Trodde inte att jag skulle komma till start idag men det löste sig med hämtning från scoutläger av den äldsta grabben.
Så jag fick med mig min 9åring till Rigortorpet där vi anmälde oss till 5km. Han var sugen på 10km men då jag cyklat banan några gånger visste jag att den är ganska tuff med mycket lera och kuperad.
Bara 21st som startade i den här gruppen så det var inte direkt trångt

Grabben fick bestämma tempot och han pinnade på ganska bra genom leran och upp för backarna. Vi lämnade största delen av fältet bakom oss redan i andra backen. Kändes riktigt skoj att få göra det här med honom och han var riktigt stolt över att få springa så långt och med vuxna. Det fanns bara herr eller damklass.
Vi höll våran placering hela tiden fram till 700m före mål där det kom en kille som flög förbi. Han hade tydligen sprungit fel på något sätt och hamnat en bit bak i fältet. Hans spurt räckte till en 3:e plats och våran spurt räckte nästan till att komma ikapp killen framför som kanske kom 4 eller 5:a. Har inte sett någon resultatlista ännu och det spelar egentligen ingen roll vad vi kom på för plats då vårt mål var att ha kul i vårt första lopp tillsammans.
Lite undrar jag dock såklart vilken placering jag hade fått om jag sprungit själv och satsat lite.