2015-05-14, 15:32
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av anemon
Bra frontböjar, du är stark där. Tycker det är skit svårt m dom. Övar med stång nu o det tar bara av att öva o försöka få in tekniken tycker jag.. ☺
|
Fortsätt så! Det gäller att håla anspänning från när du unrackar och rackar tillbaka stången.
|
Ozziking lyfter och tränar på
/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
|
|
|
2015-05-15, 14:01
|
|
Registered User
|
Överkropp: 120 min
10 min x-trainer
uppvärmning för axlar/överkropp (Shoulder dislocations -superset- häng i chinsrack, 3 set utåtrotationer 3 set innåtrotationer & 3 set upp/ned rotationer).
V-bar pull-ups: 120s vila
kv x5
kv x5
kv x5
kv x5
kv x~5
Militärpress C4W3:
20x8
30x5
35x3
37,5x4 RPB +1 rep 
35x5
35x5
35x5+1 (lite push) Rpb
Bänkpress:
20x15
30x10
40x6
55x5
55x5
55x6 rpb
50x9+2 (torka handsvett).
Hantelrodd: rpb
32,5x~12
32,5x~12
32,5x~12
27,5x15
Dips:
Kv x~10
Kv x~10
Kv x~10
Flies, svag lutning: PB
12,5x~12
12,5x~12
10x15+7
Superset armar
Superset axlar
2 set db pullovers & lite mer armar.
Input:
Hann inte med att utföra rörlighetsträningen för knäböj, behövde hem och fixa lite inför jobbet ikväll. Lite segt pass, men skönt med lite personbästan. Måste införskaffa magnesium för min handsvett. dipsen blir lidande och bänken.
Nästa vecka blir deload vecka, men jag tänkte faktiskt inte deloada så mycket, för jag känner mig mycket svagare tills nästa cykel annars. Och deloaden kommer främst ske i basövningarna i så fall. Kanske är dumt dock.. Får tänka på det.
Höras!
|
Senast redigerad av Ozziking den 2015-05-15 klockan 14:03.
|
|
|
2015-05-15, 15:05
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2014
|
Bra militärpressar man ☺ resten också för den delen ☺
|
|
|
2015-05-15, 15:18
|
|
Längtar till jul.
Reg.datum: Nov 2008
|
Om du ska köra deload, kör tvåor upp till 80% sedan singlar upp till 90-95% av ditt träningsmax (det är väl wendler du kör i basövningarna?). Det är en bra variant för att fortfarande hålla nere intensiteten men ändå behålla viktvanan
Riktigt bra pass!
|
|
|
|
2015-05-16, 09:24
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av anemon
Bra militärpressar man ☺ resten också för den delen ☺
|
Tack kompis!
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf
Om du ska köra deload, kör tvåor upp till 80% sedan singlar upp till 90-95% av ditt träningsmax (det är väl wendler du kör i basövningarna?). Det är en bra variant för att fortfarande hålla nere intensiteten men ändå behålla viktvanan
Riktigt bra pass!
|
Tack!
Hm, det lät intressant. Har du något tips om hur du skulle kunna lägga upp det? Det lär ju bli en del set då i alla fall.
Ska det vara 80, 90-95% av WTM då menar du eller av mitt träningsmax?
|
|
|
|
2015-05-16, 09:29
|
|
Längtar till jul.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking
Tack!
Hm, det lät intressant. Har du något tips om hur du skulle kunna lägga upp det? Det lär ju bli en del set då i alla fall.
Ska det vara 80, 90-95% av WTM då menar du eller av mitt träningsmax?
|
Det ska vara av ditt träningsmax.
Det behöver inte bli så många set. Uppvärmning, sedan stegar du med 2 or 70%, 75%, 80%. Singlar 85, 90, 95%. Det behövs inte så jättelång vila mellan seten.
|
|
|
|
2015-05-16, 09:51
|
|
Registered User
|
Citat:
Det ska vara av ditt träningsmax.
Det behöver inte bli så många set. Uppvärmning, sedan stegar du med 2 or 70%, 75%, 80%. Singlar 85, 90, 95%. Det behövs inte så jättelång vila mellan seten.
|
Låter som en variant. Får se hur det känns, ibland kan det vara schysst med lite pump osså
|
|
|
|
2015-05-16, 09:58
|
|
Registered User
|
Efter en relativt tuff arbetskväll är man rätt mör i bene har jag märkt.
Har i alla fall käkat en grym frukost och ska nu pimpla min kaffe och sen är jag nog redo för böj & sumo-mark!
Gjorde förresten en gainer igår som jag kunde svepa på kvällen. Det var riktigt fint, blev mätt faktiskt. Mannagryn är dock godare i grötform. Mixade:
1 banan
1 dl mannagryn
1 dl vaniljcasein
3 dl mjölk
+ en näve hallon & 1 tsk kanel samt 1tsk kakao
Till det en stor näve cashewnötter/sötmandlar
|
Senast redigerad av Ozziking den 2015-05-16 klockan 09:59.
|
|
|
2015-05-16, 10:51
|
|
Banned User
Reg.datum: Nov 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking
Efter en relativt tuff arbetskväll är man rätt mör i bene har jag märkt.
Har i alla fall käkat en grym frukost och ska nu pimpla min kaffe och sen är jag nog redo för böj & sumo-mark!
Gjorde förresten en gainer igår som jag kunde svepa på kvällen. Det var riktigt fint, blev mätt faktiskt. Mannagryn är dock godare i grötform. Mixade:
1 banan
1 dl mannagryn
1 dl vaniljcasein
3 dl mjölk
+ en näve hallon & 1 tsk kanel samt 1tsk kakao
Till det en stor näve cashewnötter/sötmandlar

|
Gainer? Snarare en random fruktdryck.
I med 2-3 matskedar socker.
|
|
|
2015-05-16, 12:52
|
|
Registered User
|
Skitpass. Det började OK men kändes oskönt i benet vid sumo-marklyften och jag fick inte upp de vikter jag ville/hade innan. Frontböjen hade jag inte mycket kontakt i, den var mest flåsig. Omotiverande. :/
Uppvärmning osv
Pausböj 65x4x5 120s vila
Frontböj 50x4x12 60s vila
Sumo-mark 105x1, 100x~6 90x3x6
Hamstrings:
Sittande lårcurl m 3-4s excentrisk fas 3*15 -superset- högrep rakmark m hantlar 3*25-35
Rehab
Underarmscurls 2 dropset
|
|
|
|
2015-05-16, 14:45
|
|
Registered User
|
Funderar även på att göra lite "periodisering" efter deloaden. Men bara lite.
Hinner inte stretcha klokt idag heller. fan.
|
Senast redigerad av Ozziking den 2015-05-16 klockan 14:46.
|
|
|
2015-05-17, 16:53
|
|
Registered User
|
Idag har psyket svikit mig, optinojornas söndag. Så jag bestämde mig för att skriva av mig dom i hopp om att de ska lämna skallen.
Tänker på träningen, kommande deloadvecka som jag inte alls ser fram emot och funderar på att hålla mig till mer byggarinriktat denna vecka (8-15) för att behålla viktvana och fortfarande känna att jag tränar. Osså lite om jag borde byta ut/ändra lite i schemat för periodiseringens skull samt om sommarträning med jobb osv.
Har känt mig extremt liten senaste dagarna och det är lite omotiverande och nedstämmande, men jag får inte glömma varför jag började. Känns som om benen knappt tagit sig och då tänker jag på om jag tränar för hårt i förhållande till återhämtningen eller om jag tränar för lite fortfarande, eller om jag bara har för lite tålamod. Tålamod!! Gah.
... Och så har jag idag tänkt mycket på kosten, främst på kolhydratshållet. Jag har släppt på tyglarna men jag känner ändå att jag inte vill få i mig för mycket fibrer då min kagge inte pallar det, men ibland är man så sugen på havregrynsgröt och potatis och något annat än vitt rostbröd & jasminris. Min skalle vill idag inte förstå "Men käka det bara" då jag vet att jag kommer få konsekvenser imorgon & på tisdag (Hård i magen).
Sen så vill jag gärna få in mer fullkornsprodukter då jag känner ett mycket stabilare blodsocker och energiflöde samt att det är väldigt gott. Men nä. fibrer. Känns fortfarande inte så jävla bra att bara käka pågens roast'n toast, cornflakes, mannagryn och jasminris som kolhydratskällor.
Suck.
Tack & hej leverpastej.
|
|
|
|
2015-05-17, 17:02
|
|
Längtar till jul.
|
Vill du behålla viktvana under deload så bör du inte ligga på 15 reps. Då bör du istället ligga på vikter nära ditt max, men med mindre reps. Tanken med deload är ju som sagt att det ska vara en bra bit ifrån fail, men ändå en viss intensitet. Ska du då upp i 15 reps så lär du ju ligga kring 40-50% av din vikt och det är mer troligt att vikterna nära max känns tyngre efter deloaden.
Det är ju inte fasligt mycket fibrer i potatis. 2g per 100g potatis. Gör mos på 500g potatis, mjölk, mycket smör. Ät lingonsylt+sås eller ketchup till. Köp felix potatismos annars, släng i smör. Mindre fibrer, men fortfarande mos, om än inte riktigt lika gott som hemgjort.
Pasta är ju en bra kolhydratskälla utan massor av fibrer.
Om du äter havregryn, potatis/ris (variera dag till dag) och pasta, så lär det ju inte bli överdrivet med fibrer. Fyll ut portionerna med bröd, banan, fet mjölk, sylt, sås etc.
|
Senast redigerad av StarkaUlf den 2015-05-17 klockan 17:07.
|
|
|
2015-05-17, 17:08
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2013
|
Vill du inte deloada så skit i det då... gör det du känner för att göra, träning ska va kul.
Ursprungligen postat av mangemani
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
|
|
|
|
2015-05-17, 17:56
|
|
Registered User
|
Citat:
Vill du behålla viktvana under deload så bör du inte ligga på 15 reps. Då bör du istället ligga på vikter nära ditt max, men med mindre reps. Tanken med deload är ju som sagt att det ska vara en bra bit ifrån fail, men ändå en viss intensitet. Ska du då upp i 15 reps så lär du ju ligga kring 40-50% av din vikt och det är mer troligt att vikterna nära max känns tyngre efter deloaden.
Det är ju inte fasligt mycket fibrer i potatis. 2g per 100g potatis. Gör mos på 500g potatis, mjölk, mycket smör. Ät lingonsylt+sås eller ketchup till. Köp felix potatismos annars, släng i smör. Mindre fibrer, men fortfarande mos, om än inte riktigt lika gott som hemgjort.
Pasta är ju en bra kolhydratskälla utan massor av fibrer.
Om du äter havregryn, potatis/ris (variera dag till dag) och pasta, så lär det ju inte bli överdrivet med fibrer. Fyll ut portionerna med bröd, banan, fet mjölk, sylt, sås etc.
|
Därför tänkte jag att jag kan träna på men hålla mig längre från failure bara. Eller inte deloada alls. Men det känns lite sådär eftersom det är ju ändå ett bra schema, då kanske man borde följa det lilla som man följer
men på 500g potät har man ändå 10g, sen vill (eller måste) man käka ett gäng mackor och man har gärna lite grönsaker till t.ex. Och då är man uppe på 15-20g
Jag har käkat jasminris & pågen rostbröd nu bara för att kunna äta en näve al-bran flingor & lite frukt & grönsaker till måltiderna utan att överstiga 40g fibrer liksom. Jag suktar efter en fet tallrik havregrynsgröt och ugnsstekta rotsaker.
Men jag ska nog inte tänka för mycket på det bara, men fortfarande, jag vill ju kuna skita..  Skönt att diskutera med någon, tack.
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez
Vill du inte deloada så skit i det då... gör det du känner för att göra, träning ska va kul.
|
Sant.
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:15.
|

|