Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-06-06, 14:06   #5146
944RS
Musklig

944RSs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Kroppen också?
Körde ju sprinten och dessutom på den mer bekväma racern så det gick bra. Lite krampkänning i baksida lår första km på löpningen.
Simningen var inte jobbig för kroppen, men knäckande för psyket att inte ens kunna crawla 400m.

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 14:10   #5147
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Körde ju sprinten och dessutom på den mer bekväma racern så det gick bra. Lite krampkänning i baksida lår första km på löpningen.
Simningen var inte jobbig för kroppen, men knäckande för psyket att inte ens kunna crawla 400m.
Du drunknade i varje fall inte och blev inte heller biten av en gädda

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-06, 18:06   #5148
Frantic
Registered User

Frantics avatar

Reg.datum: Mar 2004
Du är lite för dålig på att skriva om dina lopp!
Frantic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-07, 10:16   #5149
944RS
Musklig

944RSs avatar

Göteborgs-varvet 2015

Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Sprang Gbg-varvet igår. Har inte riktigt hunnit/kunnat reflekterat det ännu. Blir en aning trött på mig själv som inte riktigt är bekväm med att det kan/ska vara jobbigt på tävling. Är så jäkla bekväm på något sätt.
Har inte lagt ner så mycket tid på att analysera loppet. Uppladdningen innan med ryggproblemet kändes inte lovande. Kraftlös i benen på de löprundor jag fick till. Var tyvärr inte speciellt övertygad om vilken kapacitet det fanns när det väl var dax för start.

Målsättningen var att ordna nytt PB. Så allt under 1:43:03 skulle kännas godkänt.
Ställde in klockan på ett tempo som skulle innebära 1:42:00. Ville gärna ha lite marginal ifall något skulle strula på vägen.

Startade längst bak i min grupp. Eller rättare sagt, först i gruppen efteråt. Det var gruppen: Alla lopp. Inte så många eller snabba
Kunde springa i mitt eget tempo hela tiden. Klart att det var lite folk i vägen, men aldrig trångt. Så värt att seeda sig fram i leden!!
Jag var någon sekund under min tänkta kilometertid hela tiden fram till första bron. Älvsborgsbron!
Här skulle det visa sig hur dagsformen är hade jag föreställt mig. När jag bara tappade ynka 5s den kilometern och kunde rulla på bra nerför insåg jag att chanserna var goda att lyckas.
Det var varmare än jag trodde det skulle vara så det blev fler "drickastopp" än vad planen först var. Främst ute på hela Hisingen tyckte jag det var varmt.
Förra året vek jag ner mig ungefär vid tv-huset. Så självklart försökte jag intala mig själv om att det kändes sååå mycket bättre just den här gången.

Nästa bro, Göta-älvbron var en ganska bra upplevelse. Sprang om en massa folk hela tiden utan att ta ut mig fullständigt. Nerför är jag lite dålig så några sprang om mig igen. Men sånt brydde jag mig inte så mycket om då jag vet att det är en av mina svagheter.
Klockan visade även här att jag inte tappade mer än några få sekunder på den kilometern. De övriga hade jag fortsatt att ligga lite fortare än planerat.

Svagt uppför hela vägen upp till Götaplatsen, men inte heller här kändes det olidligt tungt utan jag höll mitt tempo. Borde kanske ökat när man vände neråt igen. Men med tanke på mina skadeproblem så är jag lite för feg. Och framförallt för bekväm!
Vill ju inte behöva kämpa...
När det bara var 3-4km kvar förstod jag att om inget går sönder nu så kommer det gå vägen. Ökade lite försiktigt upp för Husargatan och tog många placeringar. Där är många slitna!
Tillbaka inne i Slottskogen så är det inte mycket mer än 1km kvar. Hade fått känningar i baksidalår strax innan så jag vågade inte ändra tempot alls.
Kunde säkert spurtat ner tiden ett gäng sekundrar, men ville spara dem till nästa år.
Passerade mållinjen efter 1:40:14

Ganska bra sänkning av PB:t utan att ha tagit ut sig allt för mycket.
Maxpuls: 179Bpm och snittpuls på 156Bpm

Självklart går jag för nytt PB nästa år!

Gammal 2015-06-07, 17:14   #5150
944RS
Musklig

944RSs avatar

Var helt inställd på en lättare jogg eller MTB-runda idag. Men min dåliga baksida är helt öm. Får väl avvakta lite så det inte blir ännu värre.

Gammal 2015-06-07, 17:29   #5151
Frantic
Registered User

Frantics avatar

Så ja! Riktigt kul läsning och bra sprunget
Gammal 2015-06-07, 17:36   #5152
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Ser fram emot att du plockar 1:3x på varvet
Gott att Mr Alltid Skadad kan fixa en så pass bra tid iaf och knappt ta ut sig

Journalen
Gammal 2015-06-07, 19:40   #5153
944RS
Musklig

944RSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Ser fram emot att du plockar 1:3x på varvet
Gott att Mr Alltid Skadad kan fixa en så pass bra tid iaf och knappt ta ut sig
Sub 1:30 vore en drömgräns att nå. Lär nog stanna vid en dröm
Men visst borde runt 1:38 vara fullt möjligt nästa år om det inte dyker upp värre skador.

Gammal 2015-06-07, 19:47   #5154
Frantic
Registered User

Frantics avatar

Vad gör du på milen?
Gammal 2015-06-07, 20:51   #5155
944RS
Musklig

944RSs avatar

Gothenburg-Triathlon sprint 2015

Var anmäld till den olympiska distansen men valde i sista stund att byta till den betydligt kortare sprinten istället.

Av naturliga anledningar har det inte blivit så många open-water pass i år. Inget om man ska vara riktigt ärlig. Var i vattnet för att se om dräkten skulle passa i 5min.
Att det blivit mindre sim än önskat i bassäng har till stor del berott på tidsbrist och skada. Om man inte tränat något kändes det inte skoj att ge sig ut på 1500m i kallt vatten. Nu blev den långa simningen förkortad till 1050m, men det hade ändå inte varit skoj.

Simningen:

Var inte så stort startfält så även om jag ställde mig längst bak så hamnade jag i tredje led. Var stökigt de första 20m med sparkar och slag men sedan var det lite mer behagligt.
Försökte komma in i en rytm med crawlandet, men fick bara panikkänsla. Började med slarvig bröstsim för att inte stanna helt. I samband med det hade jag en crawlare vid sidan om mig som hade problem med navigeringen. Han hamnade i sicksack precis framför mig så jag kunde aldrig börja crawla igen.
Svalde en del vatten, hade svårt att andas då våtdräkten klämde åt och började bli andfådd. Närmade mig sakta men säkert sista bojen man skulle svänga vid och kände ändå att jag hela tiden kom framåt. Just där sneglade jag bakåt för första gången och uppskattade det till ungefär 10st badmössor efter mig i vattnet. Framför mi var det en gubbe som jag hela tiden närmade mig. Kunde säkert gjort ett ryck och passerat honom före strandkanten, men det hade nog kostat mer än det hade gett. Sprang om honom direkt upp mot T1 istället.

Simningen tog 9:45 och jag var 1:05 efter ledaren i min agegroup.

T1 gick lite dåligt då jag först satte på mig nummerlappen uppochner och sedan hade folk i vägen när jag skulle springa ut. Man skulle springa ganska långt på blöt asfalt ner för en backe innan man fick börja cykla. Där tog jag det väldigt lugnt för att inte halka.

T1 tog 1:38 och där var jag 12s snabbare än ledaren.

Cyklingen:

Cykelvalet klurade jag på ända in i det sista. På morgonen valde jag att köra på racern men med högprofilshjulen.
Vet inte om det var så bra att köra på dem. Var väldigt oroliga vid sidvind samt att jag blev extra försiktig i kurvorna då jag inte ville ramla och förstöra dem.

Kom ut på cykelbanan samtidigt som flera i den långa distansen varvade. Märkte direkt att jag var på jakt efter ett högre tempo så första kilometern körde jag om 3-4st och i första backen körde jag om 2st till. De hade tempocyklar och körde i sprintklassen.
I nästa nerförsbacke blåste de förbi mig, men inte långt efter kom en ny brant backe där jag drog på lite extra för att passera dem igen och ytterligare 2 från den långa distansen.
Kände mig stark uppför, men kunde aldrig slappna av och komma in i något flyt på de övriga partierna. Det hade regnat så mycket innan att vägarna var blöta och det blåste så kraftigt att jag var rädd när det kastade till i sidled.
Första varvet kändes bra och även om jag var lite tröttare på andra varvet i backarna så fortsatte det ungefär likadant. Jag körde om folk uppför som sedan rullade ikapp mig på platten. Tur för mig att det var mer uppför än nerför
Sista hundra metrarna ville jag inte dra på för hårt inför löpningen och där blev jag passerad av en snubbe som visade sig vara en jäkla bromskloss upp för backen som man skulle springa. Sedan ställde han sig i vägen för mig när jag skulle in till min plats. Suckade och gestikulerade lite, men höll de mindre väl valda orden inom mig.

Cyklade på 39:44 och var 1:18 snabbare än ledaren.

T2 blev bedrövlig pga den långsamma snubben. Tog 1:10 och jag tappade 10s

Löpningen:

Kom ut på banan bakom en gubbe som tog upp hela stigen. Kunde inte riktigt klämma mig förbi så jag stannade och fixade mitt chip på benet som låg fel och gjorde ont. Tog dock inte långt tid innan jag var ikapp honom igen och tryckte mig förbi.
Nu var det riktigt mycket folk som sprang och det var omöjligt att ha koll på vilka som sprang sprinten eller inte. Hade krampkänning nästan direkt i baksidan men gjorde mitt bästa för att inte sänka det redan låga tempot ännu mer.
Sprang om en del personer som jag tror körde den långa på väg ut mot vändpunkten. Den låg en bit upp för en backe som sög en del på krafterna. När jag närmade mig den såg jag att de som låg närmast före mig inte körde sprinten och därmed hade jag ingen lust att jaga ikapp dem. Höll hela tiden utkik efter de med Tri-Väst kläder som jag cyklade om på första varvet. Tänkte att de borde springa om mig snart.
Efter vändpunkten gick det såklart nerför och då flöt det på ganska bra utan att hugga i låret. Märkte att det var väldigt långt bak till närmsta löpare i sprintklassen så jag kunde hålla ganska jämnt tempo resten av biten in mot mål.

Skön känsla att passera mållinjen utan att vara helt förstörd varken i kroppen eller konditionsmässigt.

Löpningen tog 23:06 och här tappade jag 1:30 mot ledaren.

Totalt: 01:15:24

Det gav mig tydligen en 2:a plats i min agegroup. 1:27 efter han som var snabbast.
Måste ha missat honom precis när vi gav oss ut på löpningen när jag hamnade bakom gubben.
Jag hade ingen koll alls på min placering under loppet, men visst kan man spekulera i om jag hade kunnat ge honom en match om jag hade vetat bättre.

Troligtvis inte, men man måste ju få drömma

Blev väldigt förvånad är de ropade upp mitt namn för medalj (bara de 3bästa i varje agegroup som fick medaljer). Jag hade inte ens varit framme och kollat in resultatlistan efter loppet.

Hur många det var i min agegroup? Spelar väl ingen roll...

Gammal 2015-06-07, 20:56   #5156
944RS
Musklig

944RSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Frantic Visa inlägg
Vad gör du på milen?
Cyklar på 16min och sprang i våras på 43 någonting.

Enligt tabeller borde jag klara halvmaran på 1:35. Men jag gillar inte att behöva kämpa mig runt

Gammal 2015-06-08, 06:16   #5157
Poxeman
Collecting stars

Poxemans avatar

Reg.datum: May 2008
Haha, mr Alltid Skadad Tar Aldrig Ut Sig Max levererar igen!
Ursprungligen postat av Kaggsmurfen Visa inlägg
en joggare på elitnivå
Poxeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-06-08, 12:34   #5158
944RS
Musklig

944RSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Poxeman Visa inlägg
Haha, mr Alltid Skadad Tar Aldrig Ut Sig Max levererar igen!

Lite så är det.

Undrar vad som händer den dagen då allt stämmer

Gammal 2015-06-08, 12:37   #5159
944RS
Musklig

944RSs avatar

Väldigt ömma baksidor idag så cyklingen till jobbet i motvinden gick i snigelfart.
Tror inte det blir så mycket mer fart på hemvägen då jag har Mathias med som sällskap. Inte heller har jag tid för någon omväg då det är klassträff för ena grabben ikväll.

Med mindre än 2v till nästa tävling gäller det att lyssna på kroppen men ändå våga utveckas.

Gammal 2015-06-08, 13:17   #5160
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Vilken är nästa tävling?

Journalen

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:28.