2015-05-09, 08:41
|
|
Make Sweden great again
Reg.datum: Nov 2009
|
i vilket syfte tränar du och för vems skull?
|
|
|
2015-05-09, 09:32
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av Wipflash
i vilket syfte tränar du och för vems skull?
|
Hallådär!
Jag tränar enbart för min egen skull i syfte om att få en hälsosam atletisk kropp som jag känner mig bekväm med, och i med detta har jag en del styrkemål. Sen är det så attans kul att träna också. Nästan lite för kul ibland.
|
Ozziking lyfter och tränar på
/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
|
|
|
2015-05-09, 12:48
|
|
Längtar till jul.
Reg.datum: Nov 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking
Nej det har inte loggats så mycket sådant. Känns bara inte helt bra bra att äta sånt. Då jag hellre uppskattar mat. Men som du sa, lite snabbkäk då och då får jag börja med!
Indiskt var ju längesen!
!
|
Precis, det behöver ju inte vara ofta, men det kan vara skönt för skallen att få dra i sig något sådant någon gång då och då  T.ex att man kanske drar på en restaurang en gång i månaden, någon fredag eller lördagkväll osv.
Fortsätta köra hårt! Alla framsteg är bra framsteg
|
|
|
|
2015-05-09, 13:30
|
|
Registered User
|
Lite Träningslogg:
Citat:
Överkropp igår: Hann inte med hela passet p.g.a tidsbrist till jobb osv. Ska egentligen ha vilodag här som planerat men vart upptagen även idag så det fick bli så. Jag gjorde något dumt när jag körde mage (utrullningar) i vänstra axeln. Det gör ont och ömmar om jag t.ex. Kör latsdrag (excentriska fasen, när man "stretchar ut"). Kanske har sträckt något? Har fått en del muskelknutar i ryggen på sistone... Ska snart till naprapat..
Lutande hantelpress 4 set (3 tunga, 1 medel)
Sittande axelpress 4 set (3 tunga, 1 medel)
Bröstflies 3 set -superset- bent-over rear delt row 3 set
Kabelrodd 3 set -superset- Armhävningar 3 set*failure
Breda latsdrag 3 set
Upright rows 3 set -superset- sidolyft 3 set
Pullovers 2 set
Cable-flies 2 set
|
Citat:
Armar imorse:
10 min x-trainer
100 reps bi/tri med ez-stång (35, 35, 30 - ingen vila, superset).
Smalbänk 3*10 -superset- Hammercurls 3*10
Alt. DB-curls 3*8-12 -superset- skullcrush m. hantlar 3*10
Preacher curls 3*8-10 -superset- rope-pushdowns 3*15-18
Kronlyft 105x4x5 PB
2 dropset omvända curls
|
Kommer lägga fokus på armar ett tag. Fyfan vad jag skäms över dom och brösten. Usch.
Idag har jag en ganska dålig dag psykiskt, förutom vid träningen. Känner mig småfet och smalfet och liten, ser lite ut som om jag har bulkat skitkasst. Gick ju även cat-walken idag för carlings, det kändes inte bra, alls. Lite ovana med kläder och håret var åt skogen, sen på allt detta kroppen som inte känns toppen.
Nya tag imorgon, nu ska jag äta.
DAGENS TIPS:
Nya ramlösa med lime-flädersmak. Underbar!
|
|
|
|
2015-05-09, 15:17
|
|
Banned User
Reg.datum: Nov 2010
|
Citat:
Lite Träningslogg:
Kommer lägga fokus på armar ett tag. Fyfan vad jag skäms över dom och brösten. Usch.
Idag har jag en ganska dålig dag psykiskt, förutom vid träningen. Känner mig småfet och smalfet och liten, ser lite ut som om jag har bulkat skitkasst. Gick ju även cat-walken idag för carlings, det kändes inte bra, alls. Lite ovana med kläder och håret var åt skogen, sen på allt detta kroppen som inte känns toppen.
Nya tag imorgon, nu ska jag äta.
DAGENS TIPS:
Nya ramlösa med lime-flädersmak. Underbar!
|
Du behöver ingen specialträning eller prioritering, du behöver 15kg i kroppsvikt. Under de 1.5 åren du tränat, har du tränat både brösten och armarna minst 50-60 gånger så du kan nog räkna ut att det inte är träningen som det är fel på.
Det är avsaknad av muskler, inte för mycket fett. För tusende gången, jag ser trefalt så hård ut nu än jag gjorde när jag började träna. Då vägde jag 54kg, idag mer än 20kg tyngre. Återigen är lösningen på ditt livs problem 15kg i kroppsmassa.
Här får du några mål, du ska ligga i; i slutet av Juni så:
1. Ska du bänka 80kg
2. Väga 70kg
3. Ha 35cm i armomkrets.
4. Ta 110kg i knäböj
Jätteläskiga mål? Nej. nu får du börja träna, på riktigt. Allt innan har bara varit på låtsas, börja om och kom in i träningen med en ny approach. Träna hur fan du vill med vilket schema du vill hur många reps du vill hur många set du vill, men drick dina gainers varje och pusha varje dag så ska det inte bli några problem. Lycka till
Senast redigerad av Latissimus Dorsi den 2015-05-09 klockan 15:20.
|
|
|
2015-05-09, 15:23
|
|
Make Sweden great again
Reg.datum: Nov 2009
|
kan du länka någon bild/bilder på en målfysik som du strävar efter ozzi
|
|
|
2015-05-09, 15:45
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av Latissimus Dorsi
Du behöver ingen specialträning eller prioritering, du behöver 15kg i kroppsvikt. Under de 1.5 åren du tränat, har du tränat både brösten och armarna minst 50-60 gånger så du kan nog räkna ut att det inte är träningen som det är fel på.
Det är avsaknad av muskler, inte för mycket fett. För tusende gången, jag ser trefalt så hård ut nu än jag gjorde när jag började träna. Då vägde jag 54kg, idag mer än 20kg tyngre. Återigen är lösningen på ditt livs problem 15kg i kroppsmassa.
1. Ska du bänka 80kg
2. Väga 70kg
3. Ha 35cm i armomkrets.
4. Ta 110kg i knäböj
Jätteläskiga mål? Nej. nu får du börja träna, på riktigt. Allt innan har bara varit på låtsas, börja om och kom in i träningen med en ny approach. Träna hur fan du vill med vilket schema du vill hur många reps du vill hur många set du vill, men drick dina gainers varje och pusha varje dag så ska det inte bli några problem. Lycka till 
|
Så jävla bra skrivet. Behöver inte säga något mer. Ät en pizza & en ben jerry ikväll. De ska jag.
|
|
|
2015-05-09, 15:48
|
|
Powered by Grynkorv
Reg.datum: May 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av tankoovich
Så jävla bra skrivet. Behöver inte säga något mer. Ät en pizza & en ben jerry ikväll. De ska jag.
|
Jag med! Ärlig
Kommigen Ozzi häng med och gör som vi! En gång iallafall
|
|
|
2015-05-10, 09:02
|
|
Registered User
|
Jobbade mellan 17.00 och 01.30.. Utan någon rast.
Fick käka mitt kvällsmål medans jag diskade osv. Nä, det kändes inte helt hundra alltså.. Skulle varit kvar till minst 2 om inte en kille hjälpte mig att städa..
Sen vaknar man tidigt och känner sig lite stressad.
Ingen bra dag hittills.. Får se hur det känns efter träningen.
|
|
|
|
2015-05-10, 09:08
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av tankoovich
|
Citat:
Ursprungligen postat av Aliaas
Jag med! Ärlig
Kommigen Ozzi häng med och gör som vi! En gång iallafall 
|
Sorry, hade inte tid igår. Fick en god pasta på jobbet i alla fall.
Citat:
1. Ska du bänka 80kg
2. Väga 70kg
3. Ha 35cm i armomkrets.
4. Ta 110kg i knäböj
|
Jag menar självfallet i samband med viktuppgången.
Tränat på låtsas... Ouch.
|
|
|
|
2015-05-10, 09:40
|
|
Banned User
|
Är målen rimliga?
|
|
|
2015-05-10, 10:13
|
|
Banned User
|
Citat:
Sorry, hade inte tid igår. Fick en god pasta på jobbet i alla fall.
Jag menar självfallet i samband med viktuppgången.
Tränat på låtsas... Ouch.
|
Jag har inte ökat i styrka på typ 1.5 år. Jag har också mina brister så oroa dig inte  Det som dock oroar mig nu är att när jag kollar tillbaka i journalen ser jag att du tränar på samma vikter idag som i oktober förra året. Så träna på låtsas svider som in i helvete och är elakt men vad ska man säga. Någon får ha den roliga uppgiften att ge de dåliga nyheterna.
|
|
|
2015-05-10, 10:30
|
|
Registered User
|
Citat:
Är målen rimliga? 
|
Citat:
Jag har inte ökat i styrka på typ 1.5 år. Jag har också mina brister så oroa dig inte  Det som dock oroar mig nu är att när jag kollar tillbaka i journalen ser jag att du tränar på samma vikter idag som i oktober förra året. Så träna på låtsas svider som in i helvete och är elakt men vad ska man säga. Någon får ha den roliga uppgiften att ge de dåliga nyheterna.
|
Jo. Det är ju så  Hehe, nej men klart det svider lite, men man inser även faktum.
Om målen är rimliga.. Jag vill svara ja, men jag har för tillfället lite för mycket i skallen för att kunna ge ett klokt svar. Jag säger nja till juni. men till juli/augusti - förhoppningsvis. Jobbet var mycket mer krävande än jag trodde att det skulle vara, så det lär bli lite förhinder.
..Jag har lust att bara skriva ur mig det jag tänker för att få support att få till tankarna i rätt banor som ibland kan gå några omvägar. Men jag vågar inte riktigt, för det känns som om folk kommer tappa hoppet och bara lämna mig i sticket om jag gör det. Och det är nog det minsta jag behöver just nu då ni är de enda som faktiskt ger mig stöd och vet vad det är jag pratar om.
Jag tänker för mycket.
|
Senast redigerad av Ozziking den 2015-05-10 klockan 10:37.
|
|
|
2015-05-10, 14:54
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2015
|
Citat:
1. Ska du bänka 80kg
2. Väga 70kg
3. Ha 35cm i armomkrets.
4. Ta 110kg i knäböj
|
Lyssna på den här mannen ozzi!!!!! Jag va som dig när jag va skitsmal, vågade ej gå upp men när man väl kmr in o the Game så trivs man som fan  jag vill tom va några kg tyngre nu men har en plan att gå efter men till höst då ni 
Fast öka maten sakta för annars kan man lätt tapp matlusten! O förfan ät ej mättande saker som kvarg o potatis o skit om du lätt blir mätt!
|
|
|
2015-05-10, 15:47
|
|
Registered User
|
Mår bättre nu efter ett pass. Lite trött men ska bli skönt att få gå och spela musik för att sedan ta tag i studierna. Hoppas jag hinner stretcha lite.
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:08.
|

|