Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-05-03, 10:38   #1246
Ozziking
Registered User

Ozzikings avatar

Reg.datum: Jul 2013
Lite mat och vaskuläritet!

Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-03, 11:38   #1247
Slippy
Registered User

Reg.datum: Sep 2013
Finns det någon anledning till de höga repsantalen på marklyften? Du lär ju kunna få upp bra mycket högre vikter?
Slippy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-03, 13:09   #1248
Ozziking
Registered User

Ozzikings avatar

Från skelett till hunk. Ozzikings logg mot en bättre kropp.

Japp! Rehabilitering av ett ben som skadades av tunga marklyft. Så vågar inte gå på för hårt med tyngden, men högre reps går bra. Efter sommaren kommer jag nog köra lägre, men har irriterat det för många gånger av tunga mark osv så vill försäkra mig om ett starkare ben än sist :-)

Kör dock 5:or på ett av passen :-)

Senast redigerad av Ozziking den 2015-05-03 klockan 13:16.
Gammal 2015-05-03, 14:21   #1249
Ozziking
Registered User

Ozzikings avatar

Dagens energigivande endorfinpass!

35 min x-trainer (While watching clone-wars )

5x10 boxhopp -superset- 5x10 Kettlebell swings
5x10 Frivändningnar -superset- 5x1 min hopprep
5x10 Burpees -superset- 5x10 medicinboll touch'n press

6 set vader
3 superset traps
5 superset mage

Input:

Awesome! Svetten bara rann och nu mår man så jäkla bra! Gött!
För de som undrar vad Medicinboll touch'n press är så är det när man tar en medicinboll, touchar i marken och pressar som en militärpress.

Gammal 2015-05-03, 14:31   #1250
anemon
Registered User

Reg.datum: Jul 2014
Kör du 4 styrke pass i v plus extra som idag med över/under kropp? 2 på 1 av 2 på pluss extra på det eller hur ser det ut? bara nyfiken
anemon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-03, 14:36   #1251
Ozziking
Registered User

Ozzikings avatar

Citat:
Ursprungligen postat av anemon Visa inlägg
Kör du 4 styrke pass i v plus extra som idag med över/under kropp? 2 på 1 av 2 på pluss extra på det eller hur ser det ut? bara nyfiken
nää kör lite efter vad jag kan. Beroende på hur mycket skola jag har osv. Men försöker med 5 styrkepass i veckan & 1 lite mer pulshöjande (som idag) och 1 vilodag.

varierar mellan 3 överkroppspass & 2 under & vice versa (3 under & 2 över).

Gammal 2015-05-03, 14:40   #1252
anemon
Registered User

Reg.datum: Jul 2014
Aa ok. Låter bra. Skönt att köra 1 pass som idag va där du inte belastar kroppen tungt va?
anemon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-03, 14:49   #1253
Ozziking
Registered User

Ozzikings avatar

Citat:
Ursprungligen postat av anemon Visa inlägg
Aa ok. Låter bra. Skönt att köra 1 pass som idag va där du inte belastar kroppen tungt va?
Japp! Det är skönt att få lite variation, då är man redo för nya tag liksom. Dessutom blir jag jävligt pigg av dessa pass. Så det har bara gynnat mig hittills. Men det kräver även att jag kompenserar den förbrända energin!

Gammal 2015-05-04, 13:54   #1254
Ozziking
Registered User

Ozzikings avatar

Överkropp A:

10 min x-trainer
axeluppvärmning

Bänkpress: C4W2:
20x15
30x10
40x5
45x3
50x3
55x7 RPB
60x3
60x3
50x10

Skivstångsrodd: PB
52,5x8
52,5x8
52,5x8
52,5x~11

Militärpress:
20x8
35x5
35x5
35x5
32,5x5+1 push

Smala latsdrag: PB
52x8
52x8
52x8
52x8

Dips: PB
Kv+8,75kg x5
Kv+8,75kg x5
Kv+8,75kg x5
Kv x5

3 set Cable-flies
3 superset armar
3 superset axlar (sidolyft, rear delts)
Canditoböj 5*5

Input:
Nais pass! Dipsen vart jäkla tunga men upp kom jag! . 2:a 3:an i bänken vart lättare än första. Så det går framåt!

Gammal 2015-05-04, 14:34   #1255
jflycore
Banned User

Reg.datum: Nov 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Viktupdate senaste 3 dagarna samt lite satta mål:

Söndag - 64,5kg
Måndag - 65,7kg
Idag - 66kg

Kortsiktiga mål:
Bänk 70x1
Böj 85x1
Mark 100x1
Militärpress 45x1

Långsiktiga mål:
Sluta räkna macros, bli mer "normal".
Överstiga 70kg kroppsvikt.
Bli bättre på att "känna efter".

Styrka (runt hösten/vintern?)
Bänka 75x1
Böja 90x1
Marka 120x1
Militärpressa 50x1
Bra med mål!
Jag är dock förbryllad över att du passat på att göra dina rookie-gainz när du haft chansen.
Jag förstår din livssituation och ditt föredetta sjukdomsscenario, men ett av målen tidigt, borde vara att känna att du är en ny människa och tagit avstånd från den hårda kontrollen du haft på dig själv.
Du är ung, en liten snorunge. Med hela livet framför dig.
Du hade absolut kunnat göra en sjuk resa om du släppt lite på vissa saker inom din träning och kost.
Jag respekterar dina val, och att du ändå velat ta det lugnt och ligga i en viss form.
MEN, du hade kunnat utnyttja ditt egna testo under tiden du är ung nu, och äta äta äta äta, och träna med fokus på att bygga på ett annat sätt, än att lägga fokus på den mängden cardio och styrka.
Det arbetar liksom emot varandra.
Men sure, det är bra att testa sig fram.
Dock så känns det som om dina mål sitter i något annat än både cardio eller styrka.

Påminner lite om mig när jag började iaf.
Kör ditt eget race, men va inte rädd för att ta hjälp av andra som du ser upp till.

Hoppas du når dina mål under året
jflycore är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-04, 19:13   #1256
Ozziking
Registered User

Ozzikings avatar

Citat:
Ursprungligen postat av jflycore Visa inlägg
Bra med mål!
Jag är dock förbryllad över att du passat på att göra dina rookie-gainz när du haft chansen.
Jag förstår din livssituation och ditt föredetta sjukdomsscenario, men ett av målen tidigt, borde vara att känna att du är en ny människa och tagit avstånd från den hårda kontrollen du haft på dig själv.
Du är ung, en liten snorunge. Med hela livet framför dig.
Du hade absolut kunnat göra en sjuk resa om du släppt lite på vissa saker inom din träning och kost.
Jag respekterar dina val, och att du ändå velat ta det lugnt och ligga i en viss form.
MEN, du hade kunnat utnyttja ditt egna testo under tiden du är ung nu, och äta äta äta äta, och träna med fokus på att bygga på ett annat sätt, än att lägga fokus på den mängden cardio och styrka.
Det arbetar liksom emot varandra.
Men sure, det är bra att testa sig fram.
Dock så känns det som om dina mål sitter i något annat än både cardio eller styrka.

Påminner lite om mig när jag började iaf.
Kör ditt eget race, men va inte rädd för att ta hjälp av andra som du ser upp till.

Hoppas du når dina mål under året
Trevligt att du kikar in!

Absolut känner jag mig som en ny människa, oftast. Det är någonting jag fortfarande jobbar med. Det är härligt att äntligen känna alla endorfiner och all glädje på riktigt. Känna att man lever och inte ständigt behöver gå och tänka på mat, träning eller hur jag ska bli mer deffad, även om mat och träning har en stor plats i vardagen.

Jag förstår vad du skriver tror jag, och det du säger är faktiskt en ständig kamp inombords som jag krigar med typ varje dag. Men ändå så vill jag att mina första byggningsår inte ska vara slösaktiga heller, därför tar jag det nog lite lugnare än vad jag borde.
Dock känner jag på mig att det inte kommer hålla i längden, då jag dag för dag släpper tyglarna mer och mer, jag väntar bara på att det ska "smälla". Sen måste jag våga. Det är svårt att våga.

Citat:
Nu blev jag nyfiken. Vill du utveckla?

Citat:
än att lägga fokus på den mängden cardio och styrka.
Mer nyfikenhet! Styrketräning är väl ett måste för att bli stor? eller vad menar du?

Jag tränar dock bara pulshöjande en gång i veckan, och det tycker jag man ska göra i hopp om att bibehålla en relativt god hälsa i alla fall. Kanske inte alla håller med men ja, hjärtat ska hålla många år. Jag tycker det är viktigt.

Juste, en sak till. Vad menar du med detta? Är väldigt trög ikväll

Citat:

Senast redigerad av Ozziking den 2015-05-04 klockan 19:19.
Gammal 2015-05-04, 20:05   #1257
jflycore
Banned User

Citat:

Mer nyfikenhet! Styrketräning är väl ett måste för att bli stor? eller vad menar du?

Jag tränar dock bara pulshöjande en gång i veckan, och det tycker jag man ska göra i hopp om att bibehålla en relativt god hälsa i alla fall. Kanske inte alla håller med men ja, hjärtat ska hålla många år. Jag tycker det är viktigt.

När du postar bilder på din drömfysik, så är det ju inte direkt några styrkelyftare, utan mer fitness/BB-killar som verkar vara ditt mål.
Och då kan det ju vara bättre att lägga fokusen på den sortens träning.
ÄVEN, om du faktiskt kan få till en bra välsvarvad kropp genom styrketräning.

Men ska du träna för styrka, så behöver du ju definitivt mer mat för dina muskler.
Det behöver du ju även såklart för att bygga muskler på annat vis, tex om du skulle gå över till mer volymträning á la BB/Fitness.
Att satsa på mkt mer högreps på lägre vikter.
Skulle absolut säga att det hjälpt mig med min träning och kroppsformande.
Va ju en smal, spinkig kille innan.
Jag började precis som dig, med att hela tiden försöka lyfta tyngre och tyngre. Oftast lågreps.
Visst, jag växte.
Men fick en helt annan kärlek till träningen och se betydligt bättre resultat när jag satsade på högrepsen.
Detta mkt tack vare Marcus Grönroos faktiskt.
Han va/är lite av en förebild just fysikmässigt.
Nu har man ju gått över till att vilja se ut som Frank Zane
Kanske, om typ 10-15 år kanske.... Hehe..

Ah, det är kanon att träna lite cardio.
Det är bra för kroppen.
På alla sätt och vis.
Fick för mig att du körde det betydligt oftare. My bad...

Men du får tänka på att du kommer öka din förbränning, och kcal-balans.
Energi ut, och energi in.

Visst, du har väl gått upp ca 7 kg har jag för mig?
Det är en bra ökning, med säkerligen en del muskler.
Du har ju ökat en del i vissa övningar också.
Så du gör ju inget fel.
Och det är betydligt bättre att öka långsamt och säkert, med tydliga mål.
Istället för att ta genvägar.
Du är som sagt ung, och har mkt tid framför dig.
Så jag kan bara önska dig lycka till
Gammal 2015-05-04, 20:23   #1258
Latissimus Dorsi
Banned User

Latissimus Dorsis avatar

Reg.datum: Nov 2010
Citat:
Trevligt att du kikar in!

Absolut känner jag mig som en ny människa, oftast. Det är någonting jag fortfarande jobbar med. Det är härligt att äntligen känna alla endorfiner och all glädje på riktigt. Känna att man lever och inte ständigt behöver gå och tänka på mat, träning eller hur jag ska bli mer deffad, även om mat och träning har en stor plats i vardagen.

Jag förstår vad du skriver tror jag, och det du säger är faktiskt en ständig kamp inombords som jag krigar med typ varje dag. Men ändå så vill jag att mina första byggningsår inte ska vara slösaktiga heller, därför tar jag det nog lite lugnare än vad jag borde.
Dock känner jag på mig att det inte kommer hålla i längden, då jag dag för dag släpper tyglarna mer och mer, jag väntar bara på att det ska "smälla". Sen måste jag våga. Det är svårt att våga.

Nybörjargains är återigen inte tidsberoende, utan det beror på din kroppssammansättning. Om du går upp 12-15kg till, då blir det tuffare att öka i muskler och styrka. Du gör bättre ökningar i styrka, men du har fortfarande lite kvar till att progressivt bomba nya PBn varje pass som man gör när man är ny. Vilket du ändå gör, men våga ta nästa steg. Smäll på några extra 2.5or här och där och lyft bara skiten.

Får även dåliga vibbar när jag ser dig lägga upp en bild på några ådror på underarmen och titulera det som ''progress'' och ''gains''. Fram med måttband, våg, och grinda stenhårt i gymmet. 100 i bänk, 40 cm i armar och 75kg i kroppsvikt är ''gains'' och bra mål att sträva efter. Du vill förhoppningsvis bygga muskler, inte deffa. Köp den förbannade jävla gainern, en gång till. Jag fattar för mitt liv inte varför du inte gör det. Att våga gå upp i fett och tappa lite former är definitivt en del av resan mot att bli helt frisk. Det är inte meningen att du ska bli mer definierad vilket du tror, utan du kommer tappa en del när du lägger på dig muskler och lite fett. Ingen har någonsin fegbulkat sig på kaloribalans till en stor fysik, det händer inte. Du måste våga göra det helhjärtat, för i dagsläget känns det extremt halvhjärtat och mycket spel för gallerierna.

Latissimus Dorsi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-04, 20:34   #1259
missL
Registered User

missLs avatar

Reg.datum: Apr 2015
Så fina matbilder!!!!

Jfly: tycker att han ändå borde träna upp sin styrka innan han satsar på byggning.

Senast redigerad av missL den 2015-05-04 klockan 20:36.
missL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-04, 21:13   #1260
jflycore
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av missL Visa inlägg

Jfly: tycker att han ändå borde träna upp sin styrka innan han satsar på byggning.
Får jag fråga varför?

Om vi säger så här då.
Att lyfta 100 kg, 6 gånger. Eller att lyfta 65 kg, 10 ggr.
Vad är styrka?
Varför ska man vara stark genom att lyfta tungt fåtal ggr, istället för att göra vikten tung genom fler repetioner?
Vart ligger det dessutom flest skador?

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:29.