Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-01-20, 09:08   #2236
Sinaen
Registered User

Reg.datum: Apr 2015
Citat:
Ursprungligen postat av Loftolle Visa inlägg
Glömde skriva om träningen. Jag är starkare nu och satte några PB under veckan med vlcd så jag har antagligen inte tappat någon styrka alls, tvärtom verkar mer rimligt då jag kört samma typ av schema in i vlcd som jag hade när jag bulkade innan.

Kör man så, får jag intrycket att kroppen sätter sig i "jägarläge" och ger extra för att man ska orka ut å hitta föda... :-) kör man vlcd en längre period är det lätt att man märker en utjämning och kroppen blir tom på resurser.

Detta är inte ett nyttigt sätt att göra "damage-control" dieten är nästan upplagd att isf sluta i ett självskadebeteende (äta/deffa)
Sinaen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-20, 09:12   #2237
Sinaen
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
Har folk gjort detta mer än en gång?
- Det var lärorikt och givande men jag kan inte föreställa mig göra det ännu en gång.

Prata med Cambridge-dietarna, min bror körde Cambridge o de är nästan som detta det står tom på deras sida att de får göra om v 1-3 några gånger mellan energibalans månader/veckorna..
Gammal 2016-01-20, 09:25   #2238
Sinaen
Registered User

VLCD för styrketränande, typ som Ola Wallengren i Body Radio?

Citat:
Ursprungligen postat av jukki Visa inlägg
Har läst den tråden innan och gjorde det nu igen, blev tyvärr inte klokare.
Frågan lyder väl egentligen. Kan man dricka en jäkla massa lättmjölk som refeed förutsatt att det inte blir för mycket fett?

Personlig uppfattning är håll dig ifrån mjölkprodukter under diet/deff kolla lite under lchf-fakir konceptet, körde lchf med tjejen o fick grymt dåliga/uteblivna resultat för att vi åt för mkt grädde ost osv..
mjölkprodukter är inte att föredra i mina ögon men självklart, jag vet ju inte hur mycket mjölk du tänkt dricka, även om de är lättmjölk så är det "extra kalorier"
Haha läste nu du inte ville ha fettet... O jag oroar mig över sockret

Edit: Hållt mig härifrån flera månader så ber om ursäkt för mina gamla citat jag släpat upp
Hoppas det går bra för alla!

Senast redigerad av Sinaen den 2016-01-20 klockan 09:26.
Gammal 2016-01-20, 09:58   #2239
Loftolle
Registered User

Loftolles avatar

Reg.datum: May 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Sinaen Visa inlägg
Kör man så, får jag intrycket att kroppen sätter sig i "jägarläge" och ger extra för att man ska orka ut å hitta föda... :-) kör man vlcd en längre period är det lätt att man märker en utjämning och kroppen blir tom på resurser.

Detta är inte ett nyttigt sätt att göra "damage-control" dieten är nästan upplagd att isf sluta i ett självskadebeteende (äta/deffa)
Njae, jag är inte så fixerad vid det som jag var en gång för några år sedan.
jag ser det mest som ett sätt att om man haft en helg där man inte orkat bry sig om något och bara käkat (obs ingen urspårning p.g.a hård diet då) så kan man köra någon dag eller så.

Damage control var nog fel val av ord då jag inte ser en helg med mycket god mat som något dåligt
Gammal 2016-01-20, 13:11   #2240
Sinaen
Registered User

Hellre tjock å glad än smal å sur
Ja nä de är kanske ändå bra att säga det är inte "vettigt" att ligga på ~tävlingsnivå för många människor, när till och med eliten säger att man sliter på sig själv o ligga på så låg fett% då tyvär en del ideal är väldigt fel
Tror till och ned herr Ola har sagt det i intervjun..

Jag skulle säga att visst för de som tycker de funkar kör, men för mig hellre 5-10 kg för mycket å prestera 100% än 5-10 för lite å må som en sur råtta... (Fast jag ligger nog 15-20 kg för mycket än idag för min egen del fastnat i motivationsbrist... 176 cm 95 kg)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Gammal 2016-01-20, 15:28   #2241
Mags
Registered User

Reg.datum: Nov 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Wallengren Visa inlägg
Ja

Däremot tror jag inte man behöver riktigt så mycket husk, och kanske inte allt på samma gång vad gäller fibrer och salt.
Tack för svaret. Kanske delar upp det mellan kasseindrinken på morgonen och den på kvällen... bör man göra det med det andra också, omega3, ursobol balpulver också kanske?
Mags är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-20, 18:41   #2242
Ola Wallengren
Registered User

Ola Wallengrens avatar

Reg.datum: Jan 2006
Salt, mineralsalt, bakpulver, kreatin, dvs allt pulver, sprider jag ut. Även Ursobol då jag tog det (använder inte det nu mera).
Ola Wallengren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-20, 19:37   #2243
ATJL
Registered User

Reg.datum: Apr 2011
Ola: Hur har det gått med din "alternativa" vlcd med bara 4 blandade drinkar? Resultat, vilket skulle du välja etc?
Mvh
ATJL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-20, 19:37   #2244
Mags
Registered User

Citat:
Salt, mineralsalt, bakpulver, kreatin, dvs allt pulver, sprider jag ut. Även Ursobol då jag tog det (använder inte det nu mera).
Jaha så det var kreatin med i bilden!

Finns det något uppdaterat upplägg? Tänker att det är lika bra att försöka göra det så bra som möjligt.
Gammal 2016-01-20, 20:14   #2245
Ola Wallengren
Registered User

Ola Wallengrens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av ATJL Visa inlägg
Ola: Hur har det gått med din "alternativa" vlcd med bara 4 blandade drinkar? Resultat, vilket skulle du välja etc?
Mvh
Nu kör jag bara 4-drinkars varianten. På känsla, resultaten har jag inte kunnat utvärdera.
Gammal 2016-01-20, 21:05   #2246
forslund
Registered User

forslunds avatar

Reg.datum: Nov 2007
Citat:
Varför har du slutat med Ursobol?
forslund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-20, 21:31   #2247
Ola Wallengren
Registered User

Ola Wallengrens avatar

För att jag inte vet om det ger någon effekt.
Gammal 2016-01-22, 11:52   #2248
Mags
Registered User

Stor skillnad mellan -2500 och -500

Sen undrar jag om man "kan" använda detta som en slags bas för en deff, d v s att man äter såhär (fyra drinkar) men sen lägger till ca 500-1000 kcal av vanlig mat per dag för att göra det till en, fortfarande hård, men lite mer vanlig deff.
Lär ju ändå bli -1500 kcal per dag ungefär.
Gammal 2016-01-26, 12:31   #2249
Kaalle
Registered User

Kaalles avatar

Reg.datum: Nov 2013
Så har jag gjort en hel del. Inte fel att ha ett stort mål mat på kvällen att se fram emot.
Kaalle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-26, 15:16   #2250
PureWhey
Banned User

Reg.datum: Oct 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Mags Visa inlägg
Sen undrar jag om man "kan" använda detta som en slags bas för en deff, d v s att man äter såhär (fyra drinkar) men sen lägger till ca 500-1000 kcal av vanlig mat per dag för att göra det till en, fortfarande hård, men lite mer vanlig deff.
Lär ju ändå bli -1500 kcal per dag ungefär.
Så kör jag nästan vanligtvis. Dock inte lika kalorirestriktivt som i denna diet såklart. Just nu mixar jag ihop en stor smoothie/shake/whatever när jag vaknar med bra macros, fördelar denna på tre drinkar och utöver detta en måltid efter träningspasset. Enkelt, flexibelt och inte alls jobbigt.

Senast redigerad av PureWhey den 2016-01-26 klockan 15:17.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:26.