2015-05-20, 16:33
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av koncept
Ok. Uträknat på 90% av verkligt max så blir det rimliga procentsatser.
Om du vill ha någon variation på böjen efter marken så är det ju bara att köra 4x6 eller 6x4 istället. Justera upp 2.5 kg när du kan, t.ex. de två sista seten och nästa gång de tre sista seten. Då blir det lite mer utav det.
|
Ja juste! tack!
Böjen efter marken är svårast att öka i (såklart) Och därför har jag mest hållit den ganska stabilt. Har inte största fokus på att öka just där så. Men 6*4 är ju trevligt!
|
Ozziking lyfter och tränar på
/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
|
|
|
2015-05-20, 16:37
|
|
Registered User
|
Dagens pass:
V-bar pull-ups 5*5
Militärpress 30*5, 35*5, 37,5*5 1/2 PB 35*3*5+2 push PB
Bänk 55*3*6 PB 50*10+3 RPB
Hantelrodd 32,5*3*12, 27,5*15
Dips kv *3*10
Flies 3 set
armar 3 set
utisida/baksida axlar 3 set
Lite pullovers & frontlyft. Alla stänger var upptagna så ingen rörlighetsböj idag.
Magnesium + bänkpress är fan bäst. Inget handsvett som stoppar längre. Kändes riktigt bra. Pull-ups må vara den svåraste övningen att öka i. Jävla fan alltså.
Har haft matte-nationella hela dagen idag. Så sjukt skönt att det är över. Fyfan.
Nu: Lax och potät!
|
Senast redigerad av Ozziking den 2015-05-20 klockan 16:43.
|
|
|
2015-05-20, 17:16
|
|
Surgubbe
Reg.datum: Feb 2010
|
Det verkar gå bra framåt sedan jag tittade in här sist. Du verkar dock fortfarande ha rätt stora problem med avslappnad attityd till träningen. Du tänker fortfarande på tok för mycket. Byggning, styrka, deload hit och dit. Det enda du behöver tänka på är att lägga på vikter så ofta du kan. Känner du dig sliten så ta en extra vilodag eller för all del kör lite lättare en vecka. Gör det inte så komplicerat. Av de personer i min närhet som är mest vältränade (på olika sätt) både på hobby och elitnivå så är det ganska genomgående att de inte funderar så mycket. De har en plan för sin träning och fullföljer den vecka efter vecka. Kost osv kommer naturligt, det är inget du ska gå och tänka på dagarna i ända. I slutändan kommer du få sämre resultat och längre fram kanske tänka att du slösat bort massa onödig tid du kunde lagt på massa andra vettigare saker.
Därmed inte sagt att du inte kan intressera dig, läsa på om träning och kost. Men i ditt liv och din vardag måste du ha balans, för att din träning ska gå bra och för din mentala hälsa.
|
|
|
2015-05-20, 18:05
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gober
Det verkar gå bra framåt sedan jag tittade in här sist. Du verkar dock fortfarande ha rätt stora problem med avslappnad attityd till träningen. Du tänker fortfarande på tok för mycket. Byggning, styrka, deload hit och dit. Det enda du behöver tänka på är att lägga på vikter så ofta du kan. Känner du dig sliten så ta en extra vilodag eller för all del kör lite lättare en vecka. Gör det inte så komplicerat. Av de personer i min närhet som är mest vältränade (på olika sätt) både på hobby och elitnivå så är det ganska genomgående att de inte funderar så mycket. De har en plan för sin träning och fullföljer den vecka efter vecka. Kost osv kommer naturligt, det är inget du ska gå och tänka på dagarna i ända. I slutändan kommer du få sämre resultat och längre fram kanske tänka att du slösat bort massa onödig tid du kunde lagt på massa andra vettigare saker.
Därmed inte sagt att du inte kan intressera dig, läsa på om träning och kost. Men i ditt liv och din vardag måste du ha balans, för att din träning ska gå bra och för din mentala hälsa.
|
Tjena Gober!
Jag kan inte förneka att du har väldigt rätt! Och jag jobbar på det. Försöker endast tänka på träning när det är dags att träna och inte sitta och fundera på maten heller, utan bara ta det som det kommer. Det är klurigt och vissa dagar går det bara inte, men jag är säker på att om jag fortsätter så här så kommer jag lyckas släppa det framöver. Men det krävs både att jag slutar mesa mer och att jag kan ha folk runtomkring mig som stöttar mig då och då. Annars blir det mycket svårare, känner jag.
Jag har märkt att i mina "bra" perioder då jag inte tänker lika mycket på mat eller träning så går det bra och det känns bra och jag presterar bra. Jag försöker hitta tillbaka till dem så fort jag kan.
Schysst att du kikar in och tack för ditt inlägg! Det är alltid trevligt med feedback! Oftast i alla fall.
Angående deload-veckan så är det ju i och för sig en plan i 5-3-1-schemat. Men ibland har man bara inte lust och vill fortsätta kötta på. Det valde jag nu eftersom jag vill lägga så mycket krut på tillväxt som möjligt, men hade lite problem med hur jag skulle göra första dagarna här.. Som du kanske märkt. Men nu är jag mer på spåret igen känns det som.
Måste få bukt på hur jag kan minska tänket på träning framförallt. Det är mest det som snurrar i skallen då och då.
|
|
|
|
2015-05-21, 12:39
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2014
|
Bra militärpressar
Föra underkropps passet såg nice ut också, bra markat..
Känner igen att man tänker för mycket, speciellt om man sitter och pluggar mm så kan tankarna glida in på annat.
Fortsätt kämpa bara...
|
|
|
2015-05-21, 15:49
|
|
Längtar till jul.
Reg.datum: Nov 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking
Måste få bukt på hur jag kan minska tänket på träning framförallt. Det är mest det som snurrar i skallen då och då.
|
Riktigt bra pass senaste, kul med massa PBs!
Angående ovanstående: Hitta en till hobby  kan vara vad som helst, bara det inte är träningsrelaterat. Bara ett tips
|
|
|
|
2015-05-21, 16:37
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf
Riktigt bra pass senaste, kul med massa PBs!
Angående ovanstående: Hitta en till hobby  kan vara vad som helst, bara det inte är träningsrelaterat. Bara ett tips 
|
Tack Ulf!
Haha jo, jag har ju en massor av hobbys, och nu när jag tänker efter så har det blivit mindre träningstänk på sistone p.g.a annat. Hängt med polare, spelar en hel del musik och är inne i en period där jag hänger mycket på youtube för att lära mig mer om star-wars lol. Det är bra!
|
|
|
|
2015-05-21, 16:47
|
|
Registered User
|
Dagens underkröpp:
uppvärmning och mobilitet osv.
Knäböj C5W1:
Uppvärmning:
20x10
30x8
40x6
50x4
Arbetsset:
52,5x5
60x5
67,5x14+2 PB(Behövde racka om då jag tappade lite mycket spänning i bröstrygg)
75x5
75x5 (TUNGT  )
75x~5 (Kahck va töng  )
Lek:
75x1@8
77,5x1@8
77,5x1@8.5
60x5
Frontböj:
60x5
60x5
60x5
60x5
Marklyft:
80x10
80x10
80x10
80x10
3 set enbenslårcurl
3 set benspark -superset- hängande knälyft 3 set
5 set mager -superset- planka 5x60s
rehab
Input:
Ändå rätt gött pass. Tekniken i böjen spökade lite idag. Kände inte riktigt att jag fick till det förrän jag lekte med singlarna. Tränade djup & spänning - gick bra. På AMRAP settet var nog alla böjar strax under parallel, de första ATG så klart, finns en del filmer uppe på instagram. . Femmorna efteråt vart jobbiga som fan. Efter deloadveckan kommer jag påbörja det andra schemat, det känns bäst. Och det är självfallet inspirerat av den bästa av de bästa - Tankoovich. Ja jag är ett fan. Lol
|
Senast redigerad av Ozziking den 2015-05-21 klockan 16:50.
|
|
|
2015-05-21, 16:56
|
|
Registered User
|
Just det. Gårdagens käk tänkte jag posta:
Frukost:
En stor tallrik fil med cornflakes, havregryn, hallon & kanel
2 rullmackor med messmör/philadelphiaost, skinka och gurka
1 stor banan
1 sked fiskolja
Lunch:
Couscoussallad + 2 knäckebröd med smör
pannkakor med äppelmos och kanel
1 proteinshake
middag:
En stor tallrik med lax, potatis & spenatsås samt färsk sparris!
3 rullmackor med messmör och gurka
riskakor
Kväll:
En stor tallrik gröt (3 DL gryn) med mjölk, keso & blåbär
riskakor
1 äpple
Övrigt: Nötter som jag smånasslat på under dagen.
minst 160g protein och runt 4k!
|
|
|
|
2015-05-21, 17:07
|
|
Registered User
|
|
|
|
|
2015-05-21, 17:27
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av anemon
Bra militärpressar
Föra underkropps passet såg nice ut också, bra markat..
Känner igen att man tänker för mycket, speciellt om man sitter och pluggar mm så kan tankarna glida in på annat.
Fortsätt kämpa bara...
|
Tack!
Hm, när jag pluggar så pluggar jag i alla fall. Sen efter ett tag tappar jag ofta fokus och glider på andra webbsidor, men sen är jag på't efter några minuter igen. Det är mer när jag inte gör någonting eller är väldigt uttråkad som man tänker på träning och så vidare.
Tack detsamma!
|
|
|
|
2015-05-21, 19:33
|
|
Registered User
|
Från skelett till hunk. Ozzikings logg mot en bättre kropp.
Fick till bra ljus och vinklar idag. Bilderna är från snapchat så det är kass kvalité.. Benbilden lades även ut på instagram. Så den är mer skarp.
Vänster biceps mäter ~31 cm
Låren runt 55 cm avslappnade
|
Senast redigerad av Ozziking den 2015-05-21 klockan 19:35.
|
|
|
2015-05-21, 19:47
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2014
|
Nice ju, det tar sig!
|
|
|
2015-05-21, 20:33
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2015
|
Mäter du biceps när du spänner? =)
Bara o kötta på !!
|
|
|
2015-05-21, 21:11
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ajemän
Nice ju, det tar sig! 
|
Lite
Citat:
Ursprungligen postat av missL
Mäter du biceps när du spänner? =)
Bara o kötta på !! 
|
Ja  Får mäta om snart dock, blev inte så bra nu då det var stressigt för skulle till skolan
Tack!
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:42.
|

|