2015-05-12, 19:41
|
|
Förslag?
Reg.datum: Aug 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bossebäver
Vilket EAA köper man om man inte vill att det ska smaka självmord och roadkill? Gillar sura smaker, och billiga.
|
Jag köper Bulk Supplements Direct's pressade tabletter. 1 gram stycket. De innehåller till skillnad från andra märken ALLA essentiella aminosyror och inga fyllnadsmedel, annat än möjligen bindmedel för att tabletterna ska hålla ihop. Eftersom man sväljer dem hela smakar de ingenting.
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
|
|
|
|
2015-05-15, 10:38
|
|
fet hårig åldring
Reg.datum: Mar 2012
|
Om jag hade valt att dumpa pengar på sådant hade jag kört BCAA. Oftast mycket mer drickvänligt, t.ex. Xtends flesta smaker brukar vara rätt ok.
|
|
|
2015-05-15, 10:43
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
BCAA bygger dock inga muskler så det kanske vore en sämre ide.
|
|
|
2015-05-15, 20:43
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av eiri
koloz green apple är god/sur/billig. Deras andra smaker var inget för mig dock.
|
Jasså? Om du skulle bedöma på en skala 1-10 där vassle är 10 och 1 är *insätt valfritt äckligt*, vad skulle du säga-
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Svälj och gilla läget.
|
Phrasing.......
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath
Jag köper Bulk Supplements Direct's pressade tabletter. 1 gram stycket. De innehåller till skillnad från andra märken ALLA essentiella aminosyror och inga fyllnadsmedel, annat än möjligen bindmedel för att tabletterna ska hålla ihop. Eftersom man sväljer dem hela smakar de ingenting.
|
Väldigt behändigt, finns det något vettigt svenskt alternativ?
|
2015-05-15, 22:21
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bossebäver
Väldigt behändigt, finns det något vettigt svenskt alternativ?
|
SELF har.
|
|
|
2015-05-26, 09:24
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2004
|
Numer finns det ju tusen olika märke.n med EAA och BCAA. Med olika ratio 6-1-1 och 4-1-1 tex på två jag såg.
Vad ska man titta efter? Vilket märke ska man välja?
Sent from my iPhone using Tapatalk
|
|
|
2015-05-26, 09:45
|
|
El grande salami
Reg.datum: Jul 2006
|
En del EAA produkterna innehåller förutom EAA, även glycin. Finns de som inte innehåller ens alla 9, istället innehåller de 8 + 1 icke-essentiell aminosyra som t ex betain eller arginin bl a EsaPro respektive Fairing. Sen vet jag inte var de har fått informationen, eftersom det inte står ens på burken vad de innehåller iaf på Amino Rush. Om det stämmer så är ju inte bra.
Källa: En annan kosttillskottssida där man säljer EAA av olika märken (vet inte om man får skriva det här).
|
|
|
2015-05-31, 10:57
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av L-Sami
En del EAA produkterna innehåller förutom EAA, även glycin. Finns de som inte innehåller ens alla 9, istället innehåller de 8 + 1 icke-essentiell aminosyra som t ex betain eller arginin bl a EsaPro respektive Fairing. Sen vet jag inte var de har fått informationen, eftersom det inte står ens på burken vad de innehåller iaf på Amino Rush. Om det stämmer så är ju inte bra.
Källa: En annan kosttillskottssida där man säljer EAA av olika märken (vet inte om man får skriva det här).
|
Tack för svaret. Fortfarande svårt att veta vilken man ska köpa. Gissar att man kanske tror att det spelar större roll än det gör
|
|
|
2015-05-31, 21:11
|
|
El grande salami
Reg.datum: Jul 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av thunder
Tack för svaret. Fortfarande svårt att veta vilken man ska köpa. Gissar att man kanske tror att det spelar större roll än det gör
|
Ja, det kan handla om att du får i dig mindre aminosyror än vad du betalar för, så att du kan behöva dosera mer än vad som rekommenderas. EAA produkter utan alla EAAs är ju bara bluff och då kan man fråga sig om det ger ens någon effekt att ta en sån produkt. Mening med EAA är att det ska stimulera proteinsyntesen och då krävs det alla essentiella aminosyror, det är vad man har använt sig av i studier.
|
|
|
2015-06-08, 17:39
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath
|
har du länk?
|
|
|
2015-06-08, 17:42
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
|
Den som länkar får en varning.
|
|
|
2015-06-08, 17:49
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Den som länkar får en varning.
|
Försöker du trigga min onlinetourettes :P?
|
2015-06-08, 18:42
|
|
Symmetrisk moderator
Reg.datum: Aug 2001
|
Eftersom den innehåller alla EAA så får den inte säljas i Sverige. Marknadsföringstricket är alltså värdelöst.
|
|
|
2015-06-08, 18:45
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
|
Man kan beställa från utlandet.
|
|
|
2015-06-08, 18:46
|
|
Symmetrisk moderator
Reg.datum: Aug 2001
|
...som tullen plockar in.....
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:26.
|

|