Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-09-04, 19:23   #271
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Är riktigt sugen på att få springa där någon gång. Mina kompisar som jag brukar bo hos när jag är på besök i Stockholm flyttar snart till Duvbo. Så då borde jag förhoppningsvis få tillfälle när jag är där och hälsar på.
Passa på, det är jättetrevlig löpning i Ursvik! Tuffa backar, men det vore inte lika roligt om det vore lätt
Gammal 2014-09-05, 12:27   #272
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

Igår besökte jag sjukgymnasten på Access Rehab, och han rättade till min arma rygg. För att slippa värken i framtiden fick jag rådet att tänka på hållningen även vid datorn. Som kontorsråtta sitter jag väldigt mycket, och inte alltid med optimal hållning. Sällan med bra hållning. Nästan aldrig, om jag ska vara ärlig.

Men nu har jag skaffat ett botmedel mot det: en taggig, vinglig kudde som inte låter mig slappa eller säcka ihop för då rasar jag av stolen! Jag ska dessutom använda den när jag kör mina kroppsviktspass, antingen under skulderbladen när jag gör höftlyft eller under främre foten när jag gör utfall. Det finns massor av kul att att använda en kudde på!

Nu sitter jag nästan bara på den nya kudden jag fick rekommenderad av sjukgymnasten. Den är instabil, vinglig och ovan att sitta på men jag känner att ryggen kommer i ett annat läge när jag sitter på den, så det är säkert som det ska vara. Antagligen kommer jag att få träningsvärk av den.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg kudde.jpg (278.4 KB, 2 visningar)
Gammal 2014-09-06, 19:45   #273
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

10km 1:18:20

Tjejmilen tillsammans med äldsta dottern, som gjorde en jättebra negativ split! Första 5km på 40min och andra 5km på 37min. Väl genomfört och exekverat, och väldigt roligt. Fästmannen gick lika långt som vi sprang för att hinna fotografera så mycket som möjligt!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg tm2014.jpg (224.8 KB, 10 visningar)
Gammal 2014-09-06, 22:33   #274
944RS
Musklig

944RSs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Kul att ni kan hitta på så vettiga saker tillsammans!

Sprang ni hela tiden eller gick ni något?

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-09-07, 09:34   #275
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

Citat:
Kul att ni kan hitta på så vettiga saker tillsammans!

Sprang ni hela tiden eller gick ni något?
Vi gick bara vid de två första vätskeborden, det var i stort sett tji att komma fram. Annars höll hon ett jämnt och stadigt tempo, jag fick dra lite i backarna (hon la sig i rygg några gånger) men det kan lika gärna ha berott på trängseln faktiskt.

De två första kilometrarna bromsade jag henne, det går bara uppför och svagt uppför första 1,5-2km och uppvärmningen som hoppetossorna höll i var helt kass. Vi passerade massor av tjejer på slutet som drog iväg som kanoner tack vare det

Hade det inte varit 33 000 hade det kanske gått att uppvärmningsjogga lite någonstans men nu var det ju fullt med folk överallt, och den där hoppa-flaxa-rutinen som de körde som uppvärmning är rena döden för kalla vader. Hade jag kunnat ge henne en bra uppvärmning hade hon kommit in på under 75, det är jag 100% säker på. Trots att hennes puls toppade vid 204 i spurten
Gammal 2014-09-09, 21:41   #276
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

Ursvik 10km 1:08:32

Ursvik Xtreme Trail (Final), fast jag höll mig till gröna milen tillsammans med Kristina och Ulla, mycket roligt!!! Pratfart
Det var jättekul, vi sprang och kacklade hela vägen fast vi höll ögonen på en konkurrent som vi hade bestämt oss för att hon inte skulle få passera. Hon hängde med i 5km, sen drog vi ifrån i backarna och lämnade henne flera minuter efter oss.

Det kändes faktiskt riktigt bra, trots nacken och axeln som inte riktigt velat släppa. Men så ikväll när jag gonade mig efter badet och sträckte på mig small det till i nacken som ett pistolskott. Undrar just om jag inte råkade knäcka loss det sista av låsningen alldeles själv?

Mer yoga kanske borde stå på schemat?
Gammal 2014-09-11, 17:22   #277
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

9,67km 59:54

Nästan 10 minuter snabbare än förra veckan. Så mycket skillnad gjorde låsningen i ryggen! Nu är jag lycklig!!!!

Den där sista riktiga knallen i nacken gjorde tydligen susen för idag mådde jag jättebra, och kunde ösa på med fart på ett sätt som jag inte kunnat på flera veckor.
Gammal 2014-09-13, 19:10   #278
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

23,78km 2:45:57

Idag ville jag passa på medan vädret var fint, långpass skulle det bli. Det blev det också, till och med lite längre än de 20km jag föresatt mig. Innan jag tassade hem kom jag upp i sammanlagt nästan 24km på de 2h 45 minuter jag var ute och det var bara på slutet jag tyckte det var lite slitsamt. Som det ska vara med andra ord, då kanske jag till och med har energi och studs i benen imorgon för ännu mer löpning!

Hösten är bästa tiden för löpning tycker jag, lagom svalt, syrerik luft men fortfarande inte kallt. Då njuter jag av varenda dag ute jag kan få.
Gammal 2014-09-14, 17:37   #279
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

15km 1:43:47

Tunga ben efter gårdagens långpass, men de snabbaste kilometrarna tog jag sist i alla fall. Väl disponerat pass trots trötta ben, tog det lugnt i början och ökade mot slutet. Jag lär mig?

Fast varför jag valde att springa förbi Barkarby, kuperat och inte alls snäll runda, vet jag inte. Självplågare kanske? Jag hade ju haft andra alternativ, mindre kuperade och snällare mot redan trötta ben om jag hade tänkt på det sättet.
Gammal 2014-09-16, 22:22   #280
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

11x1000m@5:24/km m 90s gåvila

Idag skulle det bli intervaller, 12x1000m precis som för två veckor sedan. Då gick det tungt och trögt, jag hade problem att hålla mig på rätt sida 6 min/km till och med.

Efter sjukgymnastens insatser har jag varit betydligt piggare i benen så jag hoppades det skulle gå bättre idag. Det gjorde det. 5:24 min/km med 90 sekunders ståvila och jag övervägde till och med att köra 15.

Men skynda långsamt heter det ju, jag har varit skadad och drabbats av den ena skiten efter den andra. Jag hinner ta de där 15 en annan gång, det är bättre att stanna medan det känns kul.

Hade jag vetat att jag räknat fel hade jag givetvis kört en till, jag hade gott om kraft kvar men nu räknade jag fel någonstans mellan fotbollspelare och hockeylaget som värmde upp så det blev bara 11x1000m men det blev högkvalitativa intervaller åtminstone.

Jämn fart, jämn ansträngning och jag stumnade inte som jag gjorde förra gången. Jag kunde hålla upp kroppen fint kändes det som och jag tappade bara fokus när Spånga hockeylag stormade runt, då ökade nämligen farten till nära 5km-fart och det är väl kanske lite väl entusiastiskt när man ska köra så många intervaller som jag gjorde
Gammal 2014-09-17, 14:48   #281
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

9,67km 1:05:31

Nu var jag duktig! För det första höll jag pulsen nära 78% av max, lågt och fint. För det andra höll jag mig under milen, trots att jag är så nära 1900km totalt i år. Nu saknas det 5km dit bara
Målet 2 500km totalt i år ligger definitivt inom räckhåll fortfarande, trots en skadetyngd sommar.
Gammal 2014-09-17, 17:44   #282
944RS
Musklig

944RSs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Imponerande mängd!

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-09-17, 17:56   #283
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

Citat:
Imponerande mängd!
Det verkar som att det är mängd som fungerar bäst för mig, det är många och långa pass som verkar ge mest effekt på mig. Mysko nog, faktiskt. Jag begriper det inte, det rimmar illa i min värld. Jag trodde nånstans att man måste kuta fort för att bli snabb och länge för att bli uthållig. Fast försöker jag kuta fort går jag sönder, men springer jag länge blir jag snabbare. Hm...

Antagligen gör jag något fel
Gammal 2014-09-18, 19:27   #284
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

20km 2:26:55

Idag tog jag det precis så piano som benen ville, med baktanken att jag kanske kunde hålla på längre då. Tredje dagen i rad med löpning, tunga ben med andra ord. För att ytterligare liva upp mig lite gav jag mig ut på en helt ny runda, runt Säbysjön. Helt otroligt fina löpspår!

Såg en solbadare också, som blev synnerligen sur och grinig när jag försökte plåta honom. Krökte ihop sig och hade sig, såg riktigt ilsk ut så jag lät den fly och plåtade den bakifrån istället. Undrar vad det var för gynnare?
Bifogade bilder
Filtyp: jpg sabysjon.jpg (283.3 KB, 2 visningar)
Filtyp: jpg råcksta.jpg (310.7 KB, 3 visningar)
Filtyp: jpg orm.jpg (472.6 KB, 7 visningar)
Gammal 2014-09-18, 20:25   #285
Morty
Registered User

Mortys avatar

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
Ursprungligen postat av LadyG Visa inlägg
Det verkar som att det är mängd som fungerar bäst för mig, det är många och långa pass som verkar ge mest effekt på mig. Mysko nog, faktiskt. Jag begriper det inte, det rimmar illa i min värld. Jag trodde nånstans att man måste kuta fort för att bli snabb och länge för att bli uthållig. Fast försöker jag kuta fort går jag sönder, men springer jag länge blir jag snabbare. Hm...

Antagligen gör jag något fel
Läs/lyssna på finding ultra! Grym för långa pass Där pratas det som hastigast om att "go slow to go fast" när Rick Roll förbereder sig för Ultraman.
Fysioterapeut, triathlet och coach i uthållighetsidrott. Ironman PB: 9:28.
Uthållighetsträning
Uthållighetscoaching
Bilder ur min vardag
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
LCHF är för tjockisar som inte vill träna.
Morty är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:27.