2016-01-06, 18:01
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mags
Tackar ödmjukast ^^
Jag känner mig lite feg dock. Gick ner ganska mycket i muskler förra deffen, tror jag, trots att jag gjorde det strikt och "rätt".
4. Hur länge brukar folk köra detta? Antar att man inte kör 10 kg i rad liksom.
|
Jag körde 14 kg reefedlöst nu i höst, klev av i början på December. Vid det laget var både jag och viktnedgången seg.
Det viktigaste har jag märkt är att ha en plan för att kliva av, Jag släppte helt på tyglarna och kilona bara rasade på igen, och sedan ett jul och nyårsfirande på det. Jag har nog gått upp 6-7 kg i ren fettvikt sedan dess, vilket är sjukt onödigt.
|
2016-01-07, 01:02
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bossebäver
Jag körde 14 kg reefedlöst nu i höst, klev av i början på December. Vid det laget var både jag och viktnedgången seg.
Det viktigaste har jag märkt är att ha en plan för att kliva av, Jag släppte helt på tyglarna och kilona bara rasade på igen, och sedan ett jul och nyårsfirande på det. Jag har nog gått upp 6-7 kg i ren fettvikt sedan dess, vilket är sjukt onödigt.
|
Låter rimligt. Jag håller på att kolla upp kaloriappar.
Hur lång tid tog de 14 kg?
|
|
|
2016-01-07, 15:38
|
|
Registered User
|
Citat:
Låter rimligt. Jag håller på att kolla upp kaloriappar.
Hur lång tid tog de 14 kg?
|
Från 12 September till slutet på November, med en rejäl fylla och efterföljande matfest och lite småfusk inklämt. Värt att nämna är att jag under de sista 2 veckorna knappt tappade, fram tills dess låg jag stabilt på 2 kg i veckan.
|
2016-01-08, 00:49
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2012
|
Jag ser att det finns med någon testobooster, och några andra grejer (Jacked-XX Extreme, Jacked Geranamine).
Är dessa mer motiverade att ta under detta upplägget än en vanlig deff? Inte så sugen på testoboosters och sånt..
Citat:
Från 12 September till slutet på November, med en rejäl fylla och efterföljande matfest och lite småfusk inklämt. Värt att nämna är att jag under de sista 2 veckorna knappt tappade, fram tills dess låg jag stabilt på 2 kg i veckan.
|
Alright... hur gick det med styrkan? jämfört med andra deffar?
|
|
|
2016-01-08, 08:24
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2010
|
En liten fråga som jag inte hittat något vettigt svar på, kör ni något slags tömningspass på refeed-dagen? Eller käkar ni bara?
Sent from my D5803 using Tapatalk
|
|
|
2016-01-08, 09:24
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2006
|
Citat:
Jag ser att det finns med någon testobooster, och några andra grejer (Jacked-XX Extreme, Jacked Geranamine).
Är dessa mer motiverade att ta under detta upplägget än en vanlig deff? Inte så sugen på testoboosters och sånt..
|
De varianterna finns inte längre. Skippa testoboosters.
Min styrka gick upp eller var oförändrad, men det hade säkert gått bättre på en diet med mindre energiunderkott och mer kolhydrater.
|
|
|
2016-01-08, 09:25
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Loftolle
En liten fråga som jag inte hittat något vettigt svar på, kör ni något slags tömningspass på refeed-dagen? Eller käkar ni bara?
|
Tömningspass behövs inte, speciellt inte om man kör helkroppspass.
|
|
|
2016-01-08, 09:32
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Wallengren
Tömningspass behövs inte, speciellt inte om man kör helkroppspass.
|
Jag har kört över/under split så kroppen har ju iaf fått sig en genomkörare totalt under veckan, men kanske bättre att avsluta veckan med helkroppspass idag då.
|
|
|
2016-01-08, 14:07
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2004
|
Undrar också ang träningsupplägget, jag kör också halvkropps pass 4 ggr i veckan. Men om man ska ändra om det antal set/övningar/reps om man prövar på det här upplägget? Eller om man ska köra som tidigare.
|
|
|
2016-01-08, 15:41
|
|
Registered User
|
Orkar du så kör som vanligt. Det ligger annars närmast tillhands att minska på volymen och försöka öka intensiteten (eller frekvensen) på något sätt för att kompensera. jag kan också tänka mig motsatsen, dvs sänka intensiteten men köra något extra set eller öka frekvensen.
|
|
|
2016-01-08, 16:55
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2004
|
Oki tack, ska tänka på det där. Har beställt en del saker och ting iaf, sen blir det pröva av i 2v eller något sådant så gott det går. Sen om det fortsätter gå ner, så kan man alltid köra på. Annars får gå tillbaka till "normala" rutiner och försöka stabilisera sig på ett bra sätt. Blir intressant.
|
|
|
2016-01-08, 17:43
|
|
Registered User
|
En annan sak jag inte riktigt hittat svar på när jag letat runt. Verkar det spela någon roll vilken bf% man har, jag kan förstå att det torde fungera bättre om man ligger på runt 18-25% eller uppåt.
Men som i mitt fall så körde jag igång runt 12-14% skulle jag gissa, träning och allt har gått bra men man blir lite nyfiken på hur länge man kan köra det.
|
|
|
2016-01-09, 01:42
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Lite "newbiegains" på bänkpressen, annars oförändrad. Intensiteten på passen får sig en jävla smäll dock, 10 minuters setvila om man ville prestera gällde så passlängden drog iväg rejält.
Citat:
Ursprungligen postat av Loftolle
En annan sak jag inte riktigt hittat svar på när jag letat runt. Verkar det spela någon roll vilken bf% man har, jag kan förstå att det torde fungera bättre om man ligger på runt 18-25% eller uppåt.
Men som i mitt fall så körde jag igång runt 12-14% skulle jag gissa, träning och allt har gått bra men man blir lite nyfiken på hur länge man kan köra det.
|
Det är alltid bättre att vara fet när man deffar, men i ditt fall skulle jag definitivt köra ändå. Du blir i bra strandform på 2-3 veckor och på den tiden hinner du inte tappa några betydelsefulla mängder muskler i vilket fall...
|
2016-01-09, 08:28
|
|
Registered User
|
Citat:
Lite "newbiegains" på bänkpressen, annars oförändrad. Intensiteten på passen får sig en jävla smäll dock, 10 minuters setvila om man ville prestera gällde så passlängden drog iväg rejält.
Det är alltid bättre att vara fet när man deffar, men i ditt fall skulle jag definitivt köra ändå. Du blir i bra strandform på 2-3 veckor och på den tiden hinner du inte tappa några betydelsefulla mängder muskler i vilket fall...
|
Jag tänkte förvisso dra ner mig till kanske runt 5-7 % bf.
Men denna gången får spegeln avgöra, jag har varit nere på 7% innan mätt med 7 punkts parillo.
Vi får se helt enkelt.
Jag har ingen stress whatsoever, mest nyfiken på upplägget och det otroliga att det går fan träna trots typ nada intag i mat ^^
Men jag kanske kör en vecka till sen så kör jag nog vidare på PF som jag annars trivs bra med
Tackar för svar
|
|
|
2016-01-09, 14:44
|
|
Registered User
|
Enligt min erfarenhet ger Parillo för låga värden. För egen del fungerar Durnin Womersley bäst.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:36.
|

|