2013-07-22, 12:00
|
|
|
En påse med mos.
Reg.datum: Feb 2006
|
Du är inne på allroundträning nu alltså?
Bra skit!
|
|
|
|
2013-07-22, 12:01
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av gratefuldead
Främst vill jag komma under 80kg i kroppsvikt samtidigt som jag bibehåller/ökar styrkan  Att cykla gillar jag så kör gärna det under sommaren när man kan liksom. Kommer satsa hårdare på styrketräningen och byggningen till hösten. Är också sugen på att testa en vända MM2K för att lägga på några extra paninis i bänken.
Dagens kebab. Lite tidsbrist så körde ett ganska kort pass. Har bara intagit en portion gröt de senaste 18h så det kändes lite småsegt.
Bänkprezt med stopp
90x2
95x2
100x2
95x4
Jollade runt med lite dips och pumpiga sneda hantelpressar.
Kommer att ha nytt schema på jobbet så det blir fasta rutiner resten av sommaren. Dagtid, 10-18 måndag till fredag :-) Kommer nog bli betydligt lättare att sköta kost, sömn och träning med regelbundna tider.
|
Schysst !
Kvällsträning som oss vanliga dödliga mao
|
|
|
2013-07-22, 19:36
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuckot
Fan va gött! Morgonträning nu då?
|
Vi får se hur det känns  Kommer nog inte köra kondition på morgonen, det orkar jag inte. Men eventuellt vissa gympass, det känns inte lika krävande.
Citat:
Ursprungligen postat av G_lund
Du är inne på allroundträning nu alltså?
Bra skit! 
|
Ja, eller mest cykel och bänkpress  Man ska ju köra det som är roligt. Har insett att jag inte är någon kroppsbyggare utan bara hobbymotionär som råkar gilla bänkpress!
Hur går det själv för dig, har du sålt fixien?
Citat:
Ursprungligen postat av tearz
Schysst !
Kvällsträning som oss vanliga dödliga mao

|
Tack!
Haha, ja jag antar det
Ursprungligen postat av filmjölk
För att de är drabbade av knäböjsneuros där de böjer och böjer tills röven blöder och sedan fortsätter böja. Då orkar man inte marklyfta så ofta.
|
|
|
|
2013-07-22, 19:43
|
|
|
Registered User
|
Ja i mitt tycke så är det "skönare" att träna kvällar.
Men styrkan brukar va lika bra morgonen ...bara att det känns som man fortfarande sover.
Dont like that :P
|
|
|
2013-07-22, 19:47
|
|
|
Helyllekillen
Reg.datum: Jun 2004
|
Citat:
Vi får se hur det känns  Kommer nog inte köra kondition på morgonen, det orkar jag inte. Men eventuellt vissa gympass, det känns inte lika krävande.
|
Äsch, man vänjer sig  Du har ju redan bestämt dig för att du inte orkar, man får ju ge det en redig chans
|
|
|
2013-07-22, 20:01
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Men styrkan brukar va lika bra morgonen ...bara att det känns som man fortfarande sover.
|
Ja det är lite segt, håller med. Men som Tjuckot säger - man vänjer sig  Får tro på det.
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuckot
Äsch, man vänjer sig  Du har ju redan bestämt dig för att du inte orkar, man får ju ge det en redig chans 
|
Jo det är sant. Men problemet för mig är att jag inte hinner äta tillräckligt innan konditionsträning - ur blodsockersynpunkt. En måltid innan är för lite, kommer bara få lågt blodsocker om jag kör kondition då. Måste även vänta någon timme för insulinnivån att hamna lägre. Lite krångligt, eller, för krångligt för att jag ska orka
En till grej jag tänkt på länge, jag måste börja ge mig själv mer beröm för det jag gör och helt enkelt uppskatta den styrka och fysik jag redan har. Har tyvärr komplex för min storlek och styrka - tycker jag är skitliten och grymt klen, fastän vikterna kanske inte är allt för dåliga ändå. Det är ett problem jag måste jobba med, att kunna känna mig nöjd i vilket fall, tror jag skulle tjäna på det i längden. Annars blir man aldrig nöjd, hur stor, stark eller snygg man än är.
Har tyvärr det problemet att jag är alltför självkritisk och har svårt att känna mig nöjd med mig själv eller med det jag gör, finns alltid saker att förbättra och förfina innan man når något som helst läge som känns "bra" liksom.
I grund och botten tror jag mycket av det handlar om att jag känner mig sämre pga. min diabetes, att jag måste försöka väga upp på annat/andra sätt typ. Trist men så är det nog.
Thoughts. Typ.
För att de är drabbade av knäböjsneuros där de böjer och böjer tills röven blöder och sedan fortsätter böja. Då orkar man inte marklyfta så ofta.
|
Senast redigerad av gratefuldead den 2013-07-22 klockan 20:04.
|
|
|
2013-07-23, 07:53
|
|
|
Helyllekillen
|
Citat:
Jo det är sant. Men problemet för mig är att jag inte hinner äta tillräckligt innan konditionsträning - ur blodsockersynpunkt. En måltid innan är för lite, kommer bara få lågt blodsocker om jag kör kondition då. Måste även vänta någon timme för insulinnivån att hamna lägre. Lite krångligt, eller, för krångligt för att jag ska orka 
|
Haha, ok då. Det är en bra anledning :p
Citat:
En till grej jag tänkt på länge, jag måste börja ge mig själv mer beröm för det jag gör och helt enkelt uppskatta den styrka och fysik jag redan har. Har tyvärr komplex för min storlek och styrka - tycker jag är skitliten och grymt klen, fastän vikterna kanske inte är allt för dåliga ändå. Det är ett problem jag måste jobba med, att kunna känna mig nöjd i vilket fall, tror jag skulle tjäna på det i längden. Annars blir man aldrig nöjd, hur stor, stark eller snygg man än är.
Har tyvärr det problemet att jag är alltför självkritisk och har svårt att känna mig nöjd med mig själv eller med det jag gör, finns alltid saker att förbättra och förfina innan man når något som helst läge som känns "bra" liksom.
I grund och botten tror jag mycket av det handlar om att jag känner mig sämre pga. min diabetes, att jag måste försöka väga upp på annat/andra sätt typ. Trist men så är det nog.
Thoughts. Typ.
|
Det är klokt ibland tycker jag, att bara stanna upp och fundera lite kritiskt mot sina egna tankar. Speciellt dom negativa om en själv, som vi alla har. Man kan alltid bli bättre! Men det hindrar ju inte att man kan känna sig nöjd med vad man har. Det är så jag tänker nu för tiden iaf. Men det tog nog ett tag att komma fram till den insikten, hehe.
Ptja, din diabetes är ju något du har, det är en del av dig, men det gör dig ju varken bättre eller sämre än någon annan. Låt dig inte bli definierad av en sjukdom du bär på! Man är inte sin sjukdom, du är ffs gratefuldead
Personligen blir jag imponerad av dem som har en sjukdom och måste handskas med den dagligen, min sambo har det ju också. Det är ett fan så mycket krångligare liv än det jag har. Så, egentligen, ur mitt perspektiv gör din diabetes dig till bättre, för du får kämpa och jobba mer betydligt mer än andra.
__
HEELT annan sak, hur går snusfriheten?
|
|
|
2013-07-23, 18:21
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Oct 2012
|
Citat:
|
Har för mig att jag läst att hormonellt sett är det bättre att träna på kvällen. Kan minnas fel dock  (Alt. när man varit vaken ett längre tag såklart)
|
|
|
2013-07-23, 18:22
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2011
|
100 gränsen avklarad i bänk!
|
|
|
2013-07-27, 16:22
|
|
|
Registered User
|
Hej kompizar. Fullt upp med olika projekt och har haft otroligt lite tid till annat. Knappt hunnit sitta vid datorn någonting heller. Hann med ett pass idag i alla fall.
FU-bänk med stopp
80x2
85x2
90x2
Vanlig gymbänk
100x2
100x2
102,5x2
Supersettade dessa 3 övningar:
Chins
5/5/3
Benspark
3x8
Lårcurl
3x8
Kommer nog ha rätt lite tid för träning framöver men kommer att försöka så ofta som möjligt. Gymmet har också rätt dåliga öppettider nu under sommaren och det underlättar ju inte. Deffen har jag inte tid/energi att fokusera på ärligt talat, det går inte samtidigt som jag håller på med tusen andra saker. Men det är skitsamma, jag mår jävligt bra och det är huvudsaken. Finns ingenting världsligt i att ha en perfekt sommarfysik när man ändå mår bra, liksom. Men ska försöka ligga på balans eller något minus, så länge jag inte blir fetare är jag nöjd.
Trevlig helg
|
|
|
|
2013-07-28, 11:22
|
|
|
Helyllekillen
|
Viktigast är ju att man mår bra! Bra tankegångar, sunda!
|
|
|
2013-07-28, 16:17
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2011
|
Huvudskaen är att man mår bra, dessutom blir man aldrig nöjd med sin fysik!
|
|
|
2013-07-28, 17:43
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey
Har för mig att jag läst att hormonellt sett är det bättre att träna på kvällen. Kan minnas fel dock  (Alt. när man varit vaken ett längre tag såklart)
|
Har också läst det samt provat mig fram och för mig är kvällspass fan så mkt mer givande
|
|
|
2013-08-15, 21:57
|
|
|
Helyllekillen
|
Nej nu krävs det uppdateringar!
|
|
|
2013-08-17, 18:48
|
|
|
En påse med mos.
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ja, eller mest cykel och bänkpress  Man ska ju köra det som är roligt. Har insett att jag inte är någon kroppsbyggare utan bara hobbymotionär som råkar gilla bänkpress!
Hur går det själv för dig, har du sålt fixien?
|
Gött!
Jovars, var ute o resten en månad i sommar men nu har jag sparkat igång z_bumbis halvkroppspass
Målade om min fixie idag, får se hur det blir när det torkat..
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:19.
|

|