2016-01-26, 14:02
|
|
|
BodyPumpens grundare.
Reg.datum: Nov 2001
|
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve
Han har ju dock gjort sig en karriär genom detta extrema levnadssätt.
|
Vilket ingen kommer att tacka honom för när verkligheten kommer ifatt... vem vet...? Han KANSKE ångrar sig då?
|
2016-01-26, 14:04
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av mangemani
med hälsan som insats samt en kropp som kommer se förjävlig ut när musklerna tinar bort och skiten han sprutat in blir kvar.
|
Ja givetvis, alla i tråden är medvetna om hans osäkra hälsotillstånd och ingen här skulle gå hans väg. Reagerade bara på "till ingen nytta alls"
5K: 17:43 6-timmars: 76,34 km 24-timmars: 186,91 km
|
|
|
2016-01-26, 14:05
|
|
|
Klår sin lillasyster i armbrytning
Reg.datum: Dec 2012
|
Citat:
Han har ju dock gjort sig en karriär genom detta extrema levnadssätt.
|
Har han? Trodde det var genom daytrading och fastigheter?
|
Min bantning just nu!
|
|
|
2016-01-26, 14:06
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
Vilket ingen kommer att tacka honom för när verkligheten kommer ifatt... vem vet...? Han KANSKE ångrar sig då?
|
Jag försvarar honom inte, men att det inte har varit till någon nytta alls är ju felaktigt. Möjligt att han har börjat ångra sig redan nu men han har ju fortfarande gjort en karriär på det.
|
|
|
2016-01-26, 14:09
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans
Har han? Trodde det var genom daytrading och fastigheter?
|
Var han daytradare och köpte fastigheter innan han gjorde pengar på Youtube och hans produkter alltså? Jag är inte insatt i hans historia utan har tagit detta för givet, att fastigheterna kom in i bilden efter det andra.
|
|
|
2016-01-26, 14:18
|
|
|
Amiga forever
Reg.datum: Feb 2003
|
för mig går inte pengar före hälsa, psykiskt välmående och en normal kropp, så för mig så skulle en sådan "karriär" inte vara till någon nytta alls, mer destruktivt än bra.
|
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"
Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
|
|
|
2016-01-26, 14:30
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av mangemani
för mig går inte pengar före hälsa, psykiskt välmående och en normal kropp, så för mig så skulle en sådan "karriär" inte vara till någon nytta alls, mer destruktivt än bra.
|
Samma här. För honom personligen är det nog en annan sak. Skulle gissa på att det är rätt viktigt för honom att vara känd och stor på Youtube.
|
|
|
2016-01-26, 14:30
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Oct 2012
|
Citat:
Var han daytradare och köpte fastigheter innan han gjorde pengar på Youtube och hans produkter alltså? Jag är inte insatt i hans historia utan har tagit detta för givet, att fastigheterna kom in i bilden efter det andra.
|
Inte kollat på någon Rich-video på säkert 2 år, men då har jag iaf för mig att han sa att han tjänade en bra hacka innan han blev "youtube-kändis" - främst på fastigheter. Köpte säkert ett schyst hus billigt + bostadsprisinflation = profit. Det + bra businessman satte säkert rullning på kosingen.
|
|
|
2016-01-26, 14:32
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey
Inte kollat på någon Rich-video på säkert 2 år, men då har jag iaf för mig att han sa att han tjänade en bra hacka innan han blev "youtube-kändis" - främst på fastigheter. Köpte säkert ett schyst hus billigt, inflation = profit. Det + bra businessman satte säkert rullning på kosingen.
|
Okej, då tar jag tillbaka lite av det jag skrev om karriär, men inte helt. Han har väl fortfarande gjort pengar på produkter, seminarium, Youtube och en hel drös med andra träningsrelaterade saker. Även om fastighetsinvesteringar är den stora saken.
|
|
|
2016-01-26, 14:32
|
|
|
Banned User
|
Citat:
Okej, då tar jag tillbaka lite av det jag skrev om karriär, men inte helt. Han har väl fortfarande gjort pengar på produkter, seminarium, Youtube och en hel drös med andra träningsrelaterade saker. Även om fastighetsinvesteringar är den stora saken.
|
Jag har ingen aning heller, vill bara minnas att han sa det i någon video :-]
|
|
|
2016-01-26, 15:35
|
|
|
Klår sin lillasyster i armbrytning
Reg.datum: Dec 2012
|
Hur han fick pengar, enligt en källa:
Citat:
When we first started, we both were struggling at low paying jobs and we both took on second jobs to supplement our income. It was Rich that actually looked at our income and sat down and figured out a way that we could cut back on our spending and save for a possible first home.
So we lived in the worst part of North Hollywood in the middle of gangland in a bachelor apartment with two large Akitas paying $500 a month rent. We bought a used Honda CRX for $1500 dollars and shared it to save on more money. Then through a friend of Rich’s we got boxes of the Met-RX meal replacement and with that and buying cases of spaghetti O’s and eggs (from costco)… somehow Rich figured out a way that he could eat a meal at the cost of just under $1.00 for him and each of my meals cost $.70.
We budgeted $20.00 for a one night a week out “cheat meal” that was usually taco bell.
So for several years of working two jobs each. Never going out to movies, eating at home and only going to the gym… we actually were able to save up enough money to buy our first home!
Of course, the market was on our side. The Northridge earthquake just happened and everyone was moving out of the area and the houses were going for dirt cheap!
Somehow, we found a place that was being sold by the owner and we were able to negotiate with him because we didn’t involve a real estate agent in the deal. It was our first home and we weren’t sure how we were going to afford it but we were going to do what we could to make it work!
After several years, my business started taking off and so did his. We were finally comfortable and able to even invest money in stocks.
Then his grandmother and my mother gifted us some money so that we could refinance our house and bring the payments down to $500 a month. This was a 3 bed 2 bath home with a nice backyard that had a $500 mortgage! We had it made.
Time went on and we kept saving and budgeting… it was easy because Rich’s dream was to become Mr. California… it was a dream he had all his life. Since bodybuilding and competing does not allow for much personal life outside of work and the gym… saving money was not an issue.
Finally, we had saved enough to buy our next home. We were able to get a mortgage rate of $1200 a month for a 4 bedroom 3 bathroom with pool home on 12,000 square feet and a 3 car garage! We were in heaven!
As time went by… Rich’s acting was bringing in almost $50,000-$100,000 a year. He was working 7 days a week both daytime and nightime training clients. I was working as a trainer from 5 am until 1 pm then worked as a massage therapist night 6 nights a week.
We were working hard but getting ahead and wanting to find a way to invest our money for future retirement. That is when we decided to buy property in Texas for rentals. We refinanced about 80% of our equity out of this house, took our savings and bought 8 rental properties in Texas.
They were positive cash flow rentals. Even with the added mortgage on our California house we were still able to save and put money away in savings.
|
https://1tropicalgal.wordpress.com/2...to-make-money/
|
Min bantning just nu!
|
|
|
2016-01-26, 15:38
|
|
|
Banned User
|
Riktigt ball. Han skulle antagligen kunnat bli en tråkig aktiemäklare på Wall Street likagärna.
|
|
|
2016-01-26, 16:14
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2011
|
Hans fysik är ju helt skev.
|
|
|
2016-01-26, 16:31
|
|
|
Nope! Chuck Testa
Reg.datum: Sep 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
|
Alla har inte samma mål och syn på livet som du Arne
|
|
|
2016-01-26, 16:45
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tomas Tryffel
Omedvetet planerar han att inte bli 80 år.
|
Det är ändå en jäkla hysteri att man skall leva på så sätt som gör en så gammal som möjligt. Varför inte dö vid 50 istället för 100?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:31.
|

|