Ingen köttfärs, inga tomater och inga bönor. Nu kör vi paprika, spiskummin, lagerblad, vitlök och diverse chilifrukter. Började med 2 kilo högrev som jag stekte i gjutjärnspanna. Täck över med lager och låt koka i 2-3 timmar eller tills man fått eftersträvad konsistens.
Har man lyckats bränner det på vägen in och på vägen ut, utan att alla bara sitter och stirrar med tom blick för att det gör för ont för att äta (been there!).
And it burns, burns, burns - the ring of fire
__________________ Journal - 110 Bänk 150 Böj 195 Mark @ ~90 kilo svag
Knäna känns inte helt hundra. Jag tror inte det har hjälpt att jag har traskat mil i "finskor", men jag kör lite aktiv vila denna vecka. Istället för att fortsätta uppåt kör jag lättare böj medan jag kör på i vanlig ordning i övriga övningar. Lär bli lite bonusböj mellan passen också. Reppar på runt 50 gissningsvis.
Igår vågade jag på lite tyngre då det kändes så bra. Fortsatte idag. Leker på nästa pass också och fortsätter på riktiga vikterna nästa vecka.
Igår blev det något i stil med:
Böj
20x?
40x?
50x?x?
70x?
80x2
90x2
Idag blev det:
Böj
20x?
40x?
60x?x2
80x?
90x4
60x10+
Och tillbaka till 5x5...
Bengt
60x5x5
Stångrodd
60x5x5
Börjar ju faktiskt bli lite vikt i rodden. Vette tusan hur långt jag tar det med denna framåtlutande variant och inte trapz-juckande. Men jag gillar denna övningen.
Träna har jag gjort - och när man lördagstränar på Almedal får man äta på Mr Johanssons efteråt. 11/10 (Vilken jävla tillfällighet. Betyg och inte dagens datum då!). Would do again.
Mina knän fick vila idag. Satsar på att köra fullt ut på måndag.
Militärpress
40x5x5
Marklyft
90x5x1
Snart får jag åtminstone lyfta tresiffrigt i marken, och det är inte långt bort för detsamma i böjen. Wie.
Senast redigerad av Nordenator den 2014-10-11 klockan 13:52.
Tränad och klar för dagen. Tillbaka med böjandet igen också. Känns helt OK.
Jag tänkte såhär att mål är ju lite halvkul. Man vill ju sikta mot någonting. Eftersom jag inte kört speciellt mycket basövningar tidigare så gissar jag att jag kommer öka rätt ordentligt, men jag tänker väl inte ta i så jag spricker då jag sätter målen heller.
Men jag vill gärna, innan året är slut, maxa på 110 i bänken (90 tidigare), 130 i böjen (aldrig försökt) och 200 i marken (140-150). Jag tror inte är det är speciellt orealistiskt, men det återstår att se. 5x5 börjar kännas lite monotont. Kommer nog hoppa av det efter denna vecka, men fortsätta i ungefär samma stil. Lite mer blandning av högrep och lågrep, men i grund och botten lär det bli något liknande schema fast med 4-6 pass per vecka där hälften är lättare med mer volym.
..och till dagens pass då:
Böj
87,5x5x5
Bengt
62,5x5x5
Stångrodd
62,5x5x5
Mina gamla maxningar är allt annat än aktuella. Jag har som sagt knappt kör basövningarna, inte böjt alls i stort sett sedan jag bröt foten och marken har väl blivit i snitt en gång i månaden. Jag hoppas att det faktiskt kommer ha gett utdelning att bara köra basövningar i fyra månader (vid årsskiftet), och med tanke på att jag haft 0 i väg av teknik tidigare tror jag inte att det är omöjligt. Återstår att se!
Jag har inte försökt maxa sedan jag började träna basövningar heller. Jag gissar att jag kommer kunna öka på en del redan från dag 1, men det kanske var lite tidigt att öppna käften
Det är väl inte mer än att, när det är dags, prova och se hur det går förstås. Jag tyckte det lät så optimistiskt bara. Men det är väl jag som är neggo som vanligt.