Mig veterligen har det väl mest bara varit pojkfjun som uttalat sig här?
Men som jag sa tidigare, kvinnor har värdelös självkännedom. Hade det varit så att kvinnor var logiska av sig så hade vi inte haft några killar i tråden som gått och inbillat sig att Danny Saucedo och David Beckham har optimala ligga-kroppar eller att vattenpluffisga styrkelyftare med ölmagar är tiopoängare, eller lögner som att man kan bete sig som en kvinna och ändå ha lika mycket sex appeal som någon med aggressivt alfabeteende.
Vi upplysta män kan dock resonera från evolutionära och kulturella perspektiv och är duktigare på att kunna göra logiska slutsatser om vad kvinnor går igång på.
Hur resonerar du runt det evolutionära perspektivet och vad stödjer du dig på? Titta lite på hur män ser ut idag generellt och ta även med det faktum att människan är en social varelse.
Här har du även en intressant studie på området. Det är nämligen inte bara kvinnor vars beteende vi kan titta på "evolutionärt"
Citat:
Men overestimate the degree of muscularity that is attractive to women, and women overestimate the degree of thinness that is most attractive to men. Consistent with the thesis that sociocultural input influences such body type preferences and beliefs, we postulated that magazines aimed at a male audience would portray a more muscular male body ideal than would magazines aimed at a female audience. Systematic comparison of popular magazines (Cosmopolitan, Men's Health, Men's Fitness, and Muscle & Fitness) revealed that the ideal male body marketed to men is more muscular than the ideal male body marketed to women. We introduce the Physical Trait Overvaluation Hypothesis, which proposes that gender-specific media fuel emphasis on certain body parts in within-gender prestige competitions. The resulting competitive escalation creates a disconnect between the preferences of one gender and the personal aspirations of the other.
Och jag har ingen lust att bli bannad, så länkar inte bilder med synliga manliga könsorgan
Citat:
Ursprungligen postat av sweetkarolina
Precis! Finns det nåt tråkigare än att scrolla igenom en sida med bilder där samma bild återkommer 5-10 ggr med endast en ny smiley eller "+1!!!" som kommentar, istället för 5-10 olika bilder på samma yta.
Finns det nåt tråkigare än att behöva bläddra igenom en bilddjungel av gigantiska mansrövar hämtade från bögporrsidor, undrar jag?
Herregud kvinna, vi har fattat vilken typ av män du gillar för länge sen nu.
Finns ingen anledning att fortsätta spamma tråden med bilder från dina senaste onanisessioner.
I all välmening.
Senast redigerad av Vanligt vatten den 2013-12-21 klockan 12:55.
Finns det nåt tråkigare än att behöva bläddra igenom en bilddjungel av mansrövar hämtade från bögporrsidor, undrar jag?
Finns ingen anledning att fortsätta spamma tråden med bilder från dina senaste onanisessioner.
I all välmening.
Otrevliga inlägg blir inte trevliga för att man avslutar dem med "i all välmening".
Otrevliga inlägg blir inte trevliga för att man avslutar dem med "i all välmening".
En vild gissning, men det var troligtvis inte menat att vara trevligt heller?
Att skriva i all väl mening är ju ofta för att den andre inte ska ta illa upp och inte för att inlägget ska få någon sorts illusion av trevlighet. Skärp dig.
Senast redigerad av Jokester den 2013-12-21 klockan 13:06.
Tänkte mest att om man hävdar kultur så brukar det finnas konsekvenser med att göra saker som man inte "ska".
Du frågade rakt ut och jag svarade spontant, inte något jag direkt suttit och funderat kring.
Den här tråden är över 3 år gammal nu och jag tycker ibland att jag har fått nedsättande kommentarer om bilder jag har lagt ut från killar som ifrågasätter om jag verkligen tycker den ena eller andra manliga fysiken är attraktiv. Som att jag ska behöva försvara eller rättfärdiga de bilder jag länkar.
För mig är den här tråden en hyllningstråd till manliga fysiker, stora och små, biffiga och normala, en och annan rent ut sagt helt ointressant i mina ögon men kanske attraktiv i en annan tjejs ögon. Jag ogillar skarpt när det blir en diskussion som syftar till att utreda nån sorts kollektiv smak, för det finns inte. Jag tycker om vissa fysiker, andra tjejer tycker om andra fysiker.
Jag tycker även det är intressant när killar lägger upp bilder på vad de tror är attraktivt, för sannolikt finns en och annan tjej som håller med. Däremot gillar jag inte när det läggs upp "nidbilder" på feta äckliga gubbar med mycket pengar och hävdas att det skulle vara fysiken som lockar tjejer. Jag kan tom ta när det läggs upp bilder på typ Justin Bieber för jag kan respektera att det finns det en hel drös med 12-15åriga flickor som tycker han har en jävla drömfysik. Även om jag personligen inte håller med och misstänker att de flesta andra fruntimmer på Kolo inte heller går igång på taniga feminina pojkvaskrar.
Jag behöver inte känna att jag personligen skulle ligga med varenda exemplar av den manliga rasen som jag länkat, även om jag kan uppskatta bilderna.
Finns det nåt tråkigare än att behöva bläddra igenom en bilddjungel av gigantiska mansrövar hämtade från bögporrsidor, undrar jag?
Men lol, Denna tråd handlar väl fan inte om "sweetkarolinas onanisessions". Du behöver inte posta killar som ser likadana ut. "varför läser du i den här tråden då?" Come on, tkr du det var ett vettigt arugment?
Läs första inlägget igen!
Trådskaparen undrar vad den optimala-ligga-med-tjejer-kroppen är.
Personligen hade jag nog hellre sett att tråden utvecklades till att bli en saklig diskussion om ämnet istället för att bli nåt slags galleri för kåta bögar och kvinnor med rövfetisch.
Läs första inlägget igen!
Trådskaparen undrar vad den optimala-ligga-med-tjejer-kroppen är.
Personligen hade jag nog hellre sett att tråden utvecklades till att bli en saklig diskussion om ämnet istället för att bli nåt slags galleri för kåta bögar och kvinnor med rövfetisch.
En bild säger mer än tusen ord.
Spänn av lite. Att titta på sexiga bögar lite har ingen dött av.
I all välmening.
Hahah, jag fnissar lite nu åt att jag inte ens hann skriva klart mitt förra inlägg om att jag fått nedsättande kommentarer pga de bilder jag lägger upp, innan ett nytt inlägg med nedsättande kommentarer landade i tråden.
Det finns många trådar som vi postar attraktiva kvinnokroppar i, men det här är den enda tråden på kolo där det är manliga fysiker i fokus.
Kan vi inte få ha en sån tråd iaf? Det är inte för mycket begärt. Ni som inte önskar se bilder på nakna killar kan låta bli att läsa i den. Jag tittar mycket sällan i tjejtråderna, men när jag gör det så klagar jag inte för att folk lägger upp bilder på nakna tjejer.
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan58
>Glorious as fuark
Nu citerar jag sällan bilderna här, men eftersom det har blivit nån diskussion är mina fem cent att du har en ytterst attraktiv kropp (det är du va?), och detta är dessutom en oerhört vacker bild. För min del får du gärna lägga upp hur mycket bilder som helst!
Hmmm, känns som om folk här har missuppfattat vilka kroppar tjejer överlag tycker är attraktivt...90 % av mina tjejkompisar skulle garanterat inte föredra ha en kille med en så pass muskulös kropp som i de flesta exempel visats. Dock tycker jag det är opti Men det verkar som om många här har en lite skev uppfattning, inklusive jag själv Utefter de bilder som postats borde tråden snarare heta "Jakten på den optimala ligga-med-Kolozzeum-tjejer-kroppen" eller något i den stilen. Personligen fick jag mindre tjejer när jag vägde 85 hårda kg jämfört med när jag vägde 70 slimmade kg, trots att jag tyckte att jag var opti i det förstnämnda