2015-05-04, 21:19
|
|
Banned User
Reg.datum: Nov 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Latissimus Dorsi
Nybörjargains är återigen inte tidsberoende, utan det beror på din kroppssammansättning. Om du går upp 12-15kg till, då blir det tuffare att öka i muskler och styrka. Du gör bättre ökningar i styrka, men du har fortfarande lite kvar till att progressivt bomba nya PBn varje pass som man gör när man är ny. Vilket du ändå gör, men våga ta nästa steg. Smäll på några extra 2.5or här och där och lyft bara skiten.
Får även dåliga vibbar när jag ser dig lägga upp en bild på några ådror på underarmen och titulera det som ''progress'' och ''gains''. Fram med måttband, våg, och grinda stenhårt i gymmet. 100 i bänk, 40 cm i armar och 75kg i kroppsvikt är ''gains'' och bra mål att sträva efter. Du vill förhoppningsvis bygga muskler, inte deffa. Köp den förbannade jävla gainern, en gång till. Jag fattar för mitt liv inte varför du inte gör det. Att våga gå upp i fett och tappa lite former är definitivt en del av resan mot att bli helt frisk. Det är inte meningen att du ska bli mer definierad vilket du tror, utan du kommer tappa en del när du lägger på dig muskler och lite fett. Ingen har någonsin fegbulkat sig på kaloribalans till en stor fysik, det händer inte. Du måste våga göra det helhjärtat, för i dagsläget känns det extremt halvhjärtat och mycket spel för gallerierna.

|
Håller delvis med dig.
Han behöver verkligen inte grisbulka, men han bör släppa lite på sina spärrar och försöka lägga sig på ett högre intag.
Och ja, träna så det blir brunt i brallan.
Men framförallt äta äta äta, och äter han rätt så kommer det förhoppningsvis inte bli någon större mängd fett.
Som jag skrev tidigare, han är ung och har såpass mkt testo som kommer hjälpa honom till att bygga muskler, och hålla sig i bra form.
Han har liksom verkligen inget att förlora. Enligt mig.
Och ja, att ha lite ådror här och där är inget som har med en speciell fysik att göra.
Det har vilken smalfet/tanig kille som helst, som mig tex....
Jag har ändå lyckats lägga på mig en del massa på dom 2,5 år som jag tränat. Men skulle lätt kunna placera dit 10 kg till.
Men just nu tar jag det långsamt.
Men det är ändå högre intag, och det där jävla grind'et som gäller.
Varje jävla dag.
Det är nästan så jag tycker att du skulle skaffat dig en coach unge man
|
|
|
2015-05-04, 21:36
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2015
|
Citat:
Ursprungligen postat av jflycore
Får jag fråga varför?
Om vi säger så här då.
Att lyfta 100 kg, 6 gånger. Eller att lyfta 65 kg, 10 ggr.
Vad är styrka?
Varför ska man vara stark genom att lyfta tungt fåtal ggr, istället för att göra vikten tung genom fler repetioner?
Vart ligger det dessutom flest skador?
|
Jag förstår hur du tänker men tycker ändå man ska ha en bra grund innan man satsar på byggning. Vem är platt(bröstad) när den bänkar 100 kg ändå? Man kommer vinna mer på o ha en bra grund först... Man får mer muskler ju starkare man är. alla bodybuilders är sjukt starka. De byggde upp en bra grund innan de började bygga. Men man ska göra som man själv tycker o är roligast ändå. Ser många killar på gymmet som står o kämpar med sina bebisvikter (de kör typ ett typiskt byggarschema) o det är knappt Ngn skillnad på många av de... Så om de bara tränat upp styrkan först så skulle det ha hänt lite grejer.
|
|
|
2015-05-05, 16:27
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2013
|
Dagens sjuka underkroppspass! - 120 minuter, isch
30 min uppvärmning
Marklyft:
Uppvärmning:
20x12
50x6
60x4
70x2
Arbetsset: 90s vila
90x5
90x5
90x5
90x5
90x12 @8 PB
Knäböj: 90-120s vila
70x5
70x5
70x5
70x5
70x5
Benpress: 60s vila PB
160x12
160x12
160x15
100x25
3 set lårcurl
3 set enbensspark
5 set vader superset 5 set maghjul
2 rehabiliteringsövningar
Input:
Jävlar vilket sick pass! Böjen kändes lite lättare, men det känns som om det är lite osymmetriskt d.v.s att jag pressar lite mer med höger ben än vänster ben. Men det gick i alla fall bra. Men är lite fast i böjen.
Marklyften var otroligt lätta. Vad hände? Förra veckan kändes 87,5x6 som en @9 :a och nu en 12:a på 90 kändes som en @8 :a? Skulle lätt gjort 15 reps. Men stannade för att jag blev så glad.
Rehaben hålls nu till 2 övningar. Enbensrakmark och bulgariska splitböj. Det känns bra än så länge.
Till er som diskuterat här i tråden har jag inte så mycket att säga. Jag kör helhjärtat och ser små resultat, varav vaskuläriteten är ett av dem. Men jo, jag måste erkänna att jag gärna fastnar och säkert skulle få bättre om jag skulle köra på. Jag vet inte varför jag inte kör? Jag känner mig inte rädd för att förlora lite definition, det är ett faktum (undantag för tanko lol ) när man bygger. Det är bara att jag vänjer mig och inte känner för att öka förrens jag liksom typ stagnerar. Kanske är en dålig metod. Men ja. Hulabandula typ
|
Ozziking lyfter och tränar på
/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
|
|
|
2015-05-05, 17:02
|
|
Registered User
|
Oftopic, jobb.
Blev inkallad för "provjobb" fredag & lördag kväll där jag kommer bli anställd. Min arbetsgivare sa att det var för "att visa vad jag går för". Dock så ska jag enligt avtal få lön för allt arbete jag utför och att det inte finns något som heter att "provjobba". Skickade ett mail till honom och hoppas nu att jag inte blir kickad... Nervös as fuck. Kändes ovärt
|
|
|
|
2015-05-05, 18:29
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2013
|
Resturangbranschen är full av fulingar, framförallt när det gäller saker som facket tar hand om i vanliga fall. Genom att du står upp för dig och säger att du inte tänker provjobba gratis gör du resten av Sveriges resturanganställda en tjänst.
Men du riskerar att bli av med jobbet.
|
|
|
2015-05-05, 19:06
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Slippy
Resturangbranschen är full av fulingar, framförallt när det gäller saker som facket tar hand om i vanliga fall. Genom att du står upp för dig och säger att du inte tänker provjobba gratis gör du resten av Sveriges resturanganställda en tjänst.
Men du riskerar att bli av med jobbet.
|

|
|
|
|
2015-05-05, 19:11
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2012
|
Jag hoppas för din skull, och tror, att han menar att du får betalt för det jobbet du kommer utföra även om han kallar det att du "visar vad du går för". Innan du blir mer fast anställd vill de ju gärna se hur du för dig och hur det går när du ska jobba. Så skulle jag uppfatta det iallafall!
|
|
|
2015-05-05, 19:17
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av HMS Laestander
Jag hoppas för din skull, och tror, att han menar att du får betalt för det jobbet du kommer utföra även om han kallar det att du "visar vad du går för". Innan du blir mer fast anställd vill de ju gärna se hur du för dig och hur det går när du ska jobba. Så skulle jag uppfatta det iallafall!
|
Jag förstår det också. Men tyvärr var det inte fallet. Förstår dock att han vill veta huruvida jag jobbar, och kan acceptera det.. Men om man ska följa fackets regler så...
Såhär skrev min arbetsgivare:
Citat:
"För provjobbar timmarna brukar det vara så att det inte betalas ut någon lön då det är upp till dej om du vill visa vad du går för, men vi delar alltid lika delar på ev drix på ALLA som jobbar! Hoppas det känns ok för din del! Vet inte hur andra gör men så har vi gjort med alla som har provjobbat!"
|
|
Senast redigerad av Ozziking den 2015-05-05 klockan 19:19.
|
|
|
2015-05-05, 20:10
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2013
|
Det är sådant här som gör att jag hatar resturangbranschen och aldrig skulle kunna tänka mig att jobba där. Hur som haver det väl lika bra att du sväljer din stolthet och provjobbar gratis så att du har en chans att få jobbet. Tyvärr är det "fel" på ett större plan, eftersom att det bara gör så att skitbranschen kan fortsätta hunsa med folk. Men det finns fler människor än det finns jobb, bara att svälja skiten.
|
|
|
2015-05-05, 20:27
|
|
Registered User
|
Yesch.. Konfronterade dock honom på ett snällt sätt och hoppas på positivt respons. Sjuk risky dock då jag gärna hade provjobbat för att få en klok anställning... Kommer göra det i alla fall om det är det han kräver. I need money :P
|
|
|
|
2015-05-05, 21:00
|
|
Registered User
|
Lite käk:
Mål 1: ~30g protein
Kvarg med hallon, nötter & kanel
en dubbelknäcke med messmör
1 frukt
1 stor sked fiskolja
Mål 2, innan träning: ~10g protein
5 riskakor med banan, ägg och skinka
1 glas rismjölk
1 kaffe
Mål 3, efter: ~70g protein
Ris med kallrökt kalkon, stekt majs, lök och spenat & rårivna rödbetor till.
Ketchup, siracha sås
3 skivor bröd med messmör
Pre-säng mål: ~60g protein
1 stor skål mannagrynsgröt med keso, nötter och kanel
1 stor skål med pasta i tomatsås med parmesan, pesto, harricot vert,philadelphiaost och ketchup
1 frukt
~170-175g protein
gains
|
|
|
|
2015-05-06, 06:17
|
|
Registered User
|
Yay! Fick jobbet. Men på fredag är det ingen lön då jag typ endast ska "lära" mig hur det går till av personen som redan arbetar i disken då.  Oh well. Är glad i alla fall.
|
|
|
|
2015-05-06, 07:35
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2011
|
Egentligen ska du förstås ha lön ändå men jag förstår att du inte vill tjafsa om det. Kollektivavtal är bra grejer.
|
|
|
2015-05-06, 07:36
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2011
|
Och grattis förstås!
|
|
|
2015-05-06, 07:46
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av andeem
Egentligen ska du förstås ha lön ändå men jag förstår att du inte vill tjafsa om det. Kollektivavtal är bra grejer.
|
Citat:
Ursprungligen postat av andeem
Och grattis förstås! 
|
Ja, det känns lite risky. Får förmodligen lön redan andra jobbpasset..
Dock sa han att de inte följer kollektivavtal men inte heller betalar mindre än vad som är satt av facket... Men Facket är väl kollektivavtal ..?  
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:44.
|

|