Glöm inte bort vart du starta o bart du är idag. En bra resa hitintills har du allt gjort
Passen ser bra ut senaste tiden☺
Känner igen mig i det där att inte kunna ta i på gymmet ibland..
Vad o hur är flankstek? Hur tillagar du det?
Glöm inte bort vart du starta o bart du är idag. En bra resa hitintills har du allt gjort��
Passen ser bra ut senaste tiden☺
Känner igen mig i det där att inte kunna ta i på gymmet ibland..
Vad o hur är flankstek? Hur tillagar du det?
Nä det är sant. Men hela min period med ätstörning har förstört och tagit så mycket tid av mitt liv, det om något är det jobbigaste med allt.
Så tänk dig för riktigt noga.
Tycker du? Brukar kunna ta i, men dagen efter en hård jobbkväll/natt blir man lite seg i kolan.
Flankstek är riktigt fint nötkött, morsan burkar smörsteka det snabbt på hög värme med lite salt, peppar & chillipeppar, möjligtvis lite timjan också. Mycket gott! Ska ätas med färskpotatis
Käkade för övrigt en relativt god bolognese (äkta vara) igår på jobbet. Restaurangen jag jobbar på har Italienskt tema, så det är en hel del pasta!
Bolognesen var gjord på högrev som långkokat i tomatsås & diverse tillbehör. En hel del olivolja med, vilket var ett minus. Tycker olivolja smakar skit. Annars var den fräsch!
Tyckte även att den smakade väldigt mycket "nöt". Typ lite som lammkött som smakar & luktar typ som lamm luktar. Även det ger ett minus.
6.5-7/10 i alla fall. Tomatsåsen där är otroligt god, och med parmesanost, svartpeppar och hemmagjord balsamico på så blev det en helt okej smakkombination men skulle nog hellre tagit deras biff eller rapsgris till istället.
Smakade även ett eget påhitt av kökschefen, eftersom många restauranger gärna använder rabarber till efterrätt och dylikt så ville han gå emot strömmen lite och ha det till huvudrätterna istället, i form av senap! Rabarbersenap! Nog det konstigaste jag smakat. Men det var rätt trevligt i munnen faktiskt! Det är spännande att käka något nytt Italienskt varje helg!
Vilodag idag för att ladda upp inför en riktigt fet träningsvecka som SKA följas av massor av personbästan och tunga lyft! Det börjar vi med ett personbästa i morgonvikt - 66.5kg. And i'm feeling good!
Ska börja mäta lite mer kroppsligt för att jämföra varje månad (om jag kommer ihåg) tänkte jag. Blir motiverad av sånt!
Knäböj: Uppvärmning:
20x10
50x6
60x4 Arbetsset: Någon form av pebe
72,5x4
72,5x4
72,5x4
72,5x4
72,5x4
72,5x4 @8.5
Benpress - 170x3x10+5 , 100x15 + 10
Lårcurl - 71x3x12
Benspark (myoreps) - 63x12 +4, 3, 3, 3 x2
5 set vader -superset- 5 set mage
Input:
Meh. Var taggad tills jag kom dit, då blev jag seg i kolan osv. Sista marken vart relativt tung. Men kommer nog ta 3x5 nästa pass på 107,5 i alla fall. Testade köra 6x4 i böjen, gick bra. Benpressen sög röv. Fick inte till det någe bra så jag blev arg och högreppade ur skiten istället. Han inte med rehab, behövde hem.
Lite fula filmer, längesen. Har jävligt hög startposition i marklyft dessutom. Men det går inte på något sätt att få lägre. Så jag kör på. Mina fotleder är så jävla stela haha
Marklyften ser bra ut. Vissa startar med hög höft. Behöver inte vara dåligt. Försök dock att inte luta bakåt sådär i toppen. Det kan påfresta kotorna, speciellt om du först i repen krummar lite (som i sista repen). Då går du från ett påfrestande läge åt ena hållet till ett åt andra hållet. Försök istället avsluta repen rakt up, utan att luta bakåt. Annars ser det strikt ut.
Böjen ser bra ut för att vara så pass djup. En antydan till buttwink men det är verkligen inget att hänga upp sig på. Stor förbättring sedan senast jag såg böjar från dig.