Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath
Märker hur jag undan för undan gör plats för specifika komplement. OL är ju väldigt mycket roligare än... Allt annat just nu.
Men bara ryck än så länge. Ska jag lära mig stötvända och sånt också så får jag ju lägga ner byggningen helt. Målet nu är väl att inte vara skamligt långt från mitt ryckböjsmax. Idag exakt 50%.
Men jag tror att om jag lär mig åtminstone styrkestöt så kan jag få upp väldigt mycket tyngre vikter över huvudet jämfört med nu när jag push-pressar från nacken. Då kommer ryckböjen gå upp också eftersom den biten är flaskhalsen, och har varit så en tid. Det jag får upp kan jag böja.
|
OL
är ju roligare än allt annat, det är inte lika lätt som alla övriga lyft :P
Klart du ska lära dig vändningar och stötar också. Satsa helt på styrkestöten om du gillar den, lång inlärningskurva oavsett för att bli riktigt effektiv men i mitt tycke lättare att lära sig än split. Jag kör bara styrkestötar och det går bra, men det tog mig nästan 1 år att nå mitt split-max från rack med en styrkestöt från rack.
Du får varva ryck med vändningar och stötar (uppdelat på olika pass går också bra för dessa) så du kan fortsätta byggträningen
Du kan ryckböja det du kan pushpressa upp? Intressant att se vad du klarar om du stöter upp vikten. Jag klarar nog inte att böja mitt stötmax (bakom nacken).