2015-04-23, 18:31
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Classy
Hade tänkt mig lågt med fett & kolhydrater. Tex sallad/grönsaker med kött, fågel och fisk.
Är det möjligt att köra VLCD med äggprotein istället för Kasein?
Mvh
|
Ok, det blir lite mer som en PSMF. Vanlig mat ger ju mer energi, mindre andel EAA och inte samma "proteinpulser" så man kan kanske inte förvänta sig samma resultat (även om det kan går bra).
Ägg kan naturligtvis gå bra men kasen är förstahandsval.
|
|
|
2015-04-23, 20:09
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Wallengren
Ok, det blir lite mer som en PSMF. Vanlig mat ger ju mer energi, mindre andel EAA och inte samma "proteinpulser" så man kan kanske inte förvänta sig samma resultat (även om det kan går bra).
|
Det var väl typ sådär Gober körde i slutet av sin VLCD, med goda resultat? Har kört VLCD i tre veckor nu och funderar på att gå över till det - ett mål riktig mat till middag i stället för middagsshaken, för att ha lite mer ork i träningen.
|
|
|
2015-04-23, 22:38
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kaalle
Det här var en väldigt intressant fråga som inte fick mer än ett par svar. Så jag tar upp den igen.
|
Om man kör sig VLCD-dag på en träningsdag ser jag inget problem med det. Du kommer stimulera den träningsinducerade proteinsyntesen på träningsdagarna samtidigt som du ligger på ett kaloriöverskott på sikt.
|
|
|
2015-04-24, 11:13
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2015
|
Ni som kör VLCD hur upplever ni sexualdriften? Sjunker den kraftigt i samband med dieten?
Och får ni problem med finnar/pormaskar pågrund av den stora mängden kasien + EEA?
Samt upplever ni några mer "problem" med kroppen under tiden ni kör VLCD? Tex skillnad på hud, hår osv
Mvh
|
|
|
2015-04-24, 11:22
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2014
|
Jag upplever att min lust ökar nu i början iaf, märker inget på håret eller finnar (men det gör jag alldrig iofs var inte finnig i tonåren heller) upplever att jag är smått iriterad på allt omkring mig men känner mig friskare (lättare) och mer djurisk
|
|
|
2015-04-24, 12:10
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Padde
Jag upplever att min lust ökar nu i början iaf, märker inget på håret eller finnar (men det gör jag alldrig iofs var inte finnig i tonåren heller) upplever att jag är smått iriterad på allt omkring mig men känner mig friskare (lättare) och mer djurisk 
|
Tack för svaret, låter ju bra
|
|
|
2015-04-24, 12:13
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Wallengren
|
Okej tänkte om man intar samma mängd pulver + mat.
Vad tror du skillnaden blir om man byter ut Kasein mot Äggprotein?
Mvh
|
|
|
2015-04-24, 12:14
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2013
|
Citat:
Ni som kör VLCD hur upplever ni sexualdriften? Sjunker den kraftigt i samband med dieten?
Och får ni problem med finnar/pormaskar pågrund av den stora mängden kasien + EEA?
Samt upplever ni några mer "problem" med kroppen under tiden ni kör VLCD? Tex skillnad på hud, hår osv
Mvh
|
Tänk på pasta, bröd eller glass. Då står det kan jag lova.
|
2015-04-24, 12:55
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bossebäver
Tänk på pasta, bröd eller glass. Då står det kan jag lova.
|
Haha ja bara tanken på någon form av vittbröd under diet räcker långt
Men borde inte testosteron-nivån sjunka (kraftigt) av ett sånt här stort kcal underskott?
Mvh
|
|
|
2015-04-24, 14:19
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2014
|
Citat:
Mvh
|
Dag 2-3 är man mest seg, sur och saknar att sitta ner och äta (speciellt när man är van vid 2 måltider/dag som jag) men, sedan upplever jag att man känner en slags svälteufori och går runt och är lite småhög. Upplever mig lätt men, platt och trycklös. Stunder där man känner sig helt utmattad växlas med stunder av eufori.
Sexlusten är det inget fel på alls, inte vad jag erfarar iaf.
|
|
|
2015-05-06, 11:09
|
|
Surgubbe
Reg.datum: Feb 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av baton69
Det var väl typ sådär Gober körde i slutet av sin VLCD, med goda resultat? Har kört VLCD i tre veckor nu och funderar på att gå över till det - ett mål riktig mat till middag i stället för middagsshaken, för att ha lite mer ork i träningen.
|
Ja, jag gick över till att köra 2 pulser, morgon och lunch för att sedan äta riktigt mat på kvällen efter träningen. Tror det är det bästa sättet att gå vidare från VLCD. Tyvärr åkte jag sen på semester innan hjärna och kropp börjat vänja sig vid att långsamt börja äta mer och hjärnan var ju fortfarande inställd på att vilja äta allt i sin väg. Mao gick jag upp 9kg på semestern..
Citat:
Mvh
|
Eftersom det är en ganska begränsad tid och att du äter mycket en gång i veckan tyckte inte jag det var några problem, iaf inte dagarna efter du ätit rejält på din refeed. Däremot långt senare i dieten (som blev ganska långdragen och hård) när jag gått över till mer traditionell diet så sjönk libidon enormt. Så jag tror att problemen börjar när du kört länge på underskott. Men visst, efter en lång arbetsdag med några shakes i magen så är kanske inte älskog det första du tänker på där under täcket.
Senast redigerad av Gober den 2015-05-06 klockan 11:10.
|
|
|
2015-05-16, 07:03
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2014
|
Någon som är igång just nu?
Började idag. Förväntar mig vara klar efter 6-7 veckor, ungefär. Går in med en positiv inställning men, är beredd på helvetet
|
|
|
2015-05-17, 08:09
|
|
Grov som en bofink!
Reg.datum: Nov 2007
|
Var i tråden kan jag finna hur VLCD dieten går till, vad man ska äta, proportioner, samt träning? 135 sidor lång tråd...
|
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
|
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 ⇦ klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste
|
|
|
2015-05-17, 08:36
|
|
Dardania
Reg.datum: Nov 2013
|
Hur bra anser ni klara vardagen med detta upplägg?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:43.
|

|