IKSU är rätt lugnt tidigare på dagen. Jag kör ofta mitt vanliga pass vid 12-14 tiden och sen ett cardiopass senare på kvällen. På kvällen händer det hyffsat ofta att löpbanden är upptagna faktiskt så kör mest crosstrainern nu som alltid finns ledig. På morgonen har jag hört att det ska vara mycket folk på IKSU också så skulle rekommendera nån gång mellan 10-15 om du kan köra då. Efter 15 börjar det bli smockat och sen lugnar det ned sig senare på kvällen igen. Tror till och med det finns ett aktivitetsschema på deras hemsida där du kan kolla hur många som loggar in med korten på vissa tider.
Skulle dock aldrig rekommendera IKSU om du har ett annat närmre gym, jag kör enbart där för jag har typ 5 minuter dit. Efter att ha kört på Rellos i Stockholm i flera år är stämningen på IKSU också under all kritik. Delta hade också betydligt bättre stämning, dock är i princip alla som jag pratar/pratat med på IKSU också trevliga, dock blir det tyvärr inte av att man börjar snacka med "randoms" på samma sätt som andra gym vilket kan vara lite trist tycker jag.
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats
Jag har alltså tränat på iksu sedan årsskiftet. Brukar vara där någon gång mellan 12-15. Är väldigt sällan jag måste vänta på något och är det så är det ingen lång väntan heller.
Men folk som bara varit där när det är knökfullt eller hört talas om stället vill gärna ha åsikter i frågan även om dom inte vet hela sanningen. Iksu är gigantiskt så även om det är 100 pers i gymmet är det luftigt.
|
Då lär vi säkert ha sett varandra där!

Kört uteslutande samma tider sen årsskiftet. Den tiden fungerar väldigt bra i jämförelse med annat. Har kört både 10-12 och kvällstid(vilket är värst) innan. Det är ett väldigt bra gym på rätt tider. En negativ sak är avsaknaden av bra ljus, har dock hittar sweetspoten som är spegeln mellan hantelracket och dipsställningarna. Enda stället som har acceptabelt ljus egentligen. Kablarna vid vintertid är också bra. Mer speglar vore också schysst på IKSU, speciellt på övervåningen och vid crosstrainermaskinerna. Tror IKSU haft betydligt bättre om de tagit bort det där förbannade takfönstret. Delta i Stockholm är fortfarande mitt favoritgym när det kommer till ljuset, helt larvigt, hela gymmet är bra ljus.