Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-03-15, 09:57   #4966
944RS
Musklig

944RSs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Det stramar en del i baksidan som förväntat idag. Även fotlederna ger besked om att de var med om något ansträngande igår. Tror det beror på att underlaget var både mjukt och lite ojämnt på vissa partier där vi drog på lite extra.

Den här veckan blir det såklart fortsatt fokus på att få känsla för lämplig fart till nästa Söndag. Får bara inte dra upp någon skada och vill gärna vara "utvilad" lagom till start.

Något som är positivt är att jag redan nu nått mitt delmål för kroppsvikten. Nu behöver jag bara hålla det och inte behöva gå på för stort underskott! Ska på kalas efter loppet så det finns goda möjligheter till återhämtningsmat

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-15, 10:17   #4967
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Kul med Triathlon, kommer och hejjar på dig då.

Bara tanken om kalas efter loppet kommer ju garanterat ge dig en bra tid till helgen!

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-15, 15:52   #4968
Bendermannen
Registered User

Bendermannens avatar

Reg.datum: Aug 2009
Kul med tävlingarna! Ska bli spännande att följa.
Bendermannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-15, 20:39   #4969
944RS
Musklig

944RSs avatar

Ingen träning alls idag. Var förberedd på det, men hoppades ändå hinna med en kortare runda.
Jobbade idag då vi håller på med en stor flytt på mina avdelningar. Ganska stressigt och då hann jag inte klart innan jag blev tvungen att åka till ett Löparevent som var i Kungsbacka. God fika och några roliga saker i godiebagen, men tyvärr vann jag inget på utlottningen.
Hon som föreläste var helt okej, men det var inte direkt något nytt för oss som ändå sprungit en del och dessutom hänger här på forumet.

Gammal 2015-03-16, 21:42   #4970
944RS
Musklig

944RSs avatar

Blev inte riktigt som tänkt idag heller. Vi brukar låta barnen samåka med andra familjer så gått det går. Men idag så blev det ändrade planer och jag fick tillbringa kvällen med att köra bil fram och tillbaka mellan båda barnens aktiviteter.
Fick dock reda på detta strax efter lunch så jag tänkte ta en lite längre omväg hem från jobbet på cykeln.
Hade dock inte räknat med ben som var helt slut och en rejäl motvind i ansiktet direkt.
Så inte så mycket till omväg idag, men i gengäld snörade jag på mig löparskorna och körde ett väldigt kort brickpass. Årets första och faktiskt utomhuspremiär med mina Kinvara !

Ska på utbildning hela dagen imorgon där det ska bjudas på både lunch och middag. Misstänker att det kan vara lite fika och sånt oxå. Ska förhoppningsvis gå att äta vettigt ändå.

Gammal 2015-03-17, 19:06   #4971
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Vad sägs om lite gemensam uppvärmning eller så på söndag? Jag brukar värma upp på piren närmast parkeringen, där det brukar vara gott om plats och man kan springa någon kilometer.

Journalen
Gammal 2015-03-17, 21:21   #4972
944RS
Musklig

944RSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Vad sägs om lite gemensam uppvärmning eller så på söndag? Jag brukar värma upp på piren närmast parkeringen, där det brukar vara gott om plats och man kan springa någon kilometer.
Självklart ska vi försöka ses lite innan. Jag har varit dålig på att värma upp tidigare på dessa lopp då kroppen varit ett stort frågetecken.
Men i år skulle jag verkligen vilja köra lite mer ordentlig uppvärmning där jag vill stegra upp tempot till tävlingsfart.

Gammal 2015-03-17, 21:25   #4973
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Självklart ska vi försöka ses lite innan. Jag har varit dålig på att värma upp tidigare på dessa lopp då kroppen varit ett stort frågetecken.
Men i år skulle jag verkligen vilja köra lite mer ordentlig uppvärmning där jag vill stegra upp tempot till tävlingsfart.
Sedärja, hör jag en tävlingskille vakna till liv!? Inte bara en tjattrande dvärg som springer baklänges framför en

Journalen
Gammal 2015-03-17, 21:45   #4974
944RS
Musklig

944RSs avatar

Citat:
Sedärja, hör jag en tävlingskille vakna till liv!? Inte bara en tjattrande dvärg som springer baklänges framför en
Njae, jag vet faktiskt inte. Är bara lite trött på mig själv som inte ger mig själv rätt förutsättningar. Jag har ju fortfarande inte varit trött när jag går i mål på lopp kortare än halvmara. Är helt enkelt dålig på att tävla.

Ledarskapsutbildning med jobbet idag. Det innebär att jag plötsligt börjar "jobba" 3tim senare än vanligt.
Kände mig lite öm och stel i fotlederna när jag vaknade men ville ändå passa på att kunna springa en runda i soluppgången. Fötterna kändes bra och stort sett resten av kroppen var helt okej.
Valde att tänka fartlek även idag. Kändes lätt att få upp farten och jag fick stundtals bromsa mig för att inte slita ut mig onödigt mycket.
Bara strax över 6km, men en pokal, några medaljer och en kungakrona känns stabilt och motiverande nu när jag försöker toppa formen.

Gammal 2015-03-18, 08:40   #4975
944RS
Musklig

944RSs avatar

Fartlek före frukost idag med!
Blev onödigt långt, men det kändes så bra medan jag höll på så det blir nog bra ändå.
Nu efteråt känns det sämre i kroppen, men underbart för huvudet så det blir nog också bra ändå

Gammal 2015-03-18, 09:23   #4976
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Hade varit skoj o sett vad du hade kunnat prestera om du verkligen blåst skiten ur dig någon gång och pressat ur dig precis max. Under förutsättning också att du lyckats hålla dig helt skadefri någon gång

Lite som att köra en Porsche på treans växel med halvgas och punktering.

Journalen
Gammal 2015-03-18, 20:39   #4977
944RS
Musklig

944RSs avatar

Citat:
Hade varit skoj o sett vad du hade kunnat prestera om du verkligen blåst skiten ur dig någon gång och pressat ur dig precis max. Under förutsättning också att du lyckats hålla dig helt skadefri någon gång

Lite som att köra en Porsche på treans växel med halvgas och punktering.
Ja, det skulle det verkligen vara. Det skulle såklart inte vara så supermånga sekunder(??) att hämta på ett lopp på 10km. Men det jag skulle vilja uppleva är känslan när man passerat mållinjen och känner att man verkligen gjort allt. Det har jag ännu inte gjort.

Visst har jag ofta påverkats av skador på ett eller annat sätt men mycket av problemet är att jag inte trivs utanför min "komfortzon". Gäller både på tävling/träning men också i det övriga livet.
Jag vill ha kontroll över min kropp, hur ska jag hantera den om jag springer för fort och det börjar bli för jobbigt?!? Lite så kan det kännas.

Gammal 2015-03-18, 21:27   #4978
944RS
Musklig

944RSs avatar

Efter 2 dagars ledarskap/coachningsutbildning är jag rätt sliten i huvudet. Kosten har inte varit helt bedrövlig men svår att styra själv. Man har behövt energin för att hålla sig skärpt.
Direkt efter utbildningen idag var det föräldramöte och föreläsning av en barnpsykolog. Blir inte mindre intryck för min stackars hjärna av det.

Jag ska ta mig en välförtjänt vilodag imorgon.

Gammal 2015-03-18, 21:43   #4979
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Efter 2 dagars ledarskap/coachningsutbildning är jag rätt sliten i huvudet. Kosten har inte varit helt bedrövlig men svår att styra själv. Man har behövt energin för att hålla sig skärpt.
Direkt efter utbildningen idag var det föräldramöte och föreläsning av en barnpsykolog. Blir inte mindre intryck för min stackars hjärna av det.

Jag ska ta mig en välförtjänt vilodag imorgon.
hahaha, för en gångs skull kan jag förstå exakt hur du känner. :P

Journalen
Gammal 2015-03-19, 19:23   #4980
944RS
Musklig

944RSs avatar

Surt att behöva lägga in en vilodag när vädret är så bra och att det ska regna hela dagen imorgon när jag hade tänkt cykla.
Benen känns fräscha, men vaderna är ömma. De är inte helt vana med så mycket löpning i mina Kinvara.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:12.