2013-05-14, 21:41
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av Philley
Tack  jo mål är viktigt, man måste ha något att sträva efter, vad ska man annars träna efter? Tror också att mål bör vara höga men ändå fullt uppnåliga.
|
Jag håller fullt med!  Bra jobbat, återigen.
- Jinx
|
|
2013-05-16, 18:32
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2012
|
Blev ett pass igår också, 112.5 6x3 i knäböjen och 65 6x3 i bänkpressen. Bänken var lätt däremot tog böjen emot lite, men bör inte vara några problem framöver. Idag vart den bara lite fotboll på den nya konstgräsplanen, sjukt nice. Träffade också min gamle lärare som sa nåt i stil med "du får bra med mat där hemma", valde att tolka det som en komplimang  har fått höra av lite vänner att jag blivit krampig vilket givetvis är supertrevligt att få höra. Bara synd att man inte är värst deffad.
Utöver det så hade jag ett nationellt prov i matte idag, ganska enkelt. Trodde verkligen de nationella skulle vara svårare än vad de visats sig vara. Är också klar med min svenskauppsats och livet är toppen. Skål
|
|
|
2013-05-16, 19:34
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Philley
Blev ett pass igår också, 112.5 6x3 i knäböjen och 65 6x3 i bänkpressen. Bänken var lätt däremot tog böjen emot lite, men bör inte vara några problem framöver. Idag vart den bara lite fotboll på den nya konstgräsplanen, sjukt nice. Träffade också min gamle lärare som sa nåt i stil med "du får bra med mat där hemma", valde att tolka det som en komplimang  har fått höra av lite vänner att jag blivit krampig vilket givetvis är supertrevligt att få höra. Bara synd att man inte är värst deffad.
Utöver det så hade jag ett nationellt prov i matte idag, ganska enkelt. Trodde verkligen de nationella skulle vara svårare än vad de visats sig vara. Är också klar med min svenskauppsats och livet är toppen. Skål 
|
Allt låter riktigt bra  Grattis Philley!
|
|
2013-05-18, 07:10
|
|
Registered User
|
Blev ett skönt pass igår med 112.5 6x2 i knäböj och 65 6x2 i bänkpress konstigt nog är vikterna tyngre än vad de borde vara, ska testa att vila lire längre. Tredje setet kändes bäst och lättast i bänken och första och fjärde setet i knäböj var suveräna.
Idag blir det mitt separata ryggpass vilket ska vara skönt att köra, vikterna är inte viktigaste (hoho) utan ska försöka få lite kontakt för en gångs skull. Måste också dricka mycke vatten, torkas lätt ut och hade tendens till huvudvärk igår.
|
|
|
2013-05-19, 21:01
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2012
|
Vi verkar vara ungefär lika starka i bänk men ändå är du mycket starkare i knäböj och marklyft... kör inte ens bänkpress så ofta undrar vad jag gör för fel... Men bra jobbat från din sida iallafall!
|
|
|
2013-05-19, 22:07
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av jinx88
Allt låter riktigt bra  Grattis Philley!
|
Tack jinxan
Citat:
Ursprungligen postat av Limee
Vi verkar vara ungefär lika starka i bänk men ändå är du mycket starkare i knäböj och marklyft... kör inte ens bänkpress så ofta undrar vad jag gör för fel... Men bra jobbat från din sida iallafall! 
|
Ja du är väldigt stark i bänken jämförselsevis. Jag har själv dock haft problem att öka i bänken även om det gått lite bättre på senaste.
Idag var det mitt blandpass jag körde.
Chins
Kvx9
Kvx6
Kvx5
Kvx5
Stångrodd
80x5 ej strikta
80x5 samma här
60x8 striktare
60x10 fint
Sittande rodd
82x8
89x5
75x10
Stångcurl
35x8 PB relativ form, dock ej i klass med F5
35x5 3 strikta
40x4-5 första gången över 35, utförandet bör vi inte tala om
40x3 (fuska är busigt)
6-7 set vader bra kontakt idag
3 set underarmscurl ökat lite här
Bra pass men dåligt utförande på 80 i stångrodden. Jag stod nästan helt upprätt vid några repetitionervilket inte är att föredra. Ville köra mage med men var ganska hungrig så kändes dåligt. Längtar tills jag är klar med RSR då förhoppningsvis ökningar skett
|
|
|
2013-05-19, 22:20
|
|
Registered User
|
Nice pass  chins är ju riktigt jobbiga, kan inte göra en ända  ...
- Jinx
|
|
2013-05-19, 22:26
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av jinx88
Nice pass  chins är ju riktigt jobbiga, kan inte göra en ända  ...
- Jinx
|
Det kommer jag lovar! Mitt tips är att skippa assistmaskinen och köra negativa, då hönde det någonting för mig.
|
|
|
2013-05-22, 16:20
|
|
Registered User
|
Glömde uppdatera i måndags men körde 112.5 6x4 i knäböj och 65 6x4 i bänken. Seten kändes lätta speciellt de första för att sedan bli lite tyngre.
Idag var det 112.5 6x2 och 65 6x2. Blev även 22x5 i axelpress vilket är PB Astungt i knäböjen men väldigt explosivt och fint i bänken, var ju nästa uppvärmningsvikter  Att böjen gick dåligt beror antagligen på att vi sprang 3 km på tid i skolan och då måste man såklart kämpa. Tiden blev 12.36 vilket resulterade i ett A  sprang på 11.55 förra året men med tanke på att jag gått upp en sisådär 10 kg och inte har tränat någon kondition på länge är jag väldigt nöjd.
|
|
|
2013-05-22, 16:21
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2012
|
Grymma böjar ju. Axelpressen går också bra
Ursprungligen postat av ARMSTARK
Gestapo sparkar in dörren och skriker "visa kuken", och man har inget val. 
|
|
|
|
2013-05-22, 17:23
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av LillisJ
Grymma böjar ju. Axelpressen går också bra 
|
Tack  konstigt nog tar jag nästan lika mycket i axelpress som militärpress, inget jag bölar över dock
|
|
|
2013-05-24, 19:53
|
|
Registered User
|
Ett pass med blandade känslor idag. Började med bänkpress och tryckte 65 6x5. Alla utom 2 set var mycket explosiva och fina. Körde vartannat set med stopp och det gick väldigt lätt och bör väl räknas som något PB. Efter det lastade jag på 112.5 kg och var beredd på att göra 6x5 i knäböj. Första setet gick segt, inte max men väldigt segt. Andra setet fick jag till 4 reps och 1 discoböj. Kommer inte ihåg om jag gjorde ett tredje set på den vikten men det kom iaf fram en gubbe och fråga om jag ville ha ett tips. -Givetvis! Han tyckte min ländrygg krumades och såg väldigt instabil ut. Han tipsade sedan om att köpa ett bälte. Jag var tacksam för kritiken (trots att han själv använde bälte vid stångcurl  ) och sänkte vikten då dålig form inre är att föredra, speciellt inte när det går då pass segt. Böjde sen 90 kg några set och var allmänt uppgiven då även det var tungt.
Jag har funderat på det med bälte, även om det inte är någon långsiktig lösning kan det vara bra. Sen vet jag inte om det är lämpligt att använda bälte under varje set. Bäst vore att åka till Lunds TK och få hjälp, genast, MÅSTE bli färdig till det! Måste också stretcha mer så jag kan komma djupare i knäböjen.
Annars är jag förevigt tacksam till Gud då jag glömde mina nycklar i moppen innan träningen och när jag kom tillbaka var det kvar. Tack!
|
|
|
2013-05-26, 13:25
|
|
Registered User
|
Igår körde jag rygg men gymmet stängde tidigt så hann inte köra så mycket mage eller kondition.
Chins
Kvx11 PB
Kv+10x3
Kvx5
Kvx3+lite trams
Stångrodd
70x5
70x6
80x7 PB inte så strikt
80x5 striktare
Sittande rodd
89x6
75x8
Gick väldigt bra trots att det kändes sådär. Blev även 7 set vader (bra kontakt) och biceps och underarmar. Vet inte vad jag ska tillägga, har tråkigt på jobb, inget vettigt att göra bara sitta av tiden denna regniga afton. Tur att jag sitter under tak iaf!
|
|
|
2013-05-27, 21:47
|
|
Registered User
|
Vikterna var lätta idag (vilket de ska vara) men hade en konstig känsla lårbenets övre del, ganska obehagligt. Vikterna var 112.5 6x2 i böj och 65 6x2 i bänk. Knäböjen var bättre än senast. Kort uppdatering men ack så viktig (nåja).
|
|
|
2013-05-29, 21:31
|
|
Registered User
|
Blev 65 6x6 i bänken idag, ganska tungt på vissa set men godkänt. Skippade böjen helt och hållet då det blev väldigt obehagligt för knäet redan på 40 kg så better safe than sorry. Träningen går dåligt nu tycker jag, borde nog köra ganska lätt någon vecka för att vila upp mig och hålla mig skadefri. Vet inte om jag fortsätter med schemat får se veckan ut.
Kanske lite tråkiga uppdateringar men slänger kanske upp en formbild snart.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:54.
|

|