Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-04-17, 11:51   #16
MrBoris
Workaholic

MrBoriss avatar

Reg.datum: Jul 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Latissimus Dorsi Visa inlägg
Av ren erfarenhet säger jag inte förlåt till kvinnor, för då blir man uppkäkad.
+1, VISA vem som är mannen och spela arrogant när hon gråter (många tar till tårarna för att få det dem vill), annars kommer hon snart dumpa dig och skaffa en annan alfahanne (läs Yes).
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
MrBoris är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-17, 12:34   #17
Skön
Registered User

Reg.datum: Jun 2011
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Vad är det du är rädd för att bråket kan leda till?
Tyvärr så är sanningen den att hon har lite gamla "misstag" av mig att ta fram så fort hon börjar komma i partär och det är något hon ibland utnyttjar. Givetvis så är det fel av henne men med tanke på att hon aldrig gjort något direkt sårande mot mig så blir man ju påmind om felen man begick en gång i tiden. Givetvis poängterar jag det för henne att hon inte kan älta precis allt heller. Vissa grejer kanske inte är fel i andras ögon.

Jag brukar svälja å svälja å sen en dag kan jag explodera rejält. Det är faktiskt en fantastisk känsla för mig.

Vi har faktiskt vart å pratat med en terapeut och det var givande men tyvärr är det en pengarfråga.

Vissa egenskaper kan jag vara beredd att ge henne utrymme för att jobba på och hon vet om att hon "är som hon är". Jag litar på min flickvän och hon är underbar.
Skön är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-17, 12:37   #18
Skön
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris Visa inlägg
+1, VISA vem som är mannen och spela arrogant när hon gråter (många tar till tårarna för att få det dem vill), annars kommer hon snart dumpa dig och skaffa en annan alfahanne (läs Yes).
Kan mer eller mindre garantera att hon även skulle göra större alfahanar än Yes till en liten kanin
Gammal 2013-04-17, 12:41   #19
kaer
Gillar just DIG!

Reg.datum: May 2005
Get the fuck out.

Det låter såklart hårt, men jag tror de flesta någon gång har ett sånt förhållande och det leder aldrig framåt.

Är det någon här på kolo som varit i liknande situation där det har redit ut sig och allt blivit till ett mångårigt rosenskimrande förhållande?
Gammal 2013-04-17, 13:11   #20
Jeml
Registered User

Jemls avatar

Reg.datum: Apr 2011
jag tycker det är sjukt dumt av folk att säga till någon att dumpa sin partner.. speciellt på internet men även irl, sådana beslut tycker jag ingen annan ska påverka än man själv.

han frågade ju inte ifall han skulle dumpa eller ej..

OT: försök komma överens med henna att ni inte ska tjafsa så mkt istället för att fundera på när du ska säga förlåt. är det några återkommande saker ni bråkar om?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
5/3/1 + marathon!
Jeml är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-17, 13:13   #21
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Så om du inte håller med henne så tar hon till fram slut något gammalt som du har gjort och gnuggar det i ditt ansikte?

Varför accepterar du detta?
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-17, 13:24   #22
Skön
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Jeml Visa inlägg
jag tycker det är sjukt dumt av folk att säga till någon att dumpa sin partner.. speciellt på internet men även irl, sådana beslut tycker jag ingen annan ska påverka än man själv.

han frågade ju inte ifall han skulle dumpa eller ej..

OT: försök komma överens med henna att ni inte ska tjafsa så mkt istället för att fundera på när du ska säga förlåt. är det några återkommande saker ni bråkar om?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Nja det kan egentligen vara allt möjligt tycker jag. Vi är så pass olika med hur vi vill disponera vår tid. Jag gillar inte att planera saker och hon måste i princip veta hur dagen ska se ut och om vi har kommit överens om att åka å handla 18.00 men det blir 20 min senare för jag segade lite då kan hon bli piss och då ger jag henne en "är du allvarlig, hur kan du på riktigt bli sur över det-blick" och så eskalerar det till något och ofta helt annat.
Var väl inget dagligt exempel men jag vet inte. Alla bråk känns så jäkla onödiga bara.
Gammal 2013-04-17, 13:33   #23
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Är det bara hon som blir sur på dig eller blir du sur på henne för saker också?
Gammal 2013-04-17, 13:37   #24
Skön
Registered User

Citat:
Så om du inte håller med henne så tar hon till fram slut något gammalt som du har gjort och gnuggar det i ditt ansikte?

Varför accepterar du detta?
Jo ibland gör hon det och då blir jag maktlös. Känns riktigt frustrerande men även om det är något jag påpekat för henne i flera år så tycks det inte bli bättre. Hon är riktigt långsint.
Men ja jag vet inte hur jag ska komma till bukt med problemet faktiskt. Känns inte som hon lyssnar på det jag vill säga. Jag vet inte om det är till hennes försvar direkt men hon kör samma dominanta stil mot sin familj.

Har inte direkt gjort sån bra reklam för min flickvän men hon har så pass många fina sidor som människa så det "kompenserar" lite för hennes oförmåga till att kompromissa. Jag menar jag är knappast perfekt själv och jag skulle nog tycka det kändes likgiltigt om hon inte visade känslor. Jag ska givetvis vara tydlig mot henne men med tanke på vissa inlägg så verkar det vara lite så att man nästan får acceptera detta för att fungera i ett förhållande, typ.
Gammal 2013-04-17, 13:38   #25
tlk
nattzor

Reg.datum: Feb 2013
Citat:
Ursprungligen postat av Skön Visa inlägg
Nja det kan egentligen vara allt möjligt tycker jag. Vi är så pass olika med hur vi vill disponera vår tid. Jag gillar inte att planera saker och hon måste i princip veta hur dagen ska se ut och om vi har kommit överens om att åka å handla 18.00 men det blir 20 min senare för jag segade lite då kan hon bli piss och då ger jag henne en "är du allvarlig, hur kan du på riktigt bli sur över det-blick" och så eskalerar det till något och ofta helt annat.
Var väl inget dagligt exempel men jag vet inte. Alla bråk känns så jäkla onödiga bara.
Jag hade fan också sur om folk tror att 18.00 betyder 18.05. Jävlar folk som inte kan hålla tider. Du får väl iaf ringa henne då och ge någon bra förklaring till varför. "jag segade lite" är ju ingen bra anledning att vara sen. Är ju lätt fixat med att du inte segar utan lär dig klockan. Bryta avtalad tid för att man kör och krockar med bilen visst.. men "är lite seg" the fuck. Kan PMa dig mitt mobilnummer så kan hon ringa mig och jag kan ta över henne. Verkar som hon är på tok för fin tös för dig.
tlk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-17, 13:49   #26
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av tlk Visa inlägg
Jag hade fan också sur om folk tror att 18.00 betyder 18.05. Jävlar folk som inte kan hålla tider. Du får väl iaf ringa henne då och ge någon bra förklaring till varför. "jag segade lite" är ju ingen bra anledning att vara sen. Är ju lätt fixat med att du inte segar utan lär dig klockan. Bryta avtalad tid för att man kör och krockar med bilen visst.. men "är lite seg" the fuck. Kan PMa dig mitt mobilnummer så kan hon ringa mig och jag kan ta över henne. Verkar som hon är på tok för fin tös för dig.
Så du skulle vara fine med att hon alltid ska ha rätt och klagar på saker hos dig?
Gammal 2013-04-17, 13:49   #27
Skön
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av tlk Visa inlägg
Det sista du skrev känns ganska larvigt till att börja med. Okej visst jag säger inte att det inte är fel från min sida men det jag glömde tillägga var att om hon är sen för att hon segat så gör jag ingen höna av det så då tycker jag det är fel av henne att bli sur. Det är inte direkt i situationer där jag ska hämta henne en viss tid utan det är när vi bara är hemma och inte har något planerat alls eller någon tid att passa. Dessutom blev hon skitsur en gång när jag skulle hämta henne en viss tid men en kompis dröjde vilket jag inte ville säga till henne. Dessutom köpte jag en sak till henne som en gullig grej under tiden men det spelade ingen roll.

Aja nu låter jag lite töntig och skulle helst inte vilja diskutera mitt fall utan mer allmänt om frågan.
Gammal 2013-04-17, 13:52   #28
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Varför tror du hon gör så/är sådan?

Om du får gissa och spekulera fritt.
Gammal 2013-04-17, 14:00   #29
tlk
nattzor

Reg.datum: Feb 2013
Citat:
Ursprungligen postat av Skön Visa inlägg
Det sista du skrev känns ganska larvigt till att börja med. Okej visst jag säger inte att det inte är fel från min sida men det jag glömde tillägga var att om hon är sen för att hon segat så gör jag ingen höna av det så då tycker jag det är fel av henne att bli sur. Det är inte direkt i situationer där jag ska hämta henne en viss tid utan det är när vi bara är hemma och inte har något planerat alls eller någon tid att passa. Dessutom blev hon skitsur en gång när jag skulle hämta henne en viss tid men en kompis dröjde vilket jag inte ville säga till henne. Dessutom köpte jag en sak till henne som en gullig grej under tiden men det spelade ingen roll.

Aja nu låter jag lite töntig och skulle helst inte vilja diskutera mitt fall utan mer allmänt om frågan.
Ja det var slarvigt skrivet. Jag blir så jävla upprörd på folk som inte kan passa tider. Sitter själv flera dar i veckan på möten som ska börja en viss tid och ibland börjar de inte förräns 4-5 minuter efter utsatt tid. Fy fan.

Och vadå. Du har avtalat tid när du ska hämta henne, kommer sent, och vill inte berätta varför? Tacka fan för att hon lackar. Och sen tror du att du kan släta över det här med att köpa fina saker. Friskt beteende detta.
tlk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-17, 14:00   #30
Skön
Registered User

Citat:
Varför tror du hon gör så/är sådan?

Om du får gissa och spekulera fritt.
Jag vet faktiskt verkligen inte. Ibland tror jag det är för hon vill känna att jag står enad bakom henne. Hon brukar ofta hamna i konflikter med människor och det tar hon alltid upp och det är oerhört viktigt för henne att ventilera det med mig och hon nästan tvingar mig att känna precis som henne i frågan. Hon är väldigt ärlig som människa och säger verkligen vad hon tycker och känner och det uppskattar och värdesätter enormt. Däremot så håller jag långt ifrån alltid med henne och det har hon svårt att förstå.

Det mesta i livet handlar väl om bekräftelse och jag har mött väldigt måna människor som har nära till känslor och de är ofta väldigt mjuka bakom sin hårda yta.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:35.