Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-08-30, 16:37   #1276
Tull
Registered User

Reg.datum: Jul 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Gober Visa inlägg
Om du kör Jozo mineralsalt räcker nog 6-7g vanligt salt blir mer, kanske 12g

Bakpulver minns jag inte rek dos (står i börjsn av tråden) men jag har kört mellan 4-8g.

Samma fråga om dos kommer hela tiden så en mod borde sätta siffrorna TS.
Tack för ditt svar. Annars såg mitt lista bra ut inget viktigt jag missat?
Citat:
Ursprungligen postat av L1MP4N Visa inlägg
Om du har Zink i ditt multivitamin blir det troligtvis för mycket med ZMA, kör själv med magnesium försig
Jag har inte skaffat någon multivitamin än men det blir nån vanlig på ica typ. Kanske bara ska ta 1st ZMA eller blir det fortfarande för mycket?

Och spelar det någon roll om det blir lite mer Zink?
Tull är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-30, 16:58   #1277
tjing
Banned User

Reg.datum: Jun 2012
För mycket supplementerat zink kan ge bieffekter.
tjing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-30, 17:13   #1278
L1MP4N
Kebabodlare

Reg.datum: Jun 2008
RDI för zink ligger runt 10mg, Friggs multiman innehåller 10mg zink, ZMA beror väl på märke men runt 30mg per dos (3 caps), ODI ligger väl iof där någonstans men tror inte man vill ha i sig så mycket mer när man börjar närma sig 40mg. Körde själv på 50mg (+xxmg från kosten) för ett tag sen under en längre period, blev väldigt illamående tillslut.
Med bara 1 zma cap så blir det iaf för lite magnesium, 2st blir nog bra ändå (300mg magnesium, 20g zink sen beror det ju på vilket multivitamin du kör med.
Men jag är absolut ingen expert så invänta bättre svar
L1MP4N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-30, 17:17   #1279
tjing
Banned User

Reg.datum: Jun 2012
Ja, illamående är en vanlig biverkning vid ett för högt intag av zink.
tjing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-02, 10:03   #1280
gohei
Registered User

Reg.datum: Mar 2010
Jag började med detta idag och tänkte köra fram till fredag. Har inga större förhoppningar men ser det som ett kul experiment.
Direkt när jag vaknade så tänkte jag på mat, och när jag tagit min morgon-EAA så påmindes jag om varför jag slutade att äta det, haha. Det börjar bra.
gohei är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-02, 12:02   #1281
Inhoc
Registered User

Reg.datum: Aug 2011
Tredje dagen nu för mig. Första och andra dagen så hade jag en zombiekänsla "i" huvudet. Allting tog ett antal hundra millisekunder längre att förstå. Även hungern som var värsta under andra dagen är som bortblåst. Vätskeförlusten är väl minst sagt "kul" när man ställer sig på vågen, runt -3.5 kg just nu.
Inhoc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-02, 20:15   #1282
gohei
Registered User

är det förresten något minstavärde på hur mkt protein man bör få i sig på ett dygn?
Gammal 2013-09-03, 07:13   #1283
Ola Wallengren
Registered User

Ola Wallengrens avatar

Reg.datum: Jan 2006
Som jag har presenterat det så är det doser som är lika stora för alla, men kroppsstorleken spelar ju förmodligen en viss roll så i viss mån kan man nog skala upp eller ner intaget.
Ola Wallengren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-03, 07:19   #1284
Gober
Surgubbe

Gobers avatar

Reg.datum: Feb 2010
Är man inte väldigt tung så får man trots allt i sig minst 1.5g kg/kv, räknar man EAA som vassle så är det mer.
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-03, 08:52   #1285
gohei
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Ola Wallengren Visa inlägg
Som jag har presenterat det så är det doser som är lika stora för alla, men kroppsstorleken spelar ju förmodligen en viss roll så i viss mån kan man nog skala upp eller ner intaget.
Citat:
Är man inte väldigt tung så får man trots allt i sig minst 1.5g kg/kv, räknar man EAA som vassle så är det mer.
Tack för svar. Tyckte jag såg i tråden att vissa hade olika storlek på sina doser så tänkte bara att man kanske skulle justera för o komma upp i en viss mängd, men jag fortsätter som jag gör.
Gammal 2013-09-03, 10:40   #1286
Gober
Surgubbe

Gobers avatar

Ett litet tips till er som får problem med magen och inte tycker att psyliumfrö funkar eller att de är jobbiga att äta/dricka. Frukt & Fibrer från apoteket fungerar mycket bra för mig. Har testat både under diet och när jag är utomlands (blir alltid förstoppad då). De är dock dyra, tror jag betalde typ 140:- för 30tabletter. Men en om dagen räcker fint för mig. Eftersom det är fruktfibrer i så blir det lite kalorier, typ 20kcal för en tablett men det tror jag de flesta kan leva med även på VLCD.
Gammal 2013-09-03, 20:03   #1287
Potkin
Registered User

Potkins avatar

Reg.datum: Aug 2012
Har sett att det fanns lite olika psylliumfrön i affären, svarta och ljusa. Jag plockade på lösvikt i müsli hyllan. är det någon större skillnad på dom?
Gjorde som någon skrev ovan och sveper 5g åt gången innan varje "mål-set" tillsammans med lite cola zero. funkar hur bra som helst. blir ju 20g om dagen utspritt.
Har letat efter alternativ, skall kolla upp dessa tabletter. Tack för tipset

Nu är jag inne på dag 7, jag började mitt i veckan och körde en "ätar-dag" redan på lördag hade då tappat iaf 2kg. blev en del pilsner och annat skräp den kvällen, i matväg blev det mest pasta. tryckte även i mig en flottig lango.

Denna veckan känns det inte optimalt, har haft en förkylning i kroppen som vägrar släppa och har inte kunnat träna på säkert 3 veckor. Men jag går ju på underskott mot vad jag ätit innan, så det skall bli kul att se om resultaten kickar igång när jag väl får tagit mig till gymet. Det kanske är just pga detta jag inte har några som helst problem med hunger och energi för tillfället
Potkin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-03, 20:11   #1288
Mouline
Mästerbantaren

Moulines avatar

Reg.datum: Jan 2008
Svarta = med skal, inte bra
Vita, är de psy som vi snackar om här!
Gammal 2013-09-03, 20:55   #1289
Gober
Surgubbe

Gobers avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Mouline Visa inlägg
Svarta = med skal, inte bra
Vita, är de psy som vi snackar om här!
Har bara kört svarta, de vita var riktigt vidriga och smakade mjöl så de slängde jag
Gammal 2013-09-04, 05:59   #1290
Mouline
Mästerbantaren

Moulines avatar

Reg.datum: Jan 2008
Citat:
Har bara kört svarta, de vita var riktigt vidriga och smakade mjöl så de slängde jag
Oj, blandade ihop dom med linfrön.. ;0 face to zeh palm..

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:30.