Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-05-13, 23:44   #31
delta_mats
Illrar pillrar

delta_matss avatar

Reg.datum: Jul 2005
Jag har alltså tränat på iksu sedan årsskiftet. Brukar vara där någon gång mellan 12-15. Är väldigt sällan jag måste vänta på något och är det så är det ingen lång väntan heller.

Men folk som bara varit där när det är knökfullt eller hört talas om stället vill gärna ha åsikter i frågan även om dom inte vet hela sanningen. Iksu är gigantiskt så även om det är 100 pers i gymmet är det luftigt.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-13, 23:44   #32
delta_mats
Illrar pillrar

delta_matss avatar

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Määng Visa inlägg
Kan hända att vi inte får boende något annanstans än Holmsund. Googlade jag såg att det fanns gym där. Någon som vet hur det är där?
Lol Holmsund. Där vill ni inte bo, haha!

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-13, 23:56   #33
SEJB
Registered User

Reg.datum: Aug 2014
Citat:
Ser det ut så här inne på gammlia? Gjorde en bildsökning.

Nej det ser inte ut så. Jag var där idag och tittade lite om det skulle vara värt ett byte från IKSU men bestämde mig direkt för nej. Det är väl samma struktur på rummet men väldigt mycket mindre grejer än vad som syns på bilden.
Bara ett riktigt rack men ett par ställningar att lasta stänger på, du får dumpa vid fail däremot och det fanns det inte riktigt utrymme för. Väldigt lite med folk däremot så det bör inte vara några problem att träna egentligen. Pluspoäng för SL stänger och inte OL som är allt IKSU har, ska lägga i förslagslådan att det köps in några SL stänger på IKSU däremot.

Citat:
Är väl mer att jag vill ha möjligheten att kunna köra Sheiko ifall jag känner för det utan att det blir en 50 meters kö bakom mig.
Tränar på morgonen på IKSU och har aldrig behövt vänta, tvärtom det finns alltid ett par lediga rack/stänger och det är väldigt lugn och ro. Kommer du dit efter 15 tiden kan du lika gärna stanna hemma.
SEJB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-14, 06:34   #34
Määng
Registered User

Määngs avatar

Reg.datum: Sep 2008
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Lol Holmsund. Där vill ni inte bo, haha!
Varför?

Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster Visa inlägg
Du börjar bli oaptitligt fet. Deffa.
Määng är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-14, 09:57   #35
Action Fighter
Batman

Action Fighters avatar

Reg.datum: Aug 2008
IKSU är rätt lugnt tidigare på dagen. Jag kör ofta mitt vanliga pass vid 12-14 tiden och sen ett cardiopass senare på kvällen. På kvällen händer det hyffsat ofta att löpbanden är upptagna faktiskt så kör mest crosstrainern nu som alltid finns ledig. På morgonen har jag hört att det ska vara mycket folk på IKSU också så skulle rekommendera nån gång mellan 10-15 om du kan köra då. Efter 15 börjar det bli smockat och sen lugnar det ned sig senare på kvällen igen. Tror till och med det finns ett aktivitetsschema på deras hemsida där du kan kolla hur många som loggar in med korten på vissa tider.

Skulle dock aldrig rekommendera IKSU om du har ett annat närmre gym, jag kör enbart där för jag har typ 5 minuter dit. Efter att ha kört på Rellos i Stockholm i flera år är stämningen på IKSU också under all kritik. Delta hade också betydligt bättre stämning, dock är i princip alla som jag pratar/pratat med på IKSU också trevliga, dock blir det tyvärr inte av att man börjar snacka med "randoms" på samma sätt som andra gym vilket kan vara lite trist tycker jag.

Citat:
Jag har alltså tränat på iksu sedan årsskiftet. Brukar vara där någon gång mellan 12-15. Är väldigt sällan jag måste vänta på något och är det så är det ingen lång väntan heller.

Men folk som bara varit där när det är knökfullt eller hört talas om stället vill gärna ha åsikter i frågan även om dom inte vet hela sanningen. Iksu är gigantiskt så även om det är 100 pers i gymmet är det luftigt.
Då lär vi säkert ha sett varandra där! Kört uteslutande samma tider sen årsskiftet. Den tiden fungerar väldigt bra i jämförelse med annat. Har kört både 10-12 och kvällstid(vilket är värst) innan. Det är ett väldigt bra gym på rätt tider. En negativ sak är avsaknaden av bra ljus, har dock hittar sweetspoten som är spegeln mellan hantelracket och dipsställningarna. Enda stället som har acceptabelt ljus egentligen. Kablarna vid vintertid är också bra. Mer speglar vore också schysst på IKSU, speciellt på övervåningen och vid crosstrainermaskinerna. Tror IKSU haft betydligt bättre om de tagit bort det där förbannade takfönstret. Delta i Stockholm är fortfarande mitt favoritgym när det kommer till ljuset, helt larvigt, hela gymmet är bra ljus.

Senast redigerad av Action Fighter den 2015-05-14 klockan 10:04.
Action Fighter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-14, 11:01   #36
Linjedomarn
Registered User

Linjedomarns avatar

Reg.datum: Nov 2010
Citat:
Varför?
Kommer vara hyffsat drygt för din flickvän som skall in till universitetet var och varannan dag och måste åka buss (som kan vara opålitlig). Men det är ju hyffsat svårt att hitta hyresrätt i stan så ni kanske inte har något val?.

Angående gymmen så är det väldigt mycket folk på IKSU, bara OL-stänger samt hyffsat högt pris 4-5k/år. Det kan vara rätt mycket folk på sporthallen på kvällen också, dock finns SL-stänger samt att det är lågt pris (typ 1700kr/år).
Linjedomarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-14, 11:10   #37
Määng
Registered User

Määngs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Linjedomarn Visa inlägg
Kommer vara hyffsat drygt för din flickvän som skall in till universitetet var och varannan dag och måste åka buss (som kan vara opålitlig). Men det är ju hyffsat svårt att hitta hyresrätt i stan så ni kanske inte har något val?.

Angående gymmen så är det väldigt mycket folk på IKSU, bara OL-stänger samt hyffsat högt pris 4-5k/år. Det kan vara rätt mycket folk på sporthallen på kvällen också, dock finns SL-stänger samt att det är lågt pris (typ 1700kr/år).
Har tre år kötid men det räcker inte riktigt. Hoppet är att lyckas få någon hyresrätt för studenter men dem får man ju inte söka förrän man har antagningsbesked och det får man ju inte förrän tidigast början på juli.

Var svårare än jag trodde det här med gym i Umeå. Många olika åsikter. Jag måste nog testa träna på samtliga innan jag bestämmer mig.

Citat:
Gammal 2015-05-14, 15:55   #38
vicarious
Proteinbarskonnässör

vicariouss avatar

Reg.datum: Nov 2008
Besökstäthet i gymmet på IKSU sport

http://www.iksu.se/anlaggningar/beso...pa-iksu-sport/

Men som sagt, även om det är mycket folk så behöver det inte alltid vara trångt. Det är stort och luftig. Jag hade valt ett gym i närheten av där jag bor. Tycker det är viktigt att ha nära till gymmet.
Gammal 2015-05-16, 20:30   #39
Action Fighter
Batman

Action Fighters avatar

Reg.datum: Aug 2008
Är det fint väder som nu så är det alltid rätt lugnt till och med på IKSU. Haft noll väntetid mina senaste pass faktiskt, riktigt skönt.
Action Fighter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-17, 15:37   #40
Fartman
Registered User!

Fartmans avatar

Reg.datum: Nov 2002
Citat:

+1. Har tränat på IKSU sen 06 och visst är det mycket folk och speciellt på kvällen när jag tränar men grejen är ju det att det finns ju ändå rätt många rack och stänger och den gemene "gymmaren" kör ju inte så länge (ex 3x10x40-80kg) så det är rätt bra ruljans ändå jmf ett gäng SL:are eller liknande som matar skivstång i timmar. Har sällan några större problem även fast jag tränat där kring prime-time. Jag gillar inte folk och jag hade nog hellre tränat på ett mindre gym med med kamratskap och atmosfär men det är svårt att byta för mig nu då vi som jobbar på universitetet får guldkort för typ 130:-/mån och IKSU ligger så nära både jobb och bostad samt att utrustningen faktiskt är bättre än alla andra gym jag besökt (undantaget lyftarutrustningen på renodlade lyftarklubbar). Och allt det här "hardcore-snacket" om att iksu-besökare inte är där för att träna kan man ju skita i, det spelar inte mig någon roll vad fan andra gör så länge dom inte stör mig och det har inte hänt mer här än på andra gym, snarare så att gymmets storlek gör så att man slipper dom där snackpåsarna som man ibland råkar på när man tränar på smågym.

Men ser ingen större anledning för TS att välja IKSU då han inte ska hänga på universitetet och heller troligvis inte kommer att bo så jättenära. Dessutom ser jag helst att alla andra som tränar på IKSU håller sig till grupp-passen

Senast redigerad av Fartman den 2015-05-17 klockan 15:41.
Fartman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-17, 15:46   #41
Fartman
Registered User!

Fartmans avatar

Reg.datum: Nov 2002
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Besökstäthet i gymmet på IKSU sport

http://www.iksu.se/anlaggningar/beso...pa-iksu-sport/

Men som sagt, även om det är mycket folk så behöver det inte alltid vara trångt. Det är stort och luftig. Jag hade valt ett gym i närheten av där jag bor. Tycker det är viktigt att ha nära till gymmet.
En sak att komma ihåg är att tillgången till racks och stänger är ungefär alltid likadan iaf under kvällstid då det tenderar till att vara så att folk som nyttjar grejerna under längre tid ofta är där när det är lite mindre folk vilket gör att även om det är luftigare så är grejerna likt förbannat upptagna. Nästan enklare ibland att få tag i saker när det är prime-time då folk ofta bara kör typ 3x10 och sen går vidare medans kring 21 står någon och manglar ut 25 set böj följt av 15 set mark.
Gammal 2015-05-17, 21:05   #42
Börje H
Negativa Blöje

Börje Hs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av HookersUnited Visa inlägg
Gammlia är ett ytterst potent gym. Bra utrustning, rätt kurs och härlig atmosfär.
This.

Citat:
Är väl mer att jag vill ha möjligheten att kunna köra Sheiko ifall jag känner för det utan att det blir en 50 meters kö bakom mig.
Tror "risken" för kö är större på ett kommersiellt gym om jag säger så. Att få möjligheten att träna med ett par av europas bästa styrkelyftare i en av norrlands bästa lokaler för ändamålet känns givet

Att det sedan är billigast känns ju i detta läge som en ren bonus.
Ursprungligen postat av Gute Visa inlägg
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.
Instagram: BORJETHESWEDE #TeamBTS #Wolverineenergydrink
Börje H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-30, 10:16   #43
Määng
Registered User

Määngs avatar

Uppdate!

Verkar som att det blir i Mariehem vi kommer att bo. Vilka gym rekommenderar ni där i närheten?

Citat:
Gammal 2015-06-30, 12:13   #44
MaQue
Registered User

MaQues avatar

Reg.datum: Jul 2006
Citat:
Uppdate!

Verkar som att det blir i Mariehem vi kommer att bo. Vilka gym rekommenderar ni där i närheten?
Nära Mariehem är väl Tenton eller gammlia.
Gammal 2015-06-30, 12:49   #45
Mental
Ölkonnässör

Mentals avatar

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Uppdate!

Gamlia eller iksu skulle jag säga.

http://www.umea.se/download/18.3f589...3_20140224.pdf

Bra karta över bostadsområden, så man fattar vad folk menar med "ön" "umedalen" "grisbacka" etc

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:23.