Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-03-24, 16:18   #53761
Macroman
Registered User

Reg.datum: Jul 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben Visa inlägg
... kan det inte bara vara så att man attraheras av det yttre men blir intresserad av det inre?
Jag märker att jag gör så själv. Inte så snyggt men så är det för mig iaf.
Macroman är inte uppkopplad  
Gammal 2015-03-24, 16:19   #53762
Snubben
är en liten legend.

Snubbens avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Macroman Visa inlägg
Jag märker att jag gör så själv. Inte så snyggt men så är det för mig iaf.
Jag är så. Finns det ingen attraktion till det yttre så spelar det ingen roll hur "vackert" det inre är. Sedan får man tycka vad man vill om det men så är det.

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad  
Gammal 2015-03-24, 16:23   #53763
4623
Getar

4623s avatar

Reg.datum: Sep 2008
Varför skulle det vara fel?
4623 är inte uppkopplad  
Gammal 2015-03-24, 16:24   #53764
Snubben
är en liten legend.

Snubbens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av 4623 Visa inlägg
Varför skulle det vara fel?
Behöver inte nödvändigtvis vara fel men man kan juh ändå reflektera över det och se det som att man bedömer människor för yttre attributet som de inte kan påverka. Det kan juh vara rätt ... taskigt.

Men ändå.

Citat:
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Gammal 2015-03-24, 16:29   #53765
kebne
Banned User

Reg.datum: Jan 2015
Citat:
Behöver inte nödvändigtvis vara fel men man kan juh ändå reflektera över det och se det som att man bedömer människor för yttre attributet som de inte kan påverka. Det kan juh vara rätt ... taskigt.

Men ändå.
Inte kan påverka? Är någon överviktig så kan den gå ner i vikt. Plastikkirurgi kan även hjälpa en del som t.ex. bröstoperation...

Sen bör man även ta i betänkande hur stor del av kvinnorna det är som du finner inattraktiva. Är det 90% som du inte känner attraktion till rent utseendemässigt?
kebne är inte uppkopplad  
Gammal 2015-03-24, 16:31   #53766
4623
Getar

4623s avatar

Citat:

Men ändå.
Det tycker jag inte att det är. Tycker och smak är subjektiv.

Fast det kanske vore bättre om staten bestämde vem du skulle vara tillsammans med. Så är det ingen som behöver känna sig förbisedd.

Edit: Det är i princip som att säga att det inte är ok att visa att du är smart. För det finns folk som är dumma och inte kan göra något åt det.

Senast redigerad av 4623 den 2015-03-24 klockan 16:34.
4623 är inte uppkopplad  
Gammal 2015-03-24, 16:33   #53767
benya
Registered User

benyas avatar

Reg.datum: Oct 2009
Citat:
Ursprungligen postat av jflycore Visa inlägg
Jag skulle säga att 99,9% går efter utseendet.
Men alla har olika syn på ett vackert utseende, för att vi alla gillar olika saker.
Både på människor, eller saker.

Tex, en tallrik med ett par kulor vaniljglass, några jordgubbar och lite chokladsås ser ju fantastiskt gott ut.
Kör man allt i en mixer, så ser det otroligt osmakligt ut egentligen, men smakar lika gott.

Vi går efter ögat.
Och göra våra val därefter, och flertalet tycker om det klassiska vackra, medans en mindre skala kan fastna för något som inte tillhör det ultimata utseendet.
Där är det ju en jävla fördel att faktiskt hitta någon över nätet bl.a.

Min senaste flickvän va ren perfektion för mig, på många sätt och även hennes utseende.
Men vi lärde känna varandra över nätet/telefon innan vi träffades.
IRL va hon inte så snygg, rätt ful faktiskt.
Men man föll ju för något annat innan man smakade det.
Ungefär som en jordgubbe doppad i ättika.

Iuuuw, det hade jag spytt upp!
Men du blev passionerat förälskad i henne vill jag minnas att du sagt?
Såå fint, det där kallar jag genuint (L) =)
benya är inte uppkopplad  
Gammal 2015-03-24, 16:39   #53768
Macroman
Registered User

Citat:
Jag är så. Finns det ingen attraktion till det yttre så spelar det ingen roll hur "vackert" det inre är. Sedan får man tycka vad man vill om det men så är det.
Exakt så är det ja.
Gammal 2015-03-24, 16:40   #53769
Snubben
är en liten legend.

Snubbens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av kebne Visa inlägg
Inte kan påverka? Är någon överviktig så kan den gå ner i vikt. Plastikkirurgi kan även hjälpa en del som t.ex. bröstoperation...

Sen bör man även ta i betänkande hur stor del av kvinnorna det är som du finner inattraktiva. Är det 90% som du inte känner attraktion till rent utseendemässigt?
Citat:
Det tycker jag inte att det är. Tycker och smak är subjektiv.

Fast det kanske vore bättre om staten bestämde vem du skulle vara tillsammans med. Så är det ingen som behöver känna sig förbisedd.

Edit: Det är i princip som att säga att det inte är ok att visa att du är smart. För det finns folk som är dumma och inte kan göra något åt det.
Självklart kan kvinnor påverka sin vikt och man kan operera sig. Men samsigit kan du inte direkt ändra hur ditt ansikte i format i större drag, eller hur din midja ser ut, hur långa dina ben är, gångstil etc. Det finns mycket mer till vad som attraherar är rent i sitt utseende. Kroppsspråk etc.

Du missuppfattar mig 4623, det jag menar på är att jag kan nog förstå och kan själv tänka mig genom resonemanget att det yttre inte borde vara det som är den initiala attraktionen. Jag kan förstå tankegången och varför man bör se till det inre framför det yttre, men det betyder inte att jag varken lever så eller anser att det är bra/korrekt men kan ha en förståelse för de som bär den idén.

Sedan hade det varit najs om staten hade bestämt partner - Snacka om att slippa en hel del drös med ångest

Citat:
Gammal 2015-03-24, 16:43   #53770
Macroman
Registered User

Citat:

Är man ohjälpligt ful är det svårt att göra ngt om man inte vill lägga en förmögenhet på stora förändringar i ansiktet etc.

Det var ju en man i Kina som stämde sin fru eftersom hon inte berättat att hon opererat sig många ggr. Det uppdagades när ungen dom fick var oerhört ful dvs såg ut som henne innan operationerna...

http://elitedaily.com/news/world/man...ing-wife-ugly/

Senast redigerad av Macroman den 2015-03-24 klockan 16:45.
Gammal 2015-03-24, 16:44   #53771
4623
Getar

4623s avatar

Jag kan verkligen inte förstå hur det INTE kan vara ok att det yttre som styr den initiala attraktionen.

Är du ful? Synd gör det bästa av situationen.
Är du dum? Synd gör det bästa av situationen.
Är du fattig? ...
4623 är inte uppkopplad  
Gammal 2015-03-24, 16:46   #53772
Snubben
är en liten legend.

Snubbens avatar

Citat:
Jag kan verkligen inte förstå hur det INTE kan vara ok att det yttre som styr den initiala attraktionen.

Är du ful? Synd gör det bästa av situationen.
Är du dum? Synd gör det bästa av situationen.
Jag kan tänka mig att det är trevligare att få någon som vill träffa mig pga. av hur jag är som person och inte pga. mina magmuskler.

Jag säger inte att det är fel, jag går själv på yttre och sedan bestämmer mig när man har upplevt det som är "det inre".

Citat:
Gammal 2015-03-24, 16:49   #53773
kebne
Banned User

Reg.datum: Jan 2015
Citat:
Ursprungligen postat av Macroman Visa inlägg
Är man ohjälpligt ful är det svårt att göra ngt om man inte vill lägga en förmögenhet på stora förändringar i ansiktet etc.

Det var ju en man i Kina som stämde sin fru eftersom hon inte berättat att hon opererat sig många ggr. Det uppdagades när ungen dom fick var oerhört ful dvs såg ut som henne innan operationerna...

http://elitedaily.com/news/world/man...ing-wife-ugly/
I värsta fall kan det vara svårt ja men det är ingen som vill bemöta hur stor andel som innehar ett sådant utseende att det kan uppstå problem

Om en kvinna allmänt tar hand om sig (dvs saker som är förändringsbara) så är det inte ofta jag känner att det skulle vara omöjligt att attraheras av henne om personlighet och beteende är ok.
kebne är inte uppkopplad  
Gammal 2015-03-24, 16:53   #53774
4623
Getar

4623s avatar

Citat:
Jag kan tänka mig att det är trevligare att få någon som vill träffa mig pga. av hur jag är som person och inte pga. mina magmuskler.

Jag säger inte att det är fel, jag går själv på yttre och sedan bestämmer mig när man har upplevt det som är "det inre".
Utseende är inte det viktigaste för mig, absolut inte. Som jag skrev tidigare, intelligens, humor och målmedvetenhet är något jag håller som viktigare. Men bara för det tänker jag inte vara med någon som jag tycker är ful.
4623 är inte uppkopplad  
Gammal 2015-03-24, 16:53   #53775
jenni
Banned User

Reg.datum: Nov 2007
Citat:

En ful tjej med fixade bröst är fortfarande en ful tjej, men med större bröst...

Citat:
Ursprungligen postat av benya Visa inlägg
Iuuuw, det hade jag spytt upp!
Men du blev passionerat förälskad i henne vill jag minnas att du sagt?
Såå fint, det där kallar jag genuint (L) =)
Många hade nog spytt upp av en kille som resonerade så här
jenni är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:56.