag kände att det "svampade" onormalt mycket från framhjulet. Lutade mig bakåt och rullade på lite försiktigare fram till Hede där det finns en cykelpump. Den fungerade såklart inte så det blev till att använda medhavda minipump istället. Fick i så pass att jag kunde köra lika försiktigt sista km oxå.
När jag kom fram till jobbet så hörde frugan av sig och sa att jag måste komma hem igen för fortsatt VAB.

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-28, 12:28   #5747
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Pannlampa på hjälmen för att se/synas lite bättre. Men mot motvinden hjälpte det inte mycket. Inte heller mot punktering...
Hade knappa 2km kvar till jobbet när jag kände att det "svampade" onormalt mycket från framhjulet. Lutade mig bakåt och rullade på lite försiktigare fram till Hede där det finns en cykelpump. Den fungerade såklart inte så det blev till att använda medhavda minipump istället. Fick i så pass att jag kunde köra lika försiktigt sista km oxå.
När jag kom fram till jobbet så hörde frugan av sig och sa att jag måste komma hem igen för fortsatt VAB.
grattis!
själv har jag VAR idag.
Dammsugarroboten gick bananas inatt på strömavbrotten.

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-29, 07:38   #5748
944RS
Musklig

944RSs avatar

Mina planer på vilodag idag fredag lockar inte alls längre då jag är hemma idag för VAB.
Jag har alltså plötsligt gott om tid för ett långpass på trainern. Vissa dagar kör jag med en korttidsfasta och tycker det fungerar bra att avsluta den med lågintensivt cykelpass. Ännu en anledning att cykla idag

Lekte lite med tanken att det skulle vara kul att ha sprungit en halvmara varje månad det här året. Plötsligt är ju redan Januari på väg att ta slut och statusen på min benhinna/soleus är ju lite oklar. Borde alltså inte...

Gammal 2016-01-29, 15:37   #5749
944RS
Musklig

944RSs avatar

Rev av 90min på trainern i en pulszon som påminner om det förra trainerpasset. Körde med Zwift så återigen var det felaktiga wattvärden. Men puls och kadens verkar stämma och det var ju huvudsaken idag.

När jag ska köra intervaller så får jag väl använda TrainerRoad istället.

Gammal 2016-01-29, 15:41   #5750
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Om du är klok så satsar du på att bli riktigt bra i benet så jag verkligen får se dig lida genom ultravasan. Du har 29 helger kvar.

Journalen
Gammal 2016-01-30, 19:51   #5751
944RS
Musklig

944RSs avatar

Jag borde inte....

F..n ta dig, Peter!

Jag borde inte! Men jag gör sällan kloka saker så imorgon kommer jag testa benet och resten av kroppen ordentligt.

Gammal 2016-01-30, 23:43   #5752
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Jag borde inte....

F..n ta dig, Peter!

Jag borde inte! Men jag gör sällan kloka saker så imorgon kommer jag testa benet och resten av kroppen ordentligt.
Skyll inte på mig sen om du ligger i fosterställning i bilen på vägen hem

Journalen
Gammal 2016-01-31, 20:46   #5753
944RS
Musklig

944RSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Skyll inte på mig sen om du ligger i fosterställning i bilen på vägen hem
Jag klarade mig från fosterställning. Men det var tur att Ica hade handikappramp när jag skulle köpa "efterloppetchoklad"!
Inga problem med benhinnan/soleus mer än att det var en svag känsla där hela dagen.
Värre är det med baksida lår

Gammal 2016-02-01, 07:11   #5754
Bendermannen
Registered User

Bendermannens avatar

Reg.datum: Aug 2009
Lopp?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Bendermannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-01, 11:54   #5755
944RS
Musklig

944RSs avatar

Bocksten Trailrun "Winter" 21,3km

Bestämde mig på kvällen innan för att följa med Peter och ställa upp i ett traillopp på en distans som jag inte sprungit på länge, men egentligen inte har några problem med.
Sista chansen att hinna springa ett halvmaraton i Januari, samtidigt som jag gillar miljön kring Åkulla där loppet går.

Målsättningen var bara att få ett nyttigt långpass i kroppen och verkligen göra det här året till Löparåret!

Inte oväntat så hamnade jag och Peter långt bak i fältet från början. Vi ville förivra oss då det ändå finns ganska gott backar och blöta partier i området. Efter några hundra meter asfalt så kom man in i skogen och då får man såklart anpassa farten lite efter de som ligger precis framför.
Det var dock inte så trångt i spåret och det blev ganska fort en liten lucka både framför och bakom oss.
Vi sa till varandra att om några kilometer när folk som gick ut för hårt i starten skulle krokna, så skulle vi börja plocka placeringar.
Sköna stigar varvat med flera partier på mjuka grusvägar gjorde första milen ganska lättsprungen och tempot vi höll kändes helt okej.
Lite blötare och mycket mer lerigare under andra halvan av loppet. Några få backar dök upp, men absolut inga monsterbackar som det fanns gott om på banan jag sprang där i somras.

Något som förvånade mig lite var att vi inte kom ikapp så många alls. Vad är det för folk egentligen som ställer upp i sådana här lopp?
Jag kom blande de sista i mål i somras och även på andra traillopp förra året där jag faktiskt försökte springa fort.
Dålig kondition har jag inte. Dålig teknik? Ja det är kostsamt både för energi och fart att undvika vattenhålen så mycket som jag gör. Men inte borde det väl bli så många minuter?!?

Med 3km kvar så hade jag krampkänningar lite överallt och vågade inte göra några större fartändringar eller skutt. Släppte lite i en nerförsbacke med bara 1,5km kvar så då ökade jag.
Fram till ett litet blött parti där jag tog ett långt kliv. Rätt ner i ett hål. Det var så djupt att jag sjönk ner med halva låret!!
Min ena Salomon Speedcross som var ganska torr innan blev nu helt vattenfylld och jag fick lite ont i smalbenet som slig i något hårt under ytan.
Bara 1km kvar så det var bara att "bita ihop" och gasa på igen så mycket som jag vågade.

Passerade mållinjen efter 2:18:23. Det gav mig placering 65 av 77.
Visst, det är ingen bra tid på en halvmara. Men hur kan andra vara så mycket snabbare bland hala rötter och tunga spår?

Jag får fortsätta träna och försöka igen. För det här är Löparåret 2016!

Gammal 2016-02-01, 13:01   #5756
wesaft
Registered User

wesafts avatar

Reg.datum: May 2008
Bra gjort med loppet, skönt att underbenen höll med.
Svårt med stigar, men roligt?
Gammal 2016-02-01, 17:35   #5757
944RS
Musklig

944RSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av wesaft Visa inlägg
Bra gjort med loppet, skönt att underbenen höll med.
Svårt med stigar, men roligt?
Ja, det är alltid skönt att veta att det går (även om det inte alltid är smart) att köra på även om kroppen trilskas. Men kramperna var ingen höjdare.
Inte speciellt svårt på de stigarna med mina skor men klart att det är tungt att springa i lera.
Roligt är det på ett sätt då naturen oftast är roligare utmaning än asfalt. Det är dock inte roligt att vara så långsam

Gammal 2016-02-01, 20:01   #5758
wesaft
Registered User

wesafts avatar

Reg.datum: May 2008
Knepet är att inte ta tid när vi springer på stigar!
Känns som att det går dubbelt så fort, men det går egentligen i halva farten (för mig iaf)
Gammal 2016-02-02, 10:02   #5759
944RS
Musklig

944RSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av wesaft Visa inlägg
Knepet är att inte ta tid när vi springer på stigar!
Känns som att det går dubbelt så fort, men det går egentligen i halva farten (för mig iaf)
Ja det är därför som det känns roligt att träna i terräng. Man känner sig snabb och duktig. Får lägga av med tävlingarna då det är där sanningen kommer fram

Gammal 2016-02-02, 13:58   #5760
944RS
Musklig

944RSs avatar

30min/5km jogg på löpbandet med 2% lutning och sedan några balansövningar samt stretch.
Loppet slet nog en del på fötterna för det är det det känns mest nu.
Fortfarande lite för planlöst i träningen och det gillar jag inte riktigt. Att ha tävlingar stör en del då man behöver både äta lite mer och vila lite mer kring dem.

Men samtidigt så gör jag ju det här för att ha roligt och inte vara så förbaskat seriös. Det är trots allt motionärsnivå jag håller på med.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:37.