Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-06-16, 13:44   #4381
Morty
Registered User

Mortys avatar

Reg.datum: Aug 2007
Haha underbart! Helt missat cykelköpet. Grymt snygg. Mitt tips för ställningen är att försöka få armstöden lite närmre dig, så att armbågarna är mer under axlarna. Tar bort ev. vridmoment. Angående glajjorna: jar 2 par zogg predetor flex. Älskar dem. Tjejen har mkt mindre ansikte än mig och älskar dem också. De anpassar sig väldigt väl efter användaren.

Grymt att se dina morgonpass! Disciplin.
Fysioterapeut, triathlet och coach i uthållighetsidrott. Ironman PB: 9:28.
Uthållighetsträning
Uthållighetscoaching
Bilder ur min vardag
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
LCHF är för tjockisar som inte vill träna.

Senast redigerad av Morty den 2014-06-16 klockan 13:48.
Morty är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-16, 15:38   #4382
944RS
Musklig

944RSs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
du börjar ju låta som en sådan där triathlonare! prylar hit o dit!
Hehe, det har handlats en hel del prylar den sista tiden. Kommer nog få 3st paket redan imorgon
Självklart har jag beställt Delocatos nya proteinbar. Den måste vara som gjord för mig!

Citat:
Ursprungligen postat av Morty Visa inlägg
Haha underbart! Helt missat cykelköpet. Grymt snygg. Mitt tips för ställningen är att försöka få armstöden lite närmre dig, så att armbågarna är mer under axlarna. Tar bort ev. vridmoment. Angående glajjorna: jar 2 par zogg predetor flex. Älskar dem. Tjejen har mkt mindre ansikte än mig och älskar dem också. De anpassar sig väldigt väl efter användaren.

Grymt att se dina morgonpass! Disciplin.
Tror oxå att de skulle kunna vara lite närmare kroppen. Jonas gav mig det tipset när vi var ute och det kändes nog lite bättre.
Har egentligen knappt behov av glasögon då jag ändå simmar bröstsim med huvudet långt över vattenytan. Men jag är öppen för alla förslag.

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-16, 21:10   #4383
944RS
Musklig

944RSs avatar

Nu på kvällen har jag och min arbetspolare Mattias varit på en löpträff anordnad av Springtime. Lite löpskolning och så.
Skriver mer om det imorgon. Efter att ha jobbat hela dagen och tränat 3ggr efter en natt med knappa 5tim sömn måste jag sova nu.

Gammal 2014-06-17, 20:18   #4384
944RS
Musklig

944RSs avatar

Nu tänkte jag delge lite reflektioner från gårdagens lilla äventyr:

Jag hade sett reklam om en Löparträff där AXA sponsrade med 100kr rabatt på anmälan. Fick med mig Mattias som nyligen sprang Sthlm-marathon och fått blodad tand för det här med löpning.

Vi träffades inne Löp & Sko-butiken där löpcoachen Fredrik presenterade sig. Gruppen bestod mest av kvinnor/tjejer men det gjorde inte så mycket
Totalt var vi ungefär 35st som joggade bort mot Slottskogen. Plötsligt så stannar Fredrik oss och säger åt hela gruppen att stå och jogga på stället. Fullt med folk på uteserveringar och på gångvägen som undrar vad det är för stollar som står där och skuttar.
Efter lite instruktioner bär det iväg igen. Framme på Slottskogens gräsmattor så visslas det i en visselpipa och en av de kvinnliga ledarna börjar med uppvärmning för resten av kroppen med en massa olika rörelser.

Lite olika övningar fram och tillbaka på gräsmattan innan det var dax för lite intervaller. En stege med 40,30,20 sekunder där vi sprang fram och tillbaka på asfaltsgångvägen bland cyklister och annat folk

Kul att springa i grupp även om det var svårt att få ut så mycket av själva träningsmomentet. Efter intervallerna så var det återigen lite förklaringar om armpendlingen , fotisättningen och sånt innan vi sakta joggade tillbaka till butiken. Väl där var det dax för gruppstretch! ( nej Peter, inte gruppsex)

Allt avslutades i butiken där vi fick varsin goodiebag och en god macka. Butiken hade bra pris på några Asics skor men jag har handlat så mycket den sista tiden så jag fick avstå.

Summerar upplevelsen med att , ja det var trevligt även om det såklart inte plötsligt fick mig till en bättre och snabbare löpare bara sådär.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg image.jpg (321.9 KB, 3 visningar)

Gammal 2014-06-17, 20:40   #4385
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
haha å du ställde enbart upp på det för att få en goodiebag! ledsen att det inte blev gruppsex!

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-17, 21:27   #4386
944RS
Musklig

944RSs avatar

Citat:
haha å du ställde enbart upp på det för att få en goodiebag! ledsen att det inte blev gruppsex!
Ungefär så ja

Idag har jag hämtat ut 3st paket!
Mer om dem imorgon men jag kan avslöja att Delicato är fina grejer, carbon är coolt och vitt är förhoppningsvis oxå "coolt"!

Gammal 2014-06-18, 10:38   #4387
944RS
Musklig

944RSs avatar

Riktigt jobbig träningsvärk eller liknande under båda fötterna. Kändes redan igår men är värre idag. Kom säkerligen ifrån allt studsande under löpskolningen.

Börjar 06 hela den här veckan och även nästa vecka så det blir lite annorlunda träningsupplägg. Snart har dessutom frugan semester och kommer vara i sommarstugan en hel del. Då kommer jag kunna träna ännu mer efter egna villkor

Gammal 2014-06-18, 15:19   #4388
944RS
Musklig

944RSs avatar

I ett av paketen igår fanns min nya hjälm. Det blev en Giro Air Attack i vitt.
Har haft flera Giro tidigare och även MTB-hjälmen är ju en nyare Giro så det känns som jag har hittat ett märke med ett spänne bak i nacken som passar mitt huvud. Vissa märken fungerar inte alls.

Imorse var det bara 5 grader ute så då fick jag ha en buff under hjälmen och det gick utmärkt. Nu när jag cyklade hem så behövdes den såklart inte.
Det blev märkbart varmare i denna hjälm än i mina andra. Men det är såklart inte så konstigt med tanke på de få lufthålen.
Något jag verkligen gillade var visiret. Grymt skönt ljus i det och mycket bättre synfält jämfört med glasögon.

Just eftersom fötterna inte är helt okej för närvarande så blir det mindre löpning än tänkt. Vill egentligen bara testa all utrustning ihop som jag tänkt tävla med på Söndag. Bör väl vara bättre redan imorgon eller senast på fredag.

Hmm, bilden blev uppochner
Bifogade bilder
Filtyp: jpg image.jpg (75.9 KB, 9 visningar)

Senast redigerad av 944RS den 2014-06-18 klockan 15:21.
Gammal 2014-06-18, 20:37   #4389
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Klockren TopGun! Du och Tom Cruise i samma liga nu!

Journalen
Gammal 2014-06-19, 09:03   #4390
944RS
Musklig

944RSs avatar

Citat:
Klockren TopGun! Du och Tom Cruise i samma liga nu!
Tack Bobby det tar jag som en komplimang!

Hälsa Ulf Elving om du stöter på honom något.

Gammal 2014-06-19, 16:35   #4391
Catstyle
Registered User

Catstyles avatar

Reg.datum: Jan 2005
Skall ta massa fina bilder på dig i Varberg!
Catstyle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-19, 20:14   #4392
944RS
Musklig

944RSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Catstyle Visa inlägg
Skall ta massa fina bilder på dig i Varberg!
Hmm, kan ju inte säga att det egentligen lockar då man är än mindre vacker i tridräkt och i tävling dessutom. Nåja, det blir nog bra.

Inte lika kallt imorse och jag hade mer tid på mig så det blev omvägen via Kållered till jobbet. Körde på lite extra men kom ändå inte upp i speciellt bra tempo. Får väl inse att jag inte är bättre.
Hjälmen är jag fortsatt nöjd med även om jag blev lite skeptiskt på rundan imorse. Svettades nämligen ganska mycket och då hamnade det väldigt mycket innanför visiret. Men vinklade man bara huvudet lite mer uppåt och skakade på huvudet så rann svetten ut.
Cyklade i 2XU-dräkten för att se hur det skulle kännas på racern. Kändes helt okej så den kommer jag ha på Söndag.

Efter cyklingen så åt jag ännu en proteinbar från Delicato. Gillar dem för just konsistensen att det känns som man äter en vanlig Delicatoboll. Inte speciellt billiga och tyvärr dåligt med protein (20%), men man ju inte få allt

Gammal 2014-06-20, 09:55   #4393
Bendermannen
Registered User

Bendermannens avatar

Reg.datum: Aug 2009
Med tanke på hur tuff du ser ut i hjälmen kommer det gå kanonbra!

Trevlig midsommar!
Bendermannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-21, 07:39   #4394
944RS
Musklig

944RSs avatar

Midsommarafton 2014

Inte som alla andra

Efter att ha varit en timme på ett traditionellt firande med massor av folk var det dax för en av sommarens höjdpunkter. Peter skulle testa våtdräkter!!
Förvånar mig att jag inte har träningsvärk i magen idag då det var en skrattfest för oss övriga på badstranden. Fick dessutom på honom en badmössa

Efter simningen fick jag bra hjälp med att lägga golv i ett av barnens rum. Blev så mycket spillbitar att det inte räckte till hela ytan och jag kan ordna en rejäl påskbrasa. Nåja, det vi fick på plats blev bra iallafall.

Lite mat i magen, smörja kedjan på Peters cykel och sedan var det skrattfest igen. Gick lite sämre än väntat då han som vanligt bara har 2 lägen. På eller av!
Det där med att köra jämnt och hushålla lite på krafterna fanns bara inte. Kommer bli intressant på Söndag

Gammal 2014-06-21, 09:45   #4395
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

haha, skön beskrivning.... å jag har nog aldrig haft så ont i arslet någonsin efter en midsommarafton som idag, tack vare dig Jimmy!

Journalen

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:23.