Man kan ha remmar vid vändningar om man inte trär i dragremsänden igenom öglan, utan snurrar remänden ett varv rungt stången utanför öglan på tumsidan.
De remmar som inte alls har en sydd ögla (bara en rem) är mycket säkrare i dessa fall. De släpper alltid.
Har man däremot knäckt handlederna mot låren är det kört i varje fall.
Sålänge man bara får bakvikt så är det bara att trycka iväg sig bakåt och hoppa undan. Väntar man för länge med det får man skylla sig själv.
Använder sådana remmar vid ryck, funkar utmärkt. Vid frivändningar ser jag ännu inte något behov av remmar.
Jävligt irriterande när man klantar sig och skadar sig för att man väntar för länge med att hoppa undan.
Man kan ha remmar vid vändningar om man inte trär i dragremsänden igenom öglan, utan snurrar remänden ett varv rungt stången utanför öglan på tumsidan.
De remmar som inte alls har en sydd ögla (bara en rem) är mycket säkrare i dessa fall. De släpper alltid.
Har man däremot knäckt handlederna mot låren är det kört i varje fall.
Sålänge man bara får bakvikt så är det bara att trycka iväg sig bakåt och hoppa undan. Väntar man för länge med det får man skylla sig själv.
Inte så säker på att dina tips hade hjälpt Krych. Spelar i det här fallet ingen roll hur enkelt remmen är satt om stången pressar fast remmen i handen. Och i det låsta läget som blir så är det troligen inte så lätt att hoppa undan.
tntballe, visst, det beror såklart var man hamnar från början. Jag har själv fått bakvikt många gånger med remmar, men de har alltid lossnat så fort jag släppt taget. Jag skulle iofs aldrig stoppa remänden i öglan, eller använda öglade modeller i sittvändningar heller.
Spännband, klipp och eventuellt snygga till ändarna lite. Då kan man lätt få den längd och bredd man önskar. Riktigt breda remmar är rätt sköna dom.
Och är det viktigt att det står eleiko på remmarna så kan man köpa en tuschpenna och fortfarande ha pengar över jämfört med att köpa ett par.
Spännband, klipp och eventuellt snygga till ändarna lite. Då kan man lätt få den längd och bredd man önskar. Riktigt breda remmar är rätt sköna dom.
Och är det viktigt att det står eleiko på remmarna så kan man köpa en tuschpenna och fortfarande ha pengar över jämfört med att köpa ett par.
Du har en poäng.
Men det känns nog ganska viktigt att det står eleiko på dom
Vad skulle ni köra för komplements övningar till OL? Ska lägga fokus på OL-träning i framtiden och tänkte kasta in mycket frontböj, explosiva drag(både i ryck och vänd-fattning), och såklart powersnatches/cleans. Är det några andra övningar som skulle gynna mig? Hela rörelser och stötar är redan självklart! Och massor utav stretch förstås
Vad skulle ni köra för komplements övningar till OL? Ska lägga fokus på OL-träning i framtiden och tänkte kasta in mycket frontböj, explosiva drag(både i ryck och vänd-fattning), och såklart powersnatches/cleans. Är det några andra övningar som skulle gynna mig? Hela rörelser och stötar är redan självklart! Och massor utav stretch förstås
Good mornings och push-press är två riktigt bra komplement.
Annars har du med det mest. Varianter av drag och lyften ifrån häng och bockar.
Ben, ben och mera ben. Sen lite press.
Min väg mot 400 i marklyft och 1000 i totalen
Dagens stats: 370,5 & 950 Blogg hos body Journal
Instagram: ErikGunhamn