IF Rigor MTB ordnade med Lucia-cykling ute vid torpet idag och då vädret var helt okej och övriga familjeplaner inte krockade så passade jag på att hänga med.
Har inte kört på MTB:n på någon månad så jag fick börja med att pumpa däcken.
Då gick ventilen sönder, så plötsligt åkte jag på ett slangbyte. Tur att jag fortfarande var kvar hemma.
Nästan framme vid Rigortorpet så ser jag flera personer stå vid vägkanten och vifta med armarna. Det var 3 bilar som glidit i diket/krockat pga blixthalka.
Även när man körde i knappa 20km/h med 4-hjulsdrift så kände man hur bilen gled åt sidan.
Det var 2 av ledarna som var inblandade i avåkningarna så det tog några minuter extra innan vi kunde dela upp oss. Som vanligt fanns det en snabb, en mellan och en lugn grupp. Jag valde som alltid mellangruppen.
12 pers i gruppen var riktigt lagom då det var betydligt mer svårkört nu med all lera och hala partier jämfört med i somras.
Det märktes tydligt att jag inte kört i skogen på länge för jag hade nog nästan sämst teknik av alla i gruppen.
Däremot var jag nog den som flåsade minst vid varje paus/inväntning
Klarade mig bra från vurpor men då var jag oxå extra feg då jag inte ville riskera någon skada eller liknande.
På nästan 90min i skogen kom vi bara 7km. Det är lite skillnad mot Vasaloppsträning