Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-06-29, 19:52   #30691
jenni
Banned User

Reg.datum: Nov 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Mippe Visa inlägg
Sett en del filmer senaste veckan.

Get Hard (2013) - 5/10

Jag fick exakt vad jag väntade mig av Ferrell & co. Det var en helt okej komedi stundtals och en del skratt men bara en i mängden. Jag skulle rekommendera denna till kompisgäng eller en regnig söndag.

Primal Fear (1996) - 7/10

Bra film, roligt att se en ung Edward Norton. Detta är en s.k "mindfuck"-film enligt många, dock inte enligt mig. Hur som haver en spännande klenod ifrån 90-talet och sevärd enligt mig.

Starred Up (2013) - 7/10

Vart sugen på en fängelsefilm och hittade denna. Bra fängelsefilm i kontext, den är relativt actionfylld med mycket slagsmål. Ingen vidare spänning eller twist, man ser rätt tidigt vad som kommer hända i rullen men ändock sevärd gentemot många andra fängelsefilmer.

The Secret In Their Eyes (2009) - 8/10

Spännande och otroligt fint filmad film från Argentina. Handlar om en pensionerad "polis" som ska skriva en novell om ett särskilt fall som aldrig löstes. Sjukt bra film, bra karaktärer och en frisk fläkt från spansk-talande filmer. Se den!

The Chaser (2008) - 9/10

Koreansk thriller ala zodiac, prisoners. Dock snäppet bättre skulle jag vilja säga. Riktigt bra film, kommer se den flera gånger faktiskt och rekommenderar den till alla. Man kommer snabbt in i att de snackar annat än engelska i filmen. Mörk rulle med en genomgående röd tråd och man önskar nästan att den inte slutar. Det bästa är våldet, det är så realistiskt, stor tumme upp.

City of God (2002) - 10/10

Sett att denna låg högt på IMDB under rätt länge, fick tillfälle att se den igår, ÅNGRAR INTE MIG. Fy satan vilken bra film. Den har i princip allt. Få filmer har varit värda dess tid, men denna förtjänar alla rosor den fått. Önskar de kunde gjort en serie som liknade denna i nutid. SE DEN SE DEN!
+1
City of God är en av mina absoluta favoriter, har man inte sett den bör man defenitivt göra det snarast
jenni är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-29, 20:27   #30692
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg
Gillar man inte Mad Max så gillar man inte action-filmer.
Jag gillar inte actionfilmer. Har väl blivit gammal tillslut.

Orkade inte se klart hela trots att jag egentligen inte kunde behäfta den med något fel.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-29, 20:49   #30693
bear.flowertwig
Fluortanten

bear.flowertwigs avatar

Reg.datum: Jan 2003
Predator (1987) Den har fortfarande sin charm
7,8 på IMDB, jag skulle ge den 6,5.
Gammal 2015-06-29, 20:53   #30694
timoat
Registered User

timoats avatar

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Fuark Visa inlägg
Behöver filmtips. Vill se något emotionellt laddat, något som får en att må riktigt dåligt i stil med Jagten och Simon Birch

Tips?
Kolla In America. Mycke bra och vackert med Samantha morton,djimon houson och paddy considine. Bra skit helt enkelt.
timoat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-29, 21:49   #30695
Doctor Snuggles
Pink belt

Doctor Snuggless avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Samma sak gäller Mel Gibson i Mad Max 2: The Road Warrior. Han hade 16 repliker i hela filmen .
Skillnaden är att han trollband med en blick, medan Hardy var meh.
Gammal 2015-06-30, 09:50   #30696
cero
Registered User

ceros avatar

Reg.datum: Mar 2010
Citat:
Ursprungligen postat av anvihl Visa inlägg
Ni som har rekommenderat Mad Max, skämmes ta mig fan!

Sämsta filmen jag sett, 2h rakt åt skogen, oj vad dåligt det var! 1/10.

Likbleka män som åker fantasibilar i en öken, the end.
Haha, det är verkligen en allt eller inget-film. Antingen älskad eller hatad.

Generellt tror jag folk behöver en djup handling för att bli intresserade. Denna film är inte ens gjord för det, utan det är mer en åkattraktion som någon sade tidigare. Till en början satt jag och väntade på att jag skulle fatta vad fan den handlade om, men efter ett tag insåg jag vilken typ av film det var och åkte med bara.

Senast redigerad av cero den 2015-06-30 klockan 09:54.
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-30, 10:00   #30697
Red Apple
Banned User

Reg.datum: May 2013
Jag ser det som en Transformer-film: helt meningslös häftig action, skillnaden är att MM faktiskt är snygg och häftig utan att göra anspråk på någon större egenskap än så medan Transformersrullarna är töntiga, rätt fula och gör anspråk på att vara någon form av epos.
Red Apple är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-30, 10:12   #30698
KalleBalik
Drill Sergeant

KalleBaliks avatar

Reg.datum: Apr 2006
Var ju tvungen att se nya Mad Max nu efter all kalabalik här i tråden, kan väl konstatera att detta inte alls är min typ av film, den får 2/5.
KalleBalik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-30, 10:21   #30699
anvihl
Registered User

anvihls avatar

Reg.datum: Apr 2012
Jag ser det inte. Inte ens om man är en vilt bilonanerande 17årig epa-traktor förare kan jag se hur man tycker den här filmen är bra. Skrotfärdiga hotrods, monstertrucks och skitlöjliga vapen burna av rakade män med vitt puder. Ingen handling överhuvudtaget, "vi kör utav bara fan, men NU, nu kör vi åt andra hållet, waaaah".

Arga, barbariska, vildsinta, bilälskande, dödslängtande dumma män och vitklädda gravida offerkvinnor. Nä jag ångrar mig om 1/10, den får 0/10.
Gammal 2015-06-30, 10:24   #30700
RobbanColeman
Registered User

RobbanColemans avatar

Reg.datum: Jan 2011
Kul vad olika man ser saker.

Jag såg förresten senaste Terminator häromdagen, eller Transforminator kanske den borde hetat. Jag tyckte nog närmast den sög. Men e snäll, den får godkänt för början.

Terminator Genisys 4/10

Terminator 10/10
Terminator 2 10/10

De sista betygen lite för perspektiv hur jag ser på saken gällandes terminator samt för jag såg dem i helgen.

Senast redigerad av RobbanColeman den 2015-06-30 klockan 10:26.
RobbanColeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-30, 10:35   #30701
Wormzie
Registered User

Wormzies avatar

Reg.datum: Aug 2011
Citat:
Ursprungligen postat av anvihl Visa inlägg
Jag ser det inte. Inte ens om man är en vilt bilonanerande 17årig epa-traktor förare kan jag se hur man tycker den här filmen är bra. Skrotfärdiga hotrods, monstertrucks och skitlöjliga vapen burna av rakade män med vitt puder. Ingen handling överhuvudtaget, "vi kör utav bara fan, men NU, nu kör vi åt andra hållet, waaaah".

Arga, barbariska, vildsinta, bilälskande, dödslängtande dumma män och vitklädda gravida offerkvinnor. Nä jag ångrar mig om 1/10, den får 0/10.
Tänkte själv inte alls i dom tankarna när jag såg filmen. I just enjoyed the ride

Citat:
Ursprungligen postat av Red Apple Visa inlägg
Jag ser det som en Transformer-film: helt meningslös häftig action, skillnaden är att MM faktiskt är snygg och häftig utan att göra anspråk på någon större egenskap än så medan Transformersrullarna är töntiga, rätt fula och gör anspråk på att vara någon form av epos.
Exakt det här!

Tävlings-pb bänkpress: 150kg @90kg kroppsvikt.

Journal SL/Bänkpress
Wormzie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-30, 10:47   #30702
Swedishviking
Banned User

Reg.datum: Jun 2015
Mad Max Fury Road! 1/10
Är en stor mad max fan men va fan vad det för nåt? mad max var ju typ en bifigur i filmen!
Rörig och ett totalt uselt manus!

Mad Max handlar just om Mad Max ensamvarg som kör stenhård action och det hela kretsar kring honom.. men denna film var genomrutten! gör om gör rätt! sätt Mad Max i huvudrollen och ge filmen ett riktigt manus!
Swedishviking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-30, 14:06   #30703
ducedo
Registered User

ducedos avatar

Reg.datum: Feb 2010
Såg Mad Max igår och det krävs verkligen att du uppskattar meningslös action då skådespelarna är under all kritik och handlingen... vilken handling? T.o.m. Michael Bay skulle bli avundsjuk på alla explosioner.

"Det är ju så att alla bedömare är ju helt eniga om att det inte finns något militärt hot mot Sverige och jag kan väl säga att vi är beredda på det." - TV4
ducedo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-30, 14:26   #30704
cero
Registered User

ceros avatar

Reg.datum: Mar 2010
Äpplet, du får vara mer övertygande.
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-30, 15:01   #30705
GaindalfTheWhey
Registered User

Reg.datum: Dec 2014
Mad Max: Fury Road. 10/10, ingen tvekan. Det blir inte bättre action än så! Rekommenderas!
GaindalfTheWhey är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:26.