2014-03-13, 12:45
|
|
|
Groggluder
Reg.datum: Mar 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Skylla på routern trots att det berodde på egen inkompetens :p
|
Men va fan.... Det ska bara fungera. Trodde jag rensade IP:n igår men något gick väl antagligen snett. Manualen till routern är ju helt åt helvete, bland det rörigaste jag läst. Behövs nog mycket kunskap om datorer om tant Agda 74 ska kunna installera den själv.
|
Senast redigerad av awesomooo den 2014-03-13 klockan 12:47.
|
|
|
2014-03-13, 13:04
|
|
|
Maaaaaaat!
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av awesomooo
Men va fan.... Det ska bara fungera. Trodde jag rensade IP:n igår men något gick väl antagligen snett. Manualen till routern är ju helt åt helvete, bland det rörigaste jag läst. Behövs nog mycket kunskap om datorer om tant Agda 74 ska kunna installera den själv.
|
Du menar utöver att stoppa i skivan efter att ha kopplat datorn till routern? Inte min uppfattning.
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
|
|
|
|
2014-03-13, 13:07
|
|
|
Groggluder
|
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Du menar utöver att stoppa i skivan efter att ha kopplat datorn till routern? Inte min uppfattning.
|
Körde inte via skivan. Själva problemet var ju att datorn inte hittade routern och frågade om att kontrollera kabeln mellan routern och datorn. Gick ju så långt så man trodde kabeln var trasig och bytte.
|
|
|
|
2014-03-13, 13:18
|
|
|
Maaaaaaat!
|
Citat:
Ursprungligen postat av awesomooo
Körde inte via skivan. Själva problemet var ju att datorn inte hittade routern och frågade om att kontrollera kabeln mellan routern och datorn. Gick ju så långt så man trodde kabeln var trasig och bytte.
|
Så du startade aldrig om datorn eller körde ipconfig/renew?
"Ingen"
|
|
|
|
2014-03-13, 13:20
|
|
|
Groggluder
|
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Så du startade aldrig om datorn eller körde ipconfig/renew?
|
ipconfig/renew körde jag två gånger tills det fungera. Gemene man förstår nog inte att det är så man eventuellt måste gå till väga. Skit samma, det fungerar i alla fall nu och jag är nöjd. Måste ändå säga att min Netgear jag hade innan var riktigt frustrerande att få igång.
|
Senast redigerad av awesomooo den 2014-03-13 klockan 13:21.
|
|
|
2014-03-13, 13:42
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av TIMPA
Gå in på www.hp.com, sedan till software och drivers download, knacka in datormodellen eller om du har ett sånt produkt/service-ID på baksidan av datorn, leta upp manualer, tror det är i vänster menyn. Sedan vidare till Service guide eller maintainence, vad det nu står. Den guiden du finner där bör ge dig infon du behöver för att skruva isär datorn, om du känner dig säker nog ; )
|
Tack, tror jag hittade en bra manual nu faktiskt. Har googlat runt efter det också, men aldrig hittat det. Hade totalt missat en meny-flik på sidan. Ska ta och kika i genom manualen och se om jag vågar mig på det
|
|
|
2014-03-15, 01:26
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2005
|
Funderar på att ersätta min HDD med en SSD, men hur går man tillväga för installation? Har ju Windows installerat på min befintliga, ska jag avinstallera det först, sedan koppla in SSD, installera Windows på den?
|
|
|
2014-03-15, 06:46
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillee
Funderar på att ersätta min HDD med en SSD, men hur går man tillväga för installation? Har ju Windows installerat på min befintliga, ska jag avinstallera det först, sedan koppla in SSD, installera Windows på den?
|
1. Koppla ur din befintliga HDD.
2. Koppla in din nya SDD.
3. Installera ditt operativsystem på SSD'n.
4. Koppla in din HDD igen men ställ in bootprioriteringen sist för HDD'n och SSD'n först.
5. Flytta över det du vill ha ifrån HDD'n till SSD'n.
6. Gör en snabb formatering av din HDD.
|
|
|
2014-03-15, 19:22
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2006
|
Strul med musplatta
Hej!
Min musplatta har helt plötsligt slutat fungera av någon för mig okänd anledning. Vid uppstart när man ska logga in så funkar den alldeles utmärkt varje gång. Dock så fort man kommer in på startsidan (med alla ikoner och grejer) så slutar den fungera. Har hänt att den fungerar en kort stund på startsidan innan den slutar. Kopplar man in en mus fungerar det alldeles utmärkt.
Handlar om en Asus n76, Windows 8.
What to do?
|
2014-03-16, 17:19
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2005
|
Windows media från MSDN?
Hej,
Har två bärbara datorer här som jag tänkt installera om Windows på. Skulle inte vilja köra restore skivorna, för då kommer hela drösen med freeware med som hör till Sony Vaio och till Asus. Jag har access till Windows media på MSDN, men vet inte vilken av dessa om någon licensversion fungerar. Alltså själva Windowsnycklarna har jag på klistermärken under datorerna, men licenstypen är OA. Funkar nåt av media då från MSDN eller finns det nåt annat ställe man kan hämta media gratis men ändå lagligt då jag ändå har själva licensen?
Har hunnit försöka installation tidigare nån gång men inte lyckats. Kan det bara varit att jag använt fel media då från MSDN? Dvs. licenstyp K eller N.
|
|
|
2014-03-16, 18:44
|
|
|
Väsby EPA raggare
Reg.datum: Dec 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89
Grymt! Då får jag köra det också.
|
Är nyfiken på hur det har gått för dig med dina bluescreens. Har det löst sig, vad var fel isåfall?
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
|
|
|
|
2014-03-16, 20:07
|
|
|
"Full spätta!"
|
Har funderat allt för länge på att köpa en router för att bättra på det trådlösa nätverk här hemma. Använder nu comhems Netgear CG3100 och har en 200 MBit-lina
Fann att Netgear WNDR3400 N600 var nedsatt just nu så funderar på att slå till.
Är inte nöjd med nuvarande router pga usel räckvidd och ostabilt WiFi, tror ni detta modem är tillräckligt eller bör jag satsa på bättre?
Har också funderat på ASUS RT-N56U, är denne mer prisvärd?
|
|
|
2014-03-16, 20:24
|
|
|
mjau
Reg.datum: Feb 2009
|
Skulle absolut föreslå att satsa på nåt bättre om du ändå ska uppgradera. Se till att välja en som fixar AC-standarden.
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?...etyg#prodlista
|
|
|
|
2014-03-16, 20:41
|
|
|
"Full spätta!"
|
Citat:
Ursprungligen postat av Olegh
|
Då ser det ut att landa på 1000lappen och uppåt, det känns lite onödigt när inga prylar hemma kan ta AC-standarden idag.
Finns det något annat de routrar jag föreslog saknar eller brister i?
Tack för svar!
|
|
|
2014-03-16, 20:52
|
|
|
Maaaaaaat!
|
Citat:
Ursprungligen postat av EnJoker
Då ser det ut att landa på 1000lappen och uppåt, det känns lite onödigt när inga prylar hemma kan ta AC-standarden idag.
Finns det något annat de routrar jag föreslog saknar eller brister i?
Tack för svar!
|
AC lär komma detta år. Hade jag varit du så hade jag köpt en AC66. Gjorde själv den investeringen för ett par månader sedan.
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillee
|
Glöm inte att slå på ACHI i bios eller vad det är som ska på. Har glömt, men finns att läsa om på nätet.
"Ingen"
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:53.
|

|