Snackar han engelska eller det är tolk som är med och översätter seminarierna?
Denna gång hade han ingen tolk.
Folk som pratar om sig själva, och är kända för att de gör just det, brukar inte ha så mycket substans. Lägg till obefintlig självkritik och ödmjukhet, överdriven arrogans och gudkomplex. Så har du hela den moderna fitnessligan.
Massa smågrejs som kan fixas medans du lyfter mer och mer, det enda viktiga jag ser är att du ska inte titta ner i golvet. Rakt fram eller lite upp är att föredra. Tryck ner gumpen i sittet, när du drar igång vikten så dra inte med ryggen utan med bröstet så kommer gumpen i rätt nivå mot bröstet.
Citat:
Ursprungligen postat av antonwiberg
Jag har precis börjat en liten satsning mot en tyngdlyftnings debut i höst och skulle vilja ha lite feedback på min ryckteknik.
Jag har tränat lyft tidigare men det är inte förns nu jag börjat köra det mer seriöst.
Ganska lång film med styrkeryck, ryck och ryckdrag.
Massa smågrejs som kan fixas medans du lyfter mer och mer, det enda viktiga jag ser är att du ska inte titta ner i golvet. Rakt fram eller lite upp är att föredra. Tryck ner gumpen i sittet, när du drar igång vikten så dra inte med ryggen utan med bröstet så kommer gumpen i rätt nivå mot bröstet.
Okej. Jag ska jobba med blicken!
När du säger att jag ska "trycka ner gumpen i sittet" menar du när jag fångar vikten eller när jag ska börja dra (alltså i starten)?
Här är en till film på 70kg som jag tror är ett av dom bästa lyften jag gjort. Slowmotion också så man kan se riktigt.
Synpunkter på de? Ser det bättre ut än på förra filmen?
När du säger att jag ska "trycka ner gumpen i sittet" menar du när jag fångar vikten eller när jag ska börja dra (alltså i starten)?
Här är en till film på 70kg som jag tror är ett av dom bästa lyften jag gjort. Slowmotion också så man kan se riktigt.
Tack för hjälpen!
Ser mycket bättre ut! Det är i starten, precis.
Jag vill ha mer buktryck, mer svank på dina lyft. Det är något du kan eftersträva. Har du vägarna förbi skåne så titta in på vårt gym för lite lyftning
Jag vill ha mer buktryck, mer svank på dina lyft. Det är något du kan eftersträva. Har du vägarna förbi skåne så titta in på vårt gym för lite lyftning
Tack för hjälpen!
Stångbanan ser riktigt bra ut nu måste jag säga!
Armbågarna håller bra position i transaktionen efter draget.
10/10 would snatch.