2015-09-17, 20:09
|
|
Maaaaaaat!
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Red Apple
Och som vanligt klarar högermänniskor inte av att se något annat värde än kapitalansamling. Det är naivt, det är inte så samhället fungerar, utan det är bara en liberal vanföreställning.
Se mitt svar till yes. Ditt sista stycke stämmer inte alls. Jag har det väldigt bekvämt rent ekonomiskt. Jobbar inte på ett skitjobb och är inte avundsjuk. Skärp dig för fan, om du klämmer ur dig nåt så här korkat igen så bevisar du dig för all framtid ovärdig för diskussion.
"Jag har kämpat mig till allt jag har, medan du är en bortskämd snorunge som får bidrag på silverfat!" Du har inte bara fullständigt fel om mig, du lyckas dessutom dra fram ett lexikonvärdigt exempel på begreppet ad hominem. Jag har jobbat heltid ett bra tag, och är fullständigt bekväm rent ekonomiskt - inte tack vare mina föräldrar eller CSN utan tack vare att jag själv har jobbat mig till det.
Mvh
Kille från förslöv som har varit med om två vräkningar under barndomen, inte nån jävla bortskämd glidare.
Ps.
Har du något att komma med utöver irrelevanta jämförelser av våra bakgrunder? För den här diskussionen blir väldigt snabbt ointressant.
|
Du kan väl försöka förklara varför vi ska höja skatterna när det inte är troligt att det ger nämnvärt mer i statskassan? Folk gillar pengar, det är en bra morot. Men det är irrelevant tydligen så länge skatten är hög för folk som tjänar bra...
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
|
|
|
|
2015-09-17, 20:12
|
|
Legimtimerad flaggstång
Reg.datum: Aug 2008
|
Jävla målare som åker på semester med max 5H arbete kvar att göra i mitt sovrum. Får bli en helg i skyddsmask och med roller i näven igen.
|
|
|
2015-09-17, 20:14
|
|
Groggluder
Reg.datum: Mar 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av rooz
Jävla målare som åker på semester med max 5H arbete kvar att göra i mitt sovrum. Får bli en helg i skyddsmask och med roller i näven igen.
|
Drömmen
|
|
|
|
2015-09-17, 20:21
|
|
Getar
Reg.datum: Sep 2008
|
Att jag vann en free upgrade i multiplayer mode när jag spela CSR Racing, men uppgradera fel bil. Blir att 15 race till för att uppgradera NOS.
|
|
|
2015-09-17, 20:29
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2012
|
Folk som inte kan sköta tiderna i tvättstugan :@ och diskussionen sidan innan, gillar att man går fullständigt bananas på varandra om att man är subjektiv genom att själv vara subjektiv.
|
2015-09-17, 20:34
|
|
Getar
Reg.datum: Sep 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av anvihl
Folk som inte kan sköta tiderna i tvättstugan :@ och diskussionen sidan innan, gillar att man går fullständigt bananas på varandra om att man är subjektiv genom att själv vara subjektiv.
|
Gick över min tvättid idag.
|
|
|
2015-09-17, 20:38
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2010
|
Folk som inte håller rent efter sig på gymmet.
Folk som kompenserar sin dåliga sociala kompetens genom att vara jävligt högljudda och jobbiga.
|
|
|
2015-09-17, 20:39
|
|
å nej, måste man komma på en ny text igen
Reg.datum: Oct 2007
|
Citat:
Och som vanligt klarar högermänniskor inte av att se något annat värde än kapitalansamling. Det är naivt, det är inte så samhället fungerar, utan det är bara en liberal vanföreställning.
Se mitt svar till yes. Ditt sista stycke stämmer inte alls. Jag har det väldigt bekvämt rent ekonomiskt. Jobbar inte på ett skitjobb och är inte avundsjuk. Skärp dig för fan, om du klämmer ur dig nåt så här korkat igen så bevisar du dig för all framtid ovärdig för diskussion.
"Jag har kämpat mig till allt jag har, medan du är en bortskämd snorunge som får bidrag på silverfat!" Du har inte bara fullständigt fel om mig, du lyckas dessutom dra fram ett lexikonvärdigt exempel på begreppet ad hominem. Jag har jobbat heltid ett bra tag, och är fullständigt bekväm rent ekonomiskt - inte tack vare mina föräldrar eller CSN utan tack vare att jag själv har jobbat mig till det.
Mvh
Kille från förslöv som har varit med om två vräkningar under barndomen, inte nån jävla bortskämd glidare.
Ps.
Har du något att komma med utöver irrelevanta jämförelser av våra bakgrunder? För den här diskussionen blir väldigt snabbt ointressant.
|
Oh, jag är korkad och ovärdig för att du tycker så? Coolt
|
|
|
2015-09-17, 20:40
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av hurril
Men du snackar skit och din politiska läggning avspeglar så på så vis att du väger människor olika baserat på deras inkomst. Sanningen är den att vissa jobbar mer/ hårdare än andra; vissa har arbeten som är mer värda för arbetsgivaren än andra. Där de sakerna möts så finner du folk som tjänar mycket pengar.
Det finns ingenting här som har med resursfördelning att göra över huvud taget, Red Apple. Jag jobbar mycket med två olika jobb - eller ja: gjorde - och jag gjorde det bra. Därför tjänade jag även väldigt mycket pengar. Det finns ingenting i det jag gjorde som på något vis föranleder att jag inte borde ersättas för det jag gör och inte heller finns det någonting i min bakgrund som underlättat mina jobb. Jag kommer från en väldigt fattig familj i ett rövhål utanför en liten håla. Jag har levt hand-to-mouth under hela min jävla uppväxt.
Du, däremot, är garanterat en glidare som "studerar" och som därmed är en nettouttagare ur det system för människor med större behov och sämre möjligheter. Du har det med andra ord helt fantastiskt lyxigt. Det krävs inget av dig men du får ändå sjukt mycket pengar. Att räkna ut din timlön som avkastning på utfört arbete leder nog till en mångdubbelt högre lön än jag någonsin haft så din limpsax... den borde sitta still.
Men visst - man lever jävligt bra på både 30, 40 och 50k netto i månaden. Har jag inte förtjänat det som arbetar för det? Vad har du gjort för att förtjäna din lön?
|
Tack
|
|
|
2015-09-17, 20:47
|
|
Banned User
Reg.datum: May 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av Jakobson
Vill du ha en klapp på axeln för det?
Jag jobbar hårt och mycket vilket ger mig högre lön, ska jag skatta mer och hamna på samma lön som slackers har på slappa arbetsplatser?
|
Ställ den frågan till Hurril istället, det var han som blåste i pipan om sin personliga framgång. Jag svarade bara på hans personangrepp.
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Du kan väl försöka förklara varför vi ska höja skatterna när det inte är troligt att det ger nämnvärt mer i statskassan? Folk gillar pengar, det är en bra morot. Men det är irrelevant tydligen så länge skatten är hög för folk som tjänar bra...
|
Du har helt rätt i att det inte kommer ge så stor skillnad i statskassan. Detta pga att pengarna under alliansens år vid makten har tagits från människor som har det kärvt och lagts i händerna på människor som kan spendera dem i avsikt att stimulera kronan. Det var ett effektivt sätt att tackla kraschen men samtidigt fruktansvärt kortsiktigt och är allt annat än hållbart. Är det inte konstigt att vi har levt i en eskalerande global lågkonjunktur de senaste sju åren men att bostadspriserna ökar exponentiellt? Genom att plocka pengarna från toppen av samhället istället för botten så stimulerar vi förvisso inte vår valuta på ett lika effektivt sätt, men vi utarmar den inte heller ur ett långsiktigt perspektiv och vi får tillväxten att matcha konjunkturen. Jag utgår inte enbart från idealism när jag skriver att jag gillar skatter, jag utgår ifrån vad som är en hållbar nationalekonomisk modell. Moderaternas modell är inte hållbar.
Så att höja marginalräntan innebär inte att staten tar mer pengar från svenska folket; det innebär att staten tar samma mängd pengar som förut, men den här gången från människor som har råd med det.
Senast redigerad av Red Apple den 2015-09-17 klockan 20:50.
|
|
|
2015-09-17, 20:56
|
|
Väsby EPA raggare
Reg.datum: Dec 2006
|
Blir förbannad på skenande off topic i trådar
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
|
|
|
|
2015-09-17, 20:59
|
|
Banned User
|
Vi är väldigt förbannade här, så det är lugnt!
|
|
|
2015-09-17, 21:03
|
|
Maaaaaaat!
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tricce
Blir förbannad på skenande off topic i trådar 
|
Äsch.
Citat:
Vi är väldigt förbannade här, så det är lugnt!
|
Precis, jag kan lägga till några fler utropstecken! Men jag skapar en ny tråd där jag svarar på ditt inlägg istället.
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
|
|
|
|
2015-09-17, 21:06
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay
Oh, jag är korkad och ovärdig för att du tycker så? Coolt 
|
Jag kallade dig inte för korkad i inlägget du citerade. Jag menade att dina personangrepp var korkade. Ja, du är ovärdig, för du tycker uppenbarligen att renodlat tjafsande har en plats i en diskussion. Du har kommit med absolut ingenting, så hare gött, hörs i en annan tråd.
|
|
|
2015-09-17, 21:12
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av F Ultra
Tänkte nog på fel buss, för visst var det en liknande busstrejk i vintras någonstans uppe i norr?
Så man får inte klaga öht hur man än blir behandlad om man är flykting? Som du (och andra) kanske märkt så är det ingen som påstår att vi ska ge efter för deras krav, men vad jag anser är att de har all rätt i världen att klaga och ställa krav även om de är flyktingar.
|
Anser personligen att det är både orimligt och osmakligt att klaga på att det är för långt till centrum och att lokalerna är för små när någon annan betalar kalaset. Jag vill rent av påstå att det är ett hån inte bara mot svenska skattebetalare utan också alla som har det tufft på riktigt i världen.
Att ockupera en buss som tillhör någon annan bör dessutom vara olagligt, man kunde ju hoppas att ägaren till bussen skickar fakturan för extra omkostnader till ockupanterna, men istället blir det sannolikt migrationsverket och de svenska skattebetalarna som återigen får stå för kalaset.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:42.
|

|