Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-06-24, 14:27   #8536
Gober
Surgubbe

Gobers avatar

Reg.datum: Feb 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Ge det några månader, jag låg ju på väldigt stora underskott med, cirka -3000 kcal om dagen.

Jag håller med i allt utom möjligen det sista.
Du håller inte med om att hon får göra som hon vill med sin kropp, dvs om hon bara vill bli smal utan muskelmassa?
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-24, 17:03   #8537
Anton Fräs
Stark

Anton Fräss avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Gober Visa inlägg
Du håller inte med om att hon får göra som hon vill med sin kropp, dvs om hon bara vill bli smal utan muskelmassa?
Jag menade mer att det är inte ett bra sätt att få en "smal" look på. Man kommer troligen mest se smalfet ut, om vi inte snackar riktigt magert och det är förhoppningsvis inte den looken hon är efter.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-25, 08:58   #8538
Knatcharn
Registered User

Knatcharns avatar

Reg.datum: Feb 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Jag menade mer att det är inte ett bra sätt att få en "smal" look på. Man kommer troligen mest se smalfet ut, om vi inte snackar riktigt magert och det är förhoppningsvis inte den looken hon är efter.
Exakt, folk brukar säga att det nog inte spelar roll men när de är klara så känner de sig "lösa" eller "flabbiga". Det är inte värt det att förlora muskelmassa med flit när man ska deffa...
Knatcharn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-25, 10:00   #8539
federov
Felstavning

federovs avatar

Reg.datum: Jul 2014
En dag kvar (!) Från 82kg till 73,4kg so far.

Senast redigerad av federov den 2015-06-25 klockan 10:00. Anledning: skrivfel
federov är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-27, 17:10   #8540
Ricken13
Registered User

Ricken13s avatar

Reg.datum: Nov 2014
Idag hade vi den stora dagen. Invägning.

Vi var egentligen bara två som aspirerade på vinsten, av sex st som startade. Alla har hållit i hela vägen men det var två som kommit lite längre än dom andra. C och jag. C började sin resa på ~1,95m 106kg, jag startade på 1,75m 89,6kg.

I måndags var jag duktigt nervös över att han skulle slå mig. Jag hade en plan för veckan och försökte att inte bryta den bara för att jag var nojig över att jag hade tänkt fel.
Måndag morgon vägde jag in på 70,9kg. Jag visste att jag måste ner mot 69, eventuellt förbi, för att ha en chans.
Men när det då var dags för invägning imorse så vägde jag in på 66,3kg.
Helt vansinnigt vad klen man ser ut just nu. Men jag vann med en procentuell viktförlust på 25,8% mot C:s 23,4%. Det här har pågått sedan 22 dec 2014. Rätt nöjd med det resultatet så ska jag vila över helgen och fylla på med mängder av kolhydrater och vara tillbaka på gymmet på måndag.
Nu börjar jakten på dom 4-6kg muskler som jag har tappat på resan.

Jag missade egentligen målet som var en bf på 5% och något högre kroppsvikt. ~72kg var ursprungsmålet med runt 5% bf.
3-punkt calipermätning ger 6,6% just nu. Hemmamätt, så man får väl ta det för vad det är.

Men den här resan är över och nu börjar som sagt en helt ny.
Målet härifrån är lite flytande, men tanken är väl att hålla sig under/runt 10% bf och kämpa tillbaka mina muskler.

Det har varit jäkligt kul men det som börjar nu är förhoppningsvis ännu roligare.
Ricken13 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-27, 20:55   #8541
1x0
Wall of text

1x0s avatar

Reg.datum: Dec 2008
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
ONT: Jag ska iallafall dieta fram till sent i augusti,

Inga planer eller mål direkt, väger just nu 94-95 kg och tänkte gå ner till minst 90 kg och max 85 kg.

Får gå hur långsamt det vill, bryr mig inte vad vågen säger. Kommer gå efter formen och känna efter, hur energin är.

Tycker man känner väldigt lätt, när man ligger på kaloriunderskott!
Update: börjar ta emot nu.

Har enligt mina beräkningar åstadkommit ett underskott på ca 22 tusen kalorier på dessa snart 6 veckor. Borde ha gått ner ca 3 kg fett om man räknar ett kg fett som 7500 kcal.

Vågen ligger just nu runt 90-91 kg. Alltså 4-5 kgs total viktnedgång. Har tappat lite styrka vilket förstör min motivation. Samt vädret; ville dieta när det var svinvarmt pga tappar matlusten. Nu när det är 10-15 grader kallt ute blir jag fan bara hungrig!

Har ökat från 2g protein kg/kv till 3g kg/kv - rör på mig så mycket att jag har svårt att hamna runt 2g protein kg/kv... kan knappt äta kött!

En sak som är jävligt irriterande när jag ligger på underskott under relativt lång period, är att det slår lock i mina öron. Fett skumt. Irriterande som fan med lock i öronen när man pratar lol.

Får se hur pass länge till jag orkar. Vill att vågen ska visa under 90 kg iallafall (utan behöva droppa kolhydrat/vätske-intag). Känner mig väldigt sladdrig och vätskig så tror jag kan droppa en 4-5 kg vätskevikt om jag kör low carb några dagar. Fusk dock!

Körde första veckorna med -750 kcalunderskott/dag med 1 refeed i veckan där jag åt på balans eller +500 över maintenance. Kände sedan att jag behövde ha mera refeeds för energin var piss och letargisk. Blivit refeed varje träningsdag (tränar varannan dag) runt balans/svagt överskott, vilodagarna -1000 kcalunderskott. Svänger nog för mycket med kalorierna men är motiverande för mig att kunna äta rejält som "belöning" efter styrketräningen (refeed-dagarna)!

Summering: 6 veckors diet. -~22 tusen kalorier i totalt underskott. Borde resultera i ~3 kgs (fett)nedgång. Vågen gått från 94-95 kg> 90-91 kg.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-27, 22:22   #8542
Beefcake1993
Registered User

Beefcake1993s avatar

Reg.datum: Aug 2014
Start: 2015-04-06 vikt:108.7
Vikt idag: 94kg
Har mot all logik blivit starkare under deffens gång!
Målet är att iaf bli <90kg sen ser jag om det kan behövas ta bort lite extra.
Träningsjournal: Beefcakes road to domination instagram

Senast redigerad av Beefcake1993 den 2015-06-27 klockan 22:26.
Beefcake1993 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-28, 08:28   #8543
WilsonTaylor
Registered User

Äntligen! Stod still på ungefär samma vikt i två veckor, har sedan dess haft 2 refeeds varav en ordentlig (cirka +1000 kalorier) och 120% mer kolhydrater, nu har det lossnat. 7kg på 13 veckor, hoppas kunna skala bort 2kg till på 3 veckor, men det blir svårt.
WilsonTaylor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-28, 11:09   #8544
Shqypnia
Dardania

Shqypnias avatar

Reg.datum: Nov 2013
Citat:
Ursprungligen postat av Ricken13 Visa inlägg
Idag hade vi den stora dagen. Invägning.

Vi var egentligen bara två som aspirerade på vinsten, av sex st som startade. Alla har hållit i hela vägen men det var två som kommit lite längre än dom andra. C och jag. C började sin resa på ~1,95m 106kg, jag startade på 1,75m 89,6kg.

I måndags var jag duktigt nervös över att han skulle slå mig. Jag hade en plan för veckan och försökte att inte bryta den bara för att jag var nojig över att jag hade tänkt fel.
Måndag morgon vägde jag in på 70,9kg. Jag visste att jag måste ner mot 69, eventuellt förbi, för att ha en chans.
Men när det då var dags för invägning imorse så vägde jag in på 66,3kg.
Helt vansinnigt vad klen man ser ut just nu. Men jag vann med en procentuell viktförlust på 25,8% mot C:s 23,4%. Det här har pågått sedan 22 dec 2014. Rätt nöjd med det resultatet så ska jag vila över helgen och fylla på med mängder av kolhydrater och vara tillbaka på gymmet på måndag.
Nu börjar jakten på dom 4-6kg muskler som jag har tappat på resan.

Jag missade egentligen målet som var en bf på 5% och något högre kroppsvikt. ~72kg var ursprungsmålet med runt 5% bf.
3-punkt calipermätning ger 6,6% just nu. Hemmamätt, så man får väl ta det för vad det är.

Men den här resan är över och nu börjar som sagt en helt ny.
Målet härifrån är lite flytande, men tanken är väl att hålla sig under/runt 10% bf och kämpa tillbaka mina muskler.

Det har varit jäkligt kul men det som börjar nu är förhoppningsvis ännu roligare.
Stort grattis! Till er båda egentligen men ännu mer till dig! Om du har före-efter bilder lägg gärna upp.
Gammal 2015-06-28, 14:47   #8545
Ricken13
Registered User

Ricken13s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
Stort grattis! Till er båda egentligen men ännu mer till dig! Om du har före-efter bilder lägg gärna upp.

Tack!
Jag har några bilder, man ser verkligen ut som skit när målet är viktnedgång. Men jag ska se om jag lägger upp nåt sen.
Gammal 2015-06-28, 17:49   #8546
Ricken13
Registered User

Ricken13s avatar

ImageUploadedByTapatalk1435510101.519048.jpg
Från 89,6 till 66,2kg.

Det roliga är att jag har aldrig ansett mig vara en tävlingsmänniska. Men nu sa dom "du kan aldrig" till mig. Så då hamnade vi här.
Gammal 2015-06-28, 19:00   #8547
WilsonTaylor
Registered User

Citat:
Bifogad fil 111243
Från 89,6 till 66,2kg.

Det roliga är att jag har aldrig ansett mig vara en tävlingsmänniska. Men nu sa dom "du kan aldrig" till mig. Så då hamnade vi här.
Jag hade inte sagt "du kan aldrig", men jag hade definitivt varit inställd på att du inte skulle klara det som du gjort. Grymt bra jobbat, grattis!
WilsonTaylor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-28, 20:35   #8548
mistermr
Oh la la

mistermrs avatar

Reg.datum: Dec 2005
Citat:
Ursprungligen postat av federov Visa inlägg
En dag kvar (!) Från 82kg till 73,4kg so far.
Under hur lång period?

/mistermr
Gammal 2015-06-28, 22:55   #8549
Ricken13
Registered User

Ricken13s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av WilsonTaylor Visa inlägg
Jag hade inte sagt "du kan aldrig", men jag hade definitivt varit inställd på att du inte skulle klara det som du gjort. Grymt bra jobbat, grattis!

Tack.
Jag trodde aldrig själv att det skulle gå så långt som det gjorde. Men som sagt, det var kul.
I helgen var det en riktig j-vla ätarhelg. Och det var skönt, jag ska inte nämna allt vi åt av respekt för er som har cravings, men mätt är jag fortfarande...

Imorrn börjar jag på nästa "diet", fast nu handlar det om att sakta lägga på sig massa igen.
Gammal 2015-06-28, 22:59   #8550
kungaron
Registered User

Reg.datum: Aug 2014
Citat:
Tack.
Jag trodde aldrig själv att det skulle gå så långt som det gjorde. Men som sagt, det var kul.
I helgen var det en riktig j-vla ätarhelg. Och det var skönt, jag ska inte nämna allt vi åt av respekt för er som har cravings, men mätt är jag fortfarande...

Imorrn börjar jag på nästa "diet", fast nu handlar det om att sakta lägga på sig massa igen.
Grymt kämpat!

Kort fråga men har du legat i kaloriunderskott sen 22 dec eller hur har upplägget sett ut?

Samt vad för träning har du kört?

Återigen, grymt jobbat!

//Patrik
kungaron är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:45.