Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-01-24, 17:42   #5731
944RS
Musklig

944RSs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Välkommen till Härryda framöver så ska vi nöta lite pulspass på mina specialställen.
Ska du köra brevid med bilen?

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-25, 11:35   #5732
944RS
Musklig

944RSs avatar

Som väntat är det slask och skit ute. Är nog knappt värt att ens fundera på att cykla eller springa.
Lite sjukdomar där hemma så jag behöver inte ta hänsyn till speciella tider ikväll. Borde kunna innebära att jag kan cykla på trainern

Gammal 2016-01-25, 21:28   #5733
944RS
Musklig

944RSs avatar

Frugan satt i telefonmöte när jag kom hem så för att inte störa henne så gick jag ut till garaget och cyklade.
Kallt, mörkt och tråkigt till en början. Efter 15min var det svettigt, mörkt och ännu tråkigare.

Jag satt och stirrade rakt in i locket på frysboxen över en timme. Ingen TrainerRoad, Zwift eller annat skoj. Bara klockan som visade puls (% av max) och kadens.

Då jag inte hade någon direkt plan innan så bestämde jag mig för att köra hela passet mellan 65-70% av maxpuls. Gansk händelsfattigt kan man enkelt beskriva det iallafall

Gammal 2016-01-25, 22:36   #5734
wesaft
Registered User

wesafts avatar

Reg.datum: May 2008
Hög fem på det passet! härlig träningsmotivation.
Gammal 2016-01-26, 07:59   #5735
944RS
Musklig

944RSs avatar

Mitt försök till intervaller på löpbandet före jobbet idag blev bara blä och skit.
Var kraftlös i hela kroppen och redan på andra intervallen så började det göra lite ont i underbenet igen. Så jag joggade bara försiktigt några minuter till innan jag avbröt.
Gick bort till rehabhörnan istället och körde på med några av övningarna som jag blivit tipsad om.

Med tanke på hur benen känns så är det ett tråkigt men lätt beslut att ta angående loppet på Söndag. DNS!

Gammal 2016-01-26, 11:20   #5736
Ignatius72
Gubbe

Ignatius72s avatar

Reg.datum: Feb 2007
Haha, du är som farsan. Minus pulsband. Han satte träningscykel framför värmepannan och trampade och glodde in den. Jag föreslog radio, tv, pulsband. Men det behövdes inte tyckte han.

Citat:
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
Ignatius72 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-26, 13:01   #5737
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Uff, trist med benet där, men kanske dags att kolla upp det och ta itu med problemet på riktigt? Eller har du tänkt harva dig framåt och hoppas på det bästa?

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-26, 14:07   #5738
944RS
Musklig

944RSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72 Visa inlägg
Haha, du är som farsan. Minus pulsband. Han satte träningscykel framför värmepannan och trampade och glodde in den. Jag föreslog radio, tv, pulsband. Men det behövdes inte tyckte han.
Riktigt så galen var jag inte. Jag hade ett fönster (före det immade igen) där jag kunde se grannens fördragna fönster och fantisera om vad som hände där inne

Gammal 2016-01-26, 14:10   #5739
944RS
Musklig

944RSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Uff, trist med benet där, men kanske dags att kolla upp det och ta itu med problemet på riktigt? Eller har du tänkt harva dig framåt och hoppas på det bästa?
Symptomen är ju inte längre som benhinneinflammation så visst borde jag försöka få hjälp. Är dock tveksam till att jag kan få mer övningar att göra än de jag redan gör. Får nog bara fortsätta med dem ett tag till.

Gammal 2016-01-27, 08:21   #5740
944RS
Musklig

944RSs avatar

Mörkt, blött och blåsigt! Som en vanlig vintermorgon här på västkusten. Njöt inte en endaste sekund under cyklingen till jobbet. Blir bara halvdag idag då jag ska vabba efter lunch.
Åhhh, vad roligt det kommer vara att ta på sig de blöta kläderna igen...

Gammal 2016-01-27, 08:56   #5741
therunningman
Registered User

Reg.datum: Apr 2014
Haha, gud vad jag inte saknar att cykelträna! Grymt starkt av dig!
Det är inte soleus som strular för dig då? Får de någon styrketräning, stretching och massage? Ofta misstolkas soleus för benhinneinflammation och det finns indikation på att svaga soleus är en komponent i hälsenebesvär.
therunningman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-27, 13:45   #5742
944RS
Musklig

944RSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av therunningman Visa inlägg
Haha, gud vad jag inte saknar att cykelträna! Grymt starkt av dig!
Det är inte soleus som strular för dig då? Får de någon styrketräning, stretching och massage? Ofta misstolkas soleus för benhinneinflammation och det finns indikation på att svaga soleus är en komponent i hälsenebesvär.
Jag har inte styrketränat vaderna speciellt mycket någonsin utan det är nu i samband med mina skador som jag kört lite rehab.
Specifik träning för soleus har jag aldrig gjort och nu när jag läst på lite mer så är det ganska få övningar jag gör med böjt ben. Så kanske att den är dåligt tränad/svag.

"Draken" som jag gör så ofta jag kan börjar jag bli lite bättre på. Stramar bara oroväckande mycket i baksida lår
Ska jag börja göra sittande vadpressar? Jag är har för mig att jag blev tvungen att ha så mycket vikt på att det känns mer i fötterna än vaderna...

Gammal 2016-01-27, 14:16   #5743
therunningman
Registered User

Reg.datum: Apr 2014
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Jag har inte styrketränat vaderna speciellt mycket någonsin utan det är nu i samband med mina skador som jag kört lite rehab.
Specifik träning för soleus har jag aldrig gjort och nu när jag läst på lite mer så är det ganska få övningar jag gör med böjt ben. Så kanske att den är dåligt tränad/svag.

"Draken" som jag gör så ofta jag kan börjar jag bli lite bättre på. Stramar bara oroväckande mycket i baksida lår
Ska jag börja göra sittande vadpressar? Jag är har för mig att jag blev tvungen att ha så mycket vikt på att det känns mer i fötterna än vaderna...
Om jag minns din bild rätt av vaderna skulle jag fokusera på soleus och inte lägga så mycket krut på att bli starkare i gastrocnemius. Soleus är aktiv i alla sorters tåhäv men träningen är lättare att kontrollera om man försvagar gastrocnemius genom att göra dem, ex sittande med knäleden böjd 90 grader precis som du föreslår.

Varför inte testa att göra ett ben i taget och välja vikt så du genom extremt kontrollerad rörelse kan plåga skiten ur respektive soleus? Fullt rörelseomfång går före tung belastning!

I ett lite senare skede bör man få med explosiv träning av gastrocnemius och soleus för att klara den snabba kraftuppbyggnaden i löpning. Det är mycket spänst i löpning och krafterna ökar ännu mer när man höjer löphastigheten. Tappar man tekniken blir de ännu större.
therunningman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-27, 18:37   #5744
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Eller så behöver du göra mig sällskap med ryggsäck + viktkakor från källargymet och så knallar vi upp och ner för Bollekollens skidbacke ett par timmar. Betvivlar att det finns någon del i vadmusklerna som inte har fått sig en genomkörare så det heter duga då.

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-28, 05:38   #5745
944RS
Musklig

944RSs avatar

Cyklingen hem från jobbet var betydligt trevligare eftersom det slutat regna och jag hade vinden i ryggen. Så det blev de vanliga omvägarna bara för det.

Trodde att det skulle vara lite folk på gymmet vid 15:30 men det var flera horder med smågrabbar. Säkert skolungdomar och folk från migrationsverket för det tjattrades på en massa olika språk.
Jag åkte mest dit för att kunna börja köra den sittande vadpressen.
Var lite svårt till en början att veta hur mycket vikt som var lämpligt, men nu vet jag till nästa gång.
Draken börjar som sagt gå lite bättre även om jag vinglar mycket fortfarande. Tåhävningarna känns lite olika beroende på vilka skor jag har på mig. Barfota kändes inte alls skönt. I foten alltså.
Minns inte vart jag läst det, men någon föreslog att man kunde gå omkring "på tå" med vikter i händerna. Så det har jag oxå börjat göra.

Någon massage har jag inte fått på flera månader då mitt jobb tyvärr beslutade sig för att sluta med den förmånen. Är dålig på att massera mig själv och familjen är inte så lättövertalade. Ska försöka muta barnen.
Stretching tycker jag är svårt när man inte får "kontakt" med muskeln och därmed känner att man gör rätt. Ska bättra mig.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:46.