Hmm har ett jävligt lurigt problem som jag inte riktigt vet vad jag ska göra av. Är gammal nörd av rang men nyare och nyare OS samt hårdvara/mjukvara börjar bli out of my league baserat på hur man "skötte saker förr" när det krånglade men here goes:
Köpte mer eller mindre samma hårdvara för att uppgradera farsans dator som enbart används för att streama sport, stationär midtower inget konstigt, normala komponenter dock lite äldre men beprövade. Det enda som skiljer den datorn och min egen är också det som troligen är källan till problemet: Trådlöst nätverk -.-
Problemet är att ibland när man streamar whatever, Viaplay (Silverlight) Flashbaserat (allt annat), ja allt som streamas, går ur helskärm sporadiskt. Själva streamappen minimeras och browsern hoppar fram. Fokus hamnar då på webbläsaren och inte streamen som visas som ett programfönster i startfältet (Flash röda ikonen) och klickar man på den återupptas allt. Ruggigt störande när man ser en frän fotbollsmatch tex.
Detta händer dock bara när något stör wireless signalen så den ändrar hastighet (är vad jag pinpointat ner det till.) Tex är deras router i köket, micron sätts på = all kinds of fucks happen med signalen. Bryts inte men styrkan/hastigheten ändras.
Kollar jag själv om de är bortresta kan det gå en hel dag för inget rör sig i huset, däremot är det full fart så händer det ibland.
Detta händer inte på morsans smått vidriga gamla vistakontaminerade HP laptop, alls.
Provat/fixat: Använder windows egen programvara för nätverk ist för realtek.
Browsers testade: IE, chrome, firefox (föredrar räven)
Datorn är helt tom på egentligen allt, nyinstallation av windows 7 helt ren och renare än standardren.
Disablat alla probram som tex visar wireless status och signalstyrka osv via msconfig. Allt funkar ju, inget program vars uppgift att visa status är dock igång då det är onödigt.
Installerat om alla browsers / flashplayer / active x
INGET annat körs i bakgrunden. har så få processer igång när datorn står att folk skulle tappa hakan jämfört med dagens standard (35 st)
Vad fasiken kan autominimerandet bero på?!

Inget annat körs, inga windows updates, inga firewalls, allt är av (win firewall, defender, all säkerhetsbullshit, alla updates, windows update, bara firefox + flash updates är på) och inget schemalagt finns, task schedule tom.
Det måste ju vara wireless-relaterat men sen...? Har inte provat att köra med nätverkskabel då det skulle vara praktiskt ohållbart i längden, är ca 5 meter kabel som behövs genom många knixiga hallsvängar osv. I min värld finns bara nätverk med kabel, fuck wireless men jaja...! Har googlat runt väldigt mycket och många har liknande symptom men deras fel beror alltid på skräp (antivirusprogram och sån dynga).
Halp.