2013-04-26, 16:51
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2012
|
Lite VLCD á Wallengren metoden.
Körde i samband med vägningen och mätningen igår igång några dagar VLCD, vilket jag kommer köra fram tills Måndag morgon. Mycket shakes just nu med andra ord under några dagar. EAA varvas med Caseinpulver, samt en HIMLA massa små kapslar innehållande HMB, Kalcium, Multivitamin, ALA, Omega-3 etc. Nästan så man blir mätt på dem under frukosten.
Körde ett pass med axlar och bröst igår under första dagen med detta upplägget. Fanns hyfsat med krut kvar, kan dock meddela att jag idag känner mig kraftlös, och nästa pass sker på Söndag!
Vikten låg som sagt på 88.5kg igår. Idag under exakt samma tillfälle för mätning så låg den på 87.3. Ska bli kul o se vad en lägsta punkt blir i siffror innan man laddar på med kolhydrater igen. Det är ju trots allt efter kolhydratsuppladdning som man märker om detta vansinne ger någon effekt :P
/B
|
|
|
2013-04-27, 22:21
|
|
Registered User
|
Upp tre hekto!
Dagliga vägningen blev idag 87.6.
Blivit lite av ett helkroppspass idag, mest för axlar, rygg samt armar. Blir även att tåga iväg till gymmet imorgon och köra igenom mage och ben. Orken givetvis något sämre än vanlgit pga underskottet man ligger på för tillfället.
Ska bli intressant o se vad vågen säger imorgon, förhoppningsvis fortsätter resan neråt i hyfsad takt
/B
|
|
|
2013-04-29, 12:49
|
|
Registered User
|
Avslutad jobbhelg och veckans första pass.
Blev ett pass direkt efter jobbet idag. Lite trött var man, men det fick gå. Bröst stod på schemat vilket brukar vara ganska tråkigt i vanliga fall. Hade även kvar lite värk i dom små gynnarna sedan förra passet Torsdags.
Har legat väldigt lågt på intaget under helgen. Pga av bristande omdöme och en del dårskap i samband med att man fick med sig en kamrat som kunde passa under pressövningarna så bestämde man sig för att lasta på lite vikter (tränar oftast ensam annars). Första gången som man gick över 100-sträcket efter att man tog upp träningen igen, och bra gick det trots det stora underskottet man legat på under helgen.
Provade mig fram och fick till fina reps på både 110, 115, 120, och slutligen med lite fusk och lite studs så åkte till och med 130 kilo upp i vanlig fri bänk. Är fortfarande förvånad, men jättenöjd blev man
Nu ska man bara se till att komma i en anständig form. Dock inträffar ju Valborg imorgon, varpå det blir en fuskdag med några bira och grillande.
Efter det blir det raka spåret utan ätardagar och liknande tills att formen sitter! Den tråkigaste fasen med det mest döfläsket är över, nu börjar man se skillnad för varje gram som trillar av till skillnad från i början!
/B
|
|
|
2013-05-01, 13:59
|
|
Registered User
|
Bild.
Foto på morgonformen för någon dag sedan. Dock med filter, då den är tagen från instagram.
|
|
|
2013-05-11, 00:22
|
|
Registered User
|
Wuut wuut.
Inte blivit något inlägg på ett tag.
Veckan som varit gick till på samma gamla vanliga vis. Blev totalt fem pass varav det sista idag som innehöll ben. Styrkan börjar allt dala en aning, men resultaten börjar ju komma. Förhoppningsvis ser man ganska bra ut i kroppen om två-tre veckor.
Fortsatt med en del morgonpromenader, oftast kring 40 minuter på arbetsdagar, och upp emot en timme dagarna då man inte jobbar! Känns bra än sålänge!
Uppdaterar med ytterligare en bild om någon vecka!
/B
|
|
|
2013-05-24, 23:56
|
|
Registered User
|
Dags för uppdatering.
Nu var det ett tag sedan man skrev något här. Har hänt lite den sista tiden, skönt att man kan börja se förändringar.
Borde vara inne på dag 50 eller något i närheten, började räkna på vad jag käkade kring den 25 Mars. Har ångat på som vanligt det sista, det har blivit 4-5 pass i veckan, samt lite aktiv vila i form av promenader dagarna då jag inte tränat.
Dock har det blivit mer från "Dag till Dag" det sista, och har käkat på lite emellanåt för att orka med. De sista två passen varje vecka har varit jävligt sega, just därför har det blivit lite extra mat, oftast på Onsdagar.
Även sladdat av lite med lite alkohol tre dagar, dock inga direkt fylleslag, men visst har man blivit lite bakad dagen efter.
Planerat att hålla igång iaf tre veckor till hyfsat strikt, så får man se vad utgången blir.
/B
|
|
|
2013-05-24, 23:57
|
|
Registered User
|
Bilden då.
Här kommer en ny bild. Tagen i förrgår.
|
|
|
2013-05-26, 21:45
|
|
Registered User
|
Vilodag med lite kolhydrater.
Ingen aktivitet alls idag förutom jobb, länge sedan det var en helt ledig dag... Passar dock på o ladda på med lite kolhydrater under dygnet. Försöker göra det hyfsat regelrätt denna gången, så den stora källan blir fullkornspasta, totalt 450 gram.
I Just nu verkar intaget hamna på ~3000 kcal, Varav 360 gram kolhydrat, 300 gram protein, samt 40 gram fett.
Känns som det stått någorlunda still de senaste dagarna, men det är bara o köra vidare i vanlig ordning. Förhoppningsvis så bidrar kolhydraterna till lite extra krall på gymmet imorgon, då en ny vecka är igång!
/B
|
|
|
2013-05-29, 09:22
|
|
Registered User
|
Dåliga pass.
Ingen träningsvärk efter varken passet i Måndag eller det igår. Förhoppningsvis kommer det lite känningar under dagen från gårdagens pass... Blev ett rätt stressigt pass i Måndags, då det var mycket folk på gymmet och mycket var upptaget av det man ville använda.
Har blivit en del cardio de sista dagarna. 20 minuter efter passen, samt tillhörande ordinarie promenader. I och med att det inte blir något pass på gymmet idag så satte man guldkant på tillvaron med hjälp av en morgonpromenad nu på morgonen istället, som blev lite över en timme.
Även Refeeddag idag, dock blir det bara ett stort mål mat extra vilket borde göra att man hamnar på 3000 kcal i vanlig ordning, Thaibuffé, nu kör vi!
/B
|
|
|
2013-06-09, 00:38
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2013
|
Sporadiska uppdateringar här...
Vad ligger du på nu i vikt? Vilket mål har du?
19/4 bilden som du la i "gissa min fettprocent"-tråden. På den tippar jag på 17%. Vi är ganska lika i kroppen och jag såg ut så vid 17%.
|
|
|
|
2013-06-09, 03:11
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bryggan
Sporadiska uppdateringar här...
Vad ligger du på nu i vikt? Vilket mål har du?
19/4 bilden som du la i "gissa min fettprocent"-tråden. På den tippar jag på 17%. Vi är ganska lika i kroppen och jag såg ut så vid 17%.
|
Kul att nån tittade in i journalen! Har varit ganska mycket o göra det sista, dock har det snurrat på som vanligt o blivit fem pass i veckan! Planerat o väga ställa mig på vågen igen nästa vecka för att se vad den visar, inte gjort på ett tag nu!
Får se vart man hamnar till slut, tänkte dock köra vidare fram tills semestern om två veckor, dock börjar det kännas något segt och man börjar fundera på om man kommer kunna nå någon lägre fettprocent än vad man ligger på nu, börjar bli riktigt segt, samt att 10 veckor har gått!
/B
|
|
|
2013-06-09, 11:55
|
|
Registered User
|
Själv startade jag i augusti 2012 från 99 kilo och målet är 82. Tror jag ligger runt 10% vid 82 kilo på 182 cm. från 99 till typ 89 kilo gick det spikrakt ner....men därefter  . Det är bara att erkänna att man inte har samma stålpsyke som många andra här på brädan men skam den som ger sig. Vid fredagens invägning så låg jag på 85,7 kilo och kommer fortsätta pressa på. Dock har jag släppt att det ska bli 82 i år. Jag har ingen brådska så jag tar det lugnt men ner till 82 ska jag och det får ta den tid det tar.
Siktar på 1850 kcal om dagen men medel blir nog runt 2100 om dagen med helgfusk inräknat, borde vara där min balans ligger. Jag tränar 6 ggr i veckan och har precis powerwalkat i 1,5 timma med jycken men anledningen till att jag ändå behöver så lite är att jag är gammal.
Det är klart du kan om du låter det ta tid!
Lycka till.
|
|
|
|
2013-06-09, 18:31
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bryggan
Själv startade jag i augusti 2012 från 99 kilo och målet är 82. Tror jag ligger runt 10% vid 82 kilo på 182 cm. från 99 till typ 89 kilo gick det spikrakt ner....men därefter  . Det är bara att erkänna att man inte har samma stålpsyke som många andra här på brädan men skam den som ger sig. Vid fredagens invägning så låg jag på 85,7 kilo och kommer fortsätta pressa på. Dock har jag släppt att det ska bli 82 i år. Jag har ingen brådska så jag tar det lugnt men ner till 82 ska jag och det får ta den tid det tar.
Siktar på 1850 kcal om dagen men medel blir nog runt 2100 om dagen med helgfusk inräknat, borde vara där min balans ligger. Jag tränar 6 ggr i veckan och har precis powerwalkat i 1,5 timma med jycken men anledningen till att jag ändå behöver så lite är att jag är gammal.
Det är klart du kan om du låter det ta tid!
Lycka till.
|
Tack Bryggan, alltid gött med lite pepp! Varit lite dåligt med sådant i journalen tidigare, det uppskattas!
Ska se till o köra vidare de sista veckorna, borde lägga mig kring 2300 kcal per dag ungefär så får man se vart det slutar! Dock blir det inga ätardagar!
|
|
|
2013-06-09, 18:34
|
|
Registered User
|
Lite bilder från Juni.
|
|
|
2013-06-10, 20:11
|
|
Registered User
|
Ser bra ut men en dagsaktuell vikt tillsammans med bilderna gör det hela enklare att följa.
*Vafan! Märkte just att jag får stötar av Macbooken i aluminium om jag sätter ena foten mot elementet samtidigt som jag kommer åt den...f*ck e detta nu då:/.*
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:51.
|

|