Maskinrodd med grönt gummiband 48x21
48x21
48x8 (1½or)
Krocrows
29x20
31x20
Unilaterala latsdrag 30x10
Facepulls
lite grann
OHSS (opti-Holm super situps)
grönt x 12 PB
Kommentar: Överraskande att jag tar lika mycket i marklyft som för ~4 år sen utan marklyftsträning. Finns nog ett par kg till som jag testar nästa veckan. Man vill ju ta 2xKV (168kg).
Kommentar: Osäkert på om det var tangerat PB i böjen men det är säsongsbästa iaf! Helt slut efter detta passet. Fick vandra runt, sitta på golvet, ligga på mattan, sitta i omklädningsrummet och sitta i receptionssoffan 30+ minuter innan jag orkade mig hemåt. Gött mos.
Ekbom-Bak test (igen)
4,5 l/min och 54 ml/kg/min syreupptagningsförmåga
EYHB
gult x 15
gult x 15
gult x 15
Marklyft
140x1
140x1
100x1
Muscleups stång 1x
Muscleup ringar 1x
Kommentar: Fy. Fan.
Dagsformen är vad den är (vit som snö)
Oväntad träningsvärk i obliquuerna idag.
Antagligen av unilaterala excentriska (negativa/forced) kabelflyes.
Vad som inte är oväntat är en förlamande träningsvärk i glut. medius, m. erector spinae och mm. ischiocruralis (hamstrings) av hanteldrag och glute-ham raises.
Kommentar: Tyngdlyftningen börjar ta sig nu! Spelade basket i ~1h med utbytesstudenterna på kvällen och körde lite pump-axlar för sköjs skull. Intervallträning maxXx.
Kontralaterala enbensmark från toppläget till under knä 60x4
OHSS (opti-Holm supersitups)
grönt x 18 (m. twist)
Sittande benlyft kv x 15 sek
Kommentar: Tydligen mörkade de vikterna i idrottspsykologistudien så jag tog +5kg vid alla tillfällen. Det betyder nytt tangerat pb i bänkpress på 115kg i fredags! Sovit ganska dåligt pga överdosering av pyridoxin (b6) på kvällstid (tog 3571% av RDI, lol) så bänken gick inte alls bra idag
Kul att följa, som alltid!
Har du lagd ned att strikt hålla koll på dina makros och
börjat anamma en mer laid back approach på den fronten?
Jag har lagt ner makroräkningen i lite mer än ett år nu av flera anledningar. Jag behöver det inte (allt sitter automatiskt i skallen), jag vill testa mina "vingar" på hur det går utan, jag vill komma fram till strategier/tumregler som fungerar utan att ha absolut räknekontroll som jag kan rekommendera till andra/klienter och jag vill avlasta min ortorexiska ådra (eller som vi kallar det, opti).