Nu tänkte jag delge lite reflektioner från gårdagens lilla äventyr:
Jag hade sett reklam om en Löparträff där AXA sponsrade med 100kr rabatt på anmälan. Fick med mig Mattias som nyligen sprang Sthlm-marathon och fått blodad tand för det här med löpning.
Vi träffades inne Löp & Sko-butiken där löpcoachen Fredrik presenterade sig. Gruppen bestod mest av kvinnor/tjejer men det gjorde inte så mycket

Totalt var vi ungefär 35st som joggade bort mot Slottskogen. Plötsligt så stannar Fredrik oss och säger åt hela gruppen att stå och jogga på stället. Fullt med folk på uteserveringar och på gångvägen som undrar vad det är för stollar som står där och skuttar.
Efter lite instruktioner bär det iväg igen. Framme på Slottskogens gräsmattor så visslas det i en visselpipa och en av de kvinnliga ledarna börjar med uppvärmning för resten av kroppen med en massa olika rörelser.
Lite olika övningar fram och tillbaka på gräsmattan innan det var dax för lite intervaller. En stege med 40,30,20 sekunder där vi sprang fram och tillbaka på asfaltsgångvägen bland cyklister och annat folk
Kul att springa i grupp även om det var svårt att få ut så mycket av själva träningsmomentet. Efter intervallerna så var det återigen lite förklaringar om armpendlingen , fotisättningen och sånt innan vi sakta joggade tillbaka till butiken. Väl där var det dax för gruppstretch! ( nej Peter, inte gruppsex)
Allt avslutades i butiken där vi fick varsin goodiebag och en god macka. Butiken hade bra pris på några Asics skor men jag har handlat så mycket den sista tiden så jag fick avstå.
Summerar upplevelsen med att , ja det var trevligt även om det såklart inte plötsligt fick mig till en bättre och snabbare löpare bara sådär.